X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הם מהווים 2% מאוכלוסיית מדינת ישראל ורובם המכריע הם נוצרים-ערבים והיתר עלו לישראל במסגרת חוק השבות
▪  ▪  ▪
משק הבית הנוצרי מונה 3.5 נפשות בממוצע [צילום: AP]

ערב חג המולד 2011 חיים בישראל כ-154.5 אלף נוצרים, המהווים 2% מאוכלוסיית מדינת ישראל. מרביתם (80.4%) ערבים-נוצרים, והיתר ברובם הם נוצרים אשר עלו לישראל עם בני משפחותיהם היהודים במסגרת חוק השבות - כך עולה מנתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לקראת חג המולד.
רוב הנוצרים הערבים מתגוררים בצפון המדינה: 71.4% מתגוררים במחוז הצפון, 13% במחוז חיפה ו-9.5% מתגוררים במחוז ירושלים. הנוצרים הלא-ערבים מפוזרים בין המחוזות השונים: 40% במחוז תל אביב ומחוז המרכז, 34% במחוז הצפון ובמחוז חיפה, 14% במחוז הדרום ו-11.6% במחוז ירושלים. כיום כ-22 אלף נוצרים-ערבים מתגוררים בנצרת, 13.8 אלף בחיפה, 11.6 אלף בירושלים ו-9.3 אלף בשפרעם.
הרכב הגילים של האוכלוסיה הנוצרית שונה מזה של האוכלוסיה המוסלמית, ודומה יותר להרכב הגילים של האוכלוסיה היהודית. אחוז הצעירים בגיל 19-0 עומד על 30.4%, דומה לזה של האוכלוסיה היהודית ונמוך מזה של האוכלוסיה המוסלמית. אחוז בני 65 ומעלה בקרב כלל הנוצרים עומד על 9.8% נכון לסוף שנת 2010. קצב גידול האוכלוסיה הנוצרית כולה עומד על 0.9%, בהשוואה ל-1.7% באוכלוסיה היהודית ול-2.7% באוכלוסיה המוסלמית.
הנוצרים אוהבים להתחתן בגיל יחסית מאוחר
הגיל החציוני בנישואין ראשונים של החתנים הנוצרים ב-2009 היה - 29.1, כשנה וחצי יותר מזה של החתנים היהודים, כשנתיים יותר מזה של החתנים הדרוזים וכשלוש וחצי שנים יותר מזה של החתנים המוסלמים. הגיל החציוני של הכלות הנוצריות הנישאות לראשונה היה 24.5, כשנה פחות מזה של הכלות היהודיות, כשלוש שנים יותר מזה של הכלות הדרוזיות וכארבע שנים יותר מזה של הכלות המוסלמיות.
בשנת 2010 נולדו 2,511 ילודים לנשים נוצריות, מהם כ-79% לנשים נוצריות-ערביות. בשנה זו עמד מספר הילדים שאישה נוצרייה צפויה ללדת במהלך חייה על 2.1 ילדים לאישה והוא כיום הנמוך ביותר מבין קבוצות הדת השונות במדינה. בהשוואה, אישה מוסלמית צפויה ללדת במהלך חייה 3.8 ילדים, אישה יהודייה - 3.0 ודרוזית - 2.5.
משק הבית הנוצרי מונה 3.5 נפשות בממוצע
משק הבית הממוצע נאמד ב-3.5 נפשות, מעט גבוה ביחס למשקי בית יהודים - 3.1, אך קטן בהרבה מזה של משקי בית באוכלוסיה המוסלמית - 5.0 נפשות. מאז 1992 ירד גודל משק הבית הממוצע של הנוצרים מ-4.2 ל-3.5 נפשות. אחד הגורמים שתרמו לשינוי זה הוא התוספת של נוצרים שעלו בגל העלייה ממדינות בריה"מ לשעבר שהחל בשנות ה-90, אוכלוסיה המאופיינת במשקי בית קטנים יחסית.
