X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אתר בלומברג מדווח כי חברה ישראלית בשם אלוט מכרה במשך שנים ציוד מעקב באינטרנט לאיש קשר אירני דרך חברה מתווכת בדנמרק מן האריזות הוסרו הסימנים לכך שהציוד יוצר בישראל קיים תיעוד של העברת ציוד כבר בשנת 2006 משטרי דיכוי עושים שימוש ביירוט מסרונים ודוא"ל על-מנת לעצור התקוממויות
▪  ▪  ▪
האם הציוד הישראלי הגיע למשמרת המהפכה? [צילום: AP]

חברה ישראלית בשם "אַלוֹט" סיפקה במשך שנים רבות ציוד ריגול ומעקב ברשת האינטרנט לאירן. כך דווח באתר הכלכלי בלומברג. על-פי התחקיר שנערך באתר סיפקה החברה הישראלית את הציוד לאירנים דרך חברה מתווכת מדנמרק.
המוצרים המאפשרים מעקב ברשת האינטרנט נשלחו מישראל לחברת RanTek A/S. עובדי החברה הסירו את האריזות ואת התוויות המציינות כי המוצרים המתקדמים יוצרו בישראל, וארזו אותם מחדש.
איש הקשר אשר ביצע את העסקות מכונה בתחקיר 'חוסיין'. על-פי התחקיר הכירו השותפים הישראלים והדנים של חוסיין רק את שמו הפרטי.
עוד נכתב כי לא ברור מי היו הלקוחות של חוסיין באירן, אולם טכנולוגיה דומה - המאפשרת יירוט מסרונים והודעות דואר אלקטרוני - שימשו בעבר משטרי דיכוי במזרח התיכון.
עוד נמסר כי העסקות נעשו בהתאם לחוק הדני וכי קיים תיעוד של העברות הציוד לידי איש הקשר האירני. אחד המסמכים מעיד כי כבר בשנת 2006 מכרה החברה הדנית ציוד לחוסיין.
חברת אלוט דוחה את הפרסומים. גֵ'יי קָאלִיש, בכיר בחברה, אמר כי "אַלוֹט" אינה מתירה למכור ממוצריה לאירן. לדבריו, אם אכן החברה הדנית רָאנְטֵק קנתה ממנה מוצרים והעבירה אותם לאירן, הרי זו הפרה חוזה שנחתם עימה. בדיווח לא נמסר מה היה יעדו הסופי של הציוד, אך אפשר ששימש משטרים במזרח התיכון לדיכוי הפגנות. הוא איפשר ליירט מסרונים והודעות דואר אלקטרוני ותיעד פעילות ברשתות סלולריות. עובדים לשעבר בחברת אלוט אמרו לסוכנות בלומברג כי היה ידוע היטב שהציוד מיועד לאירן.
מן החברה הדנית נמסר כי לא ידעו שהיעד הסופי של הציוד הוא אירן וכי הנושא נבדק.

מנבר מכר מוצרי אלביט לאירן דרך פולין

אין זה הפעם הראשונה בה נטען, כי ציוד ביטחוני ישראלי מצא את דרכו לאירן דרך מדינה באירופה. בשנות ה-80 ייצא נחום מנבר לאירן ציוד של אלביט מערכות לאיתור חומרי לחימה כימית (חל"כ), כאשר היעד הראשוני הוא פולין ומשם הועבר הציוד לאירן. הפרשה נחשפה כאשר מנבר ואלביט הגיעו לבית המשפט עקב האשמות הדדיות בהפרת ההסכם.
באותה עת טענו הן מנבר והן אלביט, כי קיבלו את אישורו של משרד הביטחון להעברת הציוד, אך המשרד לא התייחס לטענה זו. הייצוא בוצע בזמן המלחמה בין עירק לאירן, כאשר משטרו של סדאם חוסיין הפעיל נשק כימי, ולישראל היה עניין בכך שהמלחמה תימשך זמן רב ככל האפשר. באותן שנים גם בוצעו העסקות הסיבוביות של העברת ציוד לחימה אמריקני מישראל לאירן תמורת שחרור בני ערובה שהוחזקו בלבנון, ותוך העברת חלק מהתמורה בעסקות לתמיכה במורדי הקונטראס בניקרגוואה.
מאוחר יותר, כזכור, הורשע מנבר בכך שמכר לאירן ציוד ששימש לייצור נשק כימי. מאחר שמשפטו של מנבר התנהל בדלתיים סגורות, לא ידוע האם היה קשר בין העסקות הראשונות שביצע דרך פולין לבין העסקות בגינן הורשע בשורה של עבירות חמורות ונדון למאסר בן 15 שנה (ממנו שוחרר לפני מספר שבועות).

