X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת ועדת הרדיו ברעלה
הרשות השנייה הכשירה הדרת נשים
אישרה לתת לרדיו קול ברמה לתת לנשים לעלות לשידור במשך שעתיים מתוך 168 שעות שבועיות קול ברמה לא עמדה בהסדר ומנעה העלאה לשידור של רופאה במהלך דיון סוער עטתה אחת המשתתפות רעלה
אולפן שידור של קול ברמה

ברמת הקול
עידן יוסף
הדיון בכנסת בהדרת הנשים של תחנת הרדיו קול ברמה מעורר כמה תהיות לגבי חברי הכנסת, נציגי התחנה והרשות השנייה
לרשימה המלאה

עידן יוסף
חוטובלי: בכירים בשס הפעילו עלי לחצים

ועדת הרדיו של מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הכשירה את הדרת הנשים בה נוקטת תחנת הרדיו קול ברמה, ואישרה בתום דיון סוער (יום ה', 22.12.11) את לוח השידורים של התחנה לשנת 2012.
נקבע כי התחנה לא תמנע את העלאתן לשידור של נשים מומחיות ובעלות תפקידים בנושאים שהתחנה מסקרת. באשר לקהל המאזינות, העלאתן תתאפשר רק ברצועת שידור לנשים, באופן שימשיך את "המתווה ההדרגתי והמתואם לגבי שילובן בשידורים".
הוועדה הדגישה כי היא תקפיד על כך שנשים תקבלנה את המקום הראוי בתדר הציבורי, וזאת תוך בחינת הנתונים וההשלכות על המגזר החרדי ומאפייניו הייחודיים, אולם בפועל היא נתנה הכשר רשמי להמשך הדרת הנשים בתחנה, שכן רצועת השידור המדוברת מאפשרת לנשים לדבר רק שעתיים בשבוע, מתוך 168 שעות שבועיות.
רעלה בדיון
בעיצומו של הדיון הטעון, כיסתה חברת המועצה, ד"ר דליה זליקוביץ, את פניה ברעלה ואמרה שמדובר בחרפה. היא דרשה שבכל הרצועות בהן גברים או ילדים יכולים לדבר גם נשים יוכלו לדבר. בנוסף, דרשה שגם נשים תהיינה שדרניות בזמן תוכניות מעורבות, אך גם הצעה זו נדחתה. זליקוביץ מחתה על כך שהדיון בנושא נמשך ונסחב למעלה משנה, ונצבע במילים מכובסות המנסות הפוך את הדרת הנשים להאדרתן לכאורה.
הנימוק של המתנגדים היה שאם יכפו על התחנה להעלות נשים לשידור, היא תנסה לשדר באופן פיראטי. ד"ר אילן אבישר, יו"ר מועצת הרשות השנייה, הצדיק את החלטת הוועדה לגבי רדיו קול ברמה, ואמר שהיא משקפת את האיזונים הנדרשים בין ייחודיות התחנה והמענה שהיא מספקת לציבור מאזיניה מהמגזר החרדי תורני, לבין הערך החשוב של אי-הדרת נשים מהמרחב הציבורי.
ברשות מתנהל בימים אלה הליך הפרה נגד רדיו קול ברמה, לאחר שלא עמד בסיכומים, ומנע בשבוע שעבר את העלאתה לשידור של רופאה מבית החולים רמב"ם בחיפה.
דיווח לוועדה לקידום מעמד האישה
ב-7 בנובמבר השנה, קיימה הוועדה לקידום מעמד האישה, בראשות ח"כ ציפי חוטובלי, דיון בנושא קול ברמה. ממסקנות הדיון שהגיעו לידי News1 עולים הדברים הבאים: (1) על קול ברמה חלים כל עקרונות השוויון; (2) הוועדה דורשת מהרשות השנייה דיווח כיצד מוטמע ההסדר שנקבע מול התחנה עד תחילת ינואר 2012; (3) הרשות נדרשה להעביר לוועדה את תנאי הזיכיון שנקבעו במכרז; (4) הוועדה תיזום דיון חקיקה בחוק הרשות השנייה המתנה קבלת זיכיון בשמירה על שוויון מגדרי. על-פי סדר היום של הוועדה לחודש וחצי הקרוב לא נקבע דיון שכזה.
כפי שנחשף ב-News1, התחייב הרדיו במעמד הזיכיון "להקפיד הקפדה מלאה על שמירת החוק, התקנות וכללי המועצה [של הרשות השנייה], הוראות המועצה והמנהל והוראות כל דין במתן שירותי הזיכיון". מאחר שהחוק בישראל אוסר לחלוטין הפליית נשים. די בכך כדי לחייב את התחנה לאפשר לנשים לעבוד בה, להיות שדרניות ולעלות לשידור כמאזינות. אבל גם התכנים - אותם הציגה התחנה עצמה - מחייבים זאת.
השבועון יום ליום דיווח היום כי בקרוב צפוי ירון קנר, לשעבר איש קול ישראל, להתמנות למנכ"ל התחנה במקומו של דרור אדם. אולם מנכ"ל התחנה אינו מוסמך לעסוק באופיים של השידורים, וסמכות זו מסורה בידי סמנכ"ל התחנה.
קריאה ללבנת להפסקת ההדרה
יו"ר האגודה לזכות הציבור לדעת, פרופ' אלי פולק, אמר כי סוגיית קול ברמה הינה מהחמורות שבתחום הדרת הנשים, שכן היא מתרחשת בגוף תקשורתי בזיכיון המדינה ותחת אפו והסכמתו של גוף ציבורי - הרשות השנייה. "נראה שהרשות השלטונית כושלת בטיפול במקרה ובהבנת חומרתו. תחנת רדיו בזיכיון של המדינה אינה שטח אקסטריטוריאלי ואינה יכולה לפעול בניגוד לזכויות יסוד, ערכים ונורמות המתקיימות בה".
פולק הציע כי בטרם תפנה השרה לימור לבנת, העומדת בראש הוועדה הבינמשרדית לטיפול בהדרת הנשים, לתיקון הדרת הנשים ברשויות השונות, מן הראוי כי תעשה בדק-בית במתרחש בסמכות וברשות המדינה עצמה ותשים סוף לאפליה המגדרית בקול ברמה.
גלי ישראל יחל בשידורי הרצה
הדיון ברשות השנייה סיים את סדרת הדיונים באישור לוחות השידורים של תחנות הרדיו האזוריות לשנת 2012. בדיונים אלו נשמעה סקירה של אגף ספקטרום במשרד התקשורת לגבי מצב התדרים ובאשר לסוגיית פיצול התדרים.
הוועדה קבעה כי רדיו "גלי ישראל" ביהודה ובשומרון יחל את שידוריו המחודשים החל ב-1.1.12 לשידורי הרצה של שלושה חודשים, וזאת לאחר שמשרד התקשורת קבע את תקופת שידורי הניסיון עד תום 2011. בלוחות השידורים של כלל התחנות הודגש נושא השפה העברית כנושא מרכזי לשנת תשע"ב היא שנת הלשון העברית.