בישראל כ-53 אלף משפחות נוצריות. מחצית מכלל המשפחות הנוצריות הן משפחות של זוג עם לפחות ילד אחד בגיל עד 17, שיעור דומה למשפחות היהודית (45%) ובהשוואה ל-71% מהמשפחות המוסלמיות. כ-18% מהמשפחות הנוצריות מורכבות מזוג ללא ילדים וכ-9% מהמשפחות הן חד-הוריות עם ילדים שהצעיר בהם בגיל עד 17.
אחוז ההשתתפות בכוח העבודה האזרחי בשנת 2010 בקרב נוצרים בגילים 15 ומעלה היה 58.0%, ואחוז זה בקרב נוצרים-ערבים היה 52.4%. שיעור התעסוקה בקרב נוצרים בגילאי 15 ומעלה היה 55.1% ושיעור התעסוקה בקרב נוצרים ערבים היה 50.1%.
שיעורי הצלחה גבוהים בבגרויות; יותר נשים נוצריות באקדמיה
מספר התלמידים הנוצריים בחינוך היסודי והעל-יסודי הוא 28.4 אלף, והם מהווים 1.9% מכלל התלמידים הפעילים. רובם הגדול (88.3%) של התלמידים הנוצרים הם ערבים. לאורך השנים יש לערבים הנוצרים שיעורי ההצלחה הגבוהים ביותר בבחינות הבגרות, הן בהשוואה למוסלמים ולדרוזים והן בהשוואה לכלל תלמידי החינוך העברי. במחזור הלימודים תש"ע (2010) היו זכאים לתעודת בגרות 63% מבין תלמידי כיתות י"ב הנוצרים בהשוואה ל-46% מבין המוסלמים, 55% מבין הדרוזים ו-58% מבין תלמידי החינוך העברי.
בשנת תש"ע למדו 5.3 אלף סטודנטים נוצריים, המהווים 1.8% מסך הסטודנטים בכל המוסדות להשכלה גבוהה בישראל. מבין הסטודנטים הנוצרים, 92.3% היו ערבים ו-7.7% היו עולים שהגיעו מכוח חוק השבות. מבין כלל הסטודנטים הנוצרים, 82.7% למדו לקראת תואר ראשון, 14.9% למדו לקראת תואר שני ו-2.4% למדו לקראת תואר שלישי.
מקרב הסטודנטים הנוצרים הערביים הלומדים לקראת תואר ראשון, הנשים היוו 63.0% לעומת 55.9% מקרב כלל הסטודנטים הלומדים לקראת תואר ראשון. 67.9% מהסטודנטים הנוצרים הערביים הלומדים לקראת תואר שני היו נשים, בהשוואה ל-57.9% מקרב כלל הסטודנטים הלומדים לקראת תואר זה. מבין הסטודנטים הערבים הנוצרים הלומדים לתואר שלישי, האחוז היחסי של הנשים היה 53.8%, בהשוואה ל-52.7% מקרב כלל הסטודנטים הלומדים לקראת תואר זה.

תאריך:  22/12/2011   |   עודכן:  22/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנוצרים בארץ: מתחתנים מאוחר ויולדים מעט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זיו אברג'יל
קו ההגנה של הקבוצה בערעור כולל גם טענה שגורמי האבטחה התעלמו
עופר וולפסון
למיזם של סבן שותף האולפן ההוליוודי העצמאי ליונסגייט    סבן קפיטל גרופ מסרה כי היא תספק "השקעת הון משמעותית" עבור "סלסטייל טייגר אנטרטיינמנט", אותה היא מקימה    שוק הבידור האסייתי טומן בחובו מקור עיקרי לצמיחה העתידית של אולפני הוליווד
איתמר לוין
אגב גזר הדין בעניינו של יגאל סער, מביע השופט זכריה כספי דעה נחרצת בנוגע לחלקה של שולה זקן בפרשת רשות המיסים - למרות שהיא כופרת בהאשמות נגדה ומשפטה עודנו בעיצומו
מערכת אתר ערוץ הספורט
יו"ר ההתאחדות התראיין בגלי צה"ל: "מקווה שיקלו בעונש של בית"ר"
עופר וולפסון
כך קבע שופט העליון בדימוס תאודור אור    הוועדה שבחנה את המועמדים פסלה את ארצי שלא נרשם כנדרש אצל רשם החברות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il