מסוקי חיל האוויר כמעט שהגיעו לאירן

לפני פחות משנה סוכלה בספרד מכירת תשעה מסוקי בל 212 שמקורם בחיל האוויר הישראלי לידי האירנים.
משלוח מסוקי התובלה נתפס במאי 2011 על-ידי משטרת ספרד. המסוקים נמצאו במחסנים בברצלונה ובמדריד וערכם נאמד בכ-140 מיליון דולר.
המסוקים, מתוצרת אמריקנית, הוצאו משירות בחיל האוויר הישראלי כבר לפני שנים והועברו לאחסון של משרד הביטחון.
משרד הביטחון מכר את המסוקים לאיש עסקים ספרדי בשם פדרו מטורנה.
אישור העסקה על-ידי ישראל ועל-ידי האמריקנים נעשה רק לאחר שהתקבלה הבטחה מצד הספרדים ולאחר שהם הציגו מסמכים המאשרים תעודת משתמש סופי, לפיהם המסוקים מיועדים לשימוש אזרחי.
על-פי ההערכות היה הייעוד הראשוני של המסוקים - כיבוי אש. אולם לאחר שהתברר כי הם אינם מתאימים למשימה זו ביקש איש העסקים הספרדי להיפטר מהם באמצעות מכירתם לאירן.

"הייעוד העיקרי של מוצרי החברה - אופטימיזציה"

תגובת חברת אלוט תקשורת:
"בהמשך לפרסומים בתקשורת, חברת אלוט תקשורת מבקשת להבהיר, שהגם שמוצרי החברה הם מהטובים שיש בתחום האופטימיזציה של רשתות, הם אינם מיועדים למטרות ריגול ומעקב שבשימוש התעשיות הביטחוניות או הצבאיות. הייעוד העיקרי של מוצרי החברה הינו לבצע אופטימיזציה של תעבורת אינטרנט ברשתות תקשורת עבור חברות וספקי תקשורת ואינטרנט. מוצרי החברה אינם מאפשרים ניתוח או הפקת מידע מתוך תוכן תעבורת האינטרנט.
אלוט פועלת בהתאם לחוק הישראלי וחוקים זרים החלים עליה, לרבות חקיקה בקשר עם יצוא מוצריה. מוצרי אלוט אינם מפוקחים על-ידי משרד הביטחון הישראלי.
אלוט משווקת את מוצריה באמצעות רשת מפיצים ומשווקים ברחבי העולם, כשלכל מפיץ מוגדר תחום הפצה והוא מורשה למכור את מוצרי החברה רק בטריטוריה המוגדרת לו. מעבר למערכת המגבלות החוזיות, אין לחברה יכולת לפקח על מוצריה לאחר שנשלחו למפיצים, אלא אם המשתמש הסופי יוזם קשר עם החברה.
החברה בודקת את הטענות שהועלו".

תאריך:  23/12/2011   |   עודכן:  23/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סדאם חוסיין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ציוד מעקב מישראל נמכר לאירן
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
זו לא היתה עסקה מול ממשלת
מחדללל  |  23/12/11 13:52
2
לא כשר וגם מסריח
חזק הנביא  |  24/12/11 15:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביב לוי, גד פרץ
שמלצר: ‏"אני אדם פשוט, אני לא טייקון. אני לא עושה תספורות, אני גם משלם לפני הזמן" ‏‏   "מצד שני, אי-אפשר להרוג את אנשי העסקים, צריך לתת להם לחיות" ‏‎‎‏   על המחאה החברתית: "יש פה אנשים שהם עניים מרודים וצריך לדאוג להם"
איציק וולף
שגריר האיחוד האירופי דרש ממשרד החוץ הבהרות ביחס לפינוי בדואים בשטח אי-1    האירופים חוששים כי ישראל מתכוונת להתחיל בבניה של השכונה שתיצור רצף טריטוריאלי ישראלי    גורם ביטחוני: אין אישורים לבנות שם
עידן יוסף
מבקרים שהגיעו לשמח אסירים בכלא לכבוד החנוכה מספרים כי הוא משתתף באופן פעיל בשיעורים ובתפילות, אך נמנע להצטרף למעגל הרוקדים
מערכת אתר ערוץ הספורט
שתי הלונדוניות איבדו נקודות יקרות. אדבאיור הבקיע, אבל סטארידג' איזן
עידן יוסף
אישרה לתת לרדיו קול ברמה לתת לנשים לעלות לשידור במשך שעתיים מתוך 168 שעות שבועיות    קול ברמה לא עמדה בהסדר ומנעה העלאה לשידור של רופאה    במהלך דיון סוער עטתה אחת המשתתפות רעלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il