בעקבות כניסתן לתוקף ב-1 בינואר של תקנות הגנת הצרכן הנוגעות לגודל המינימלי של האותיות בפרסומים, הוציאה (יום א', 25.12.11) הממונה על הרשות להגנת הצרכן, עו"ד תמר פינקוס, הנחיות מפורטות אשר ינחו את מדיניות האכיפה. השימוש באותיות קטנות בכל מידע פרסומי, שבא להגביל, לסייג או להתנות את האמור בפרסום יהווה עבירה על חוק הגנת הצרכן.
התקנות החדשות קובעות כי גודל האותיות הקטנות ביותר בפרסומת יהיה קטן רק עד 30% מגודל האותיות הגדולות ביותר במודעה, וכי בכל מקרה האותיות הקטנות לא תהיינה קטנות מ-2 מ"מ. עוד נקבע כי הן לא יופיעו באלכסון או במהופך. התקנות תקפות לגבי כל פרסום, לרבות עלון מידע, קטלוג, מודעת פרסומת וכן מידע כיוצא באלה, בין מודפס ובין במדיה אלקטרונית.
התקנות החדשות אושרו לאחר שנמצא כי עוסקים רבים נוהגים לפרסם את עצמם ואת מרכולתם באותיות גדולות ומושכות את העין, בעוד שאת הסייגים לפרסום הם לרוב כותבים בתחתית העמוד ובאותיות קטנות שלעיתים בלתי קריאות. שינוי הפרקטיקה הזו של כתיבת הסייגים באותיות קטנות מדי היא זו שעומדת על הפרק בתקנות החדשות.
שר התמ"ת,
שלום שמחון, מסר בתגובה כי "התיקון יאפשר לצרכן לקבל תמונה אמיתית של המוצר או השירות המוצע לו ולהחליט על כדאיות הרכישה כאשר כל המידע והסייגים מצויים בידיו".