תאריך:  22/12/2011   |   עודכן:  22/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרשות השנייה הכשירה הדרת נשים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
טרוף ל"ת
הניה  |  22/12/11 23:08
 
- לא טירוף
סובול עידן  |  24/12/11 14:32
2
איראן זה כאן
דודי.30  |  22/12/11 23:26
3
מה זה מעניין אותי? כנסו...
עיתונאי משועמם  |  23/12/11 06:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
החזרת השגריר מצרפת נעשתה במחאה על אישור הצעת חוק בבית התחתון של הפרלמנט, ההופך את הכחשת רצח העם הארמני לבלתי חוקי
מערכת אתר ערוץ הספורט
הקשר לשעבר הארגנטיני: "אשמח להעביר את החגים האלה בספרד"
אלעזר לוין
תבנה 132 דירות ליד מגרש הכדורגל של מכבי יפו, בהשקעה של 100 מיליון שקל    הרוכשים - נשיא התאחדות המלונות עמי פדרמן והקבלן שי פולונסקי    פרויקט עיקרי בת"א של השותפות
אלעזר לוין
בוטלה העסקה שלפיה תרכוש אור את מיינרום    הסכם הפשרה שנחתם קובע, כי אם אור תפגר בתשלומים, יהיה עליה לשלם פיצוי    ביהמ"ש עדיין לא אישר את הפשרה
אלעזר לוין
4 חדרים בכיכר המדינה - 2.85 מיליון שקל    דירת-גן בנס ציונה - 2.5 מיליון שקל    4 חדרים בקטמון - 2.38 מיליון שקל    טריפלקס בבת ים - 1.52 מיליון שקל    בית בחדרה - 1.5 מיליון שקל    הנחות של עד 10%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il