X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מרבית הכלכלנים ציפו להורדת ריבית של רבע אחוז, אך הריבית תישאר ברמה של 2.75% בנק ישראל חושש מהשפעה נוספת של הפחתת הריבית על שער החליפין תחזית הצמיחה לשנה הבאה הופחתה ב-0.4%
▪  ▪  ▪
פישר. הפתעה בהחלטת הריבית [צילום: פלאש 90]

הנגיד סטנלי פישר החליט (יום ב', 26.12.11) להותיר את ריבית בנק ישראל לחודש ינואר אלא שינוי ברמה של 2.75%, זאת בניגוד לציפיות רוב האנליסטים, שחזו ירידה של 0.25% בשיעור הריבית.
בבנק ישראל חוששים בין השאר מהחלשות נוספת בשער החליפין האפקטיבי של השקל, בהמשך להיחלשותו בתקופה האחרונה. בחמשת החודשים האחרונים נחלש כבר השקל מול שער החליפין האפקטיבי בשיעור מצטבר של כמעט 5%.
בבנק ציינו כי ההחלטה להותיר את הריבית לחודש ינואר ללא שינוי, לאחר הפחתת הריבית לחודש דצמבר, עקבית עם מדיניות ריבית שנועדה לבסס את האינפלציה בתוך יעד יציבות המחירים של 1% עד 3% ב-12 החודשים הקרובים, ולתמיכה בצמיחה תוך שמירה על היציבות הפיננסית.
עוד ציינו בבנק כי ההחלטה להותיר את הריבית על-כנה עקבית עם הצעדים שננקטו החודש על-ידי הבנק המרכזי של אירופה, שהביאו לשיפור מסוים בשווקים הפיננסיים בעולם. בארה"ב ממשיכים הנתונים הכלכליים להצביע על שיפור במצב הכלכלה. מנגד, נתונים על הפעילות הכלכלית באירופה תואמים את ההערכות לפיהן צפויות מדינות הגוש להיכנס למיתון במהלך שנת 2012. גם במספר משקים מתעוררים עיקריים מסתמנת האטה בצמיחה. אי הוודאות לגבי ההתפתחויות בכלכלה העולמית נותרה גבוהה, ומשליכה גם על אי הוודאות לגבי ההתפתחויות במשק הישראלי.
תחזית הצמיחה לשנה הבאה הורדה ל-2.8% מ-3.2%
במקביל לפרסום שיעור הריבית, עדכן בנק ישראל את התחזית הבסיסית של חטיבת המחקר שלו. על-פי התחזית תעמוד האינפלציה במהלך שנת 2012 על 2.1%, והריבית הממוצעת לרבעון האחרון של 2012 תהיה 2.2%; תחזית צמיחת התוצר לשנת 2012 עודכנה כלפי מטה, ל-2.8%, לעומת 3.2% בתחזית הקודמת; צמיחת התוצר ב-2011 צפויה להסתכם ב-4.8%. עידכון התחזית ל-2012 כלפי מטה נובע מההאטה המשתקפת בנתונים שפורסמו על המשק הישראלי, ומצפי להאטה עולמית, על-רקע משברי החוב באירופה והשלכותיהם.
מדד המחירים לצרכן ירד בנובמבר ב-0.1% - בניגוד לממוצע התחזיות המוקדמות, שעמד על עלייה של 0.1%. עיקר ההפתעה נבע מירידה בסעיף הדיור. האינפלציה בהסתכלות על 12 החודשים האחרונים המשיכה להתבסס בתוך טווח יעד המחירים, ושיעורה כעת הוא 2.6%.
"הורדות הריבית יימשכו"
יונתן כץ, אנליסט לידר שוקי הון, מסר בתגובה: "למרות ההחלטה לא לשנות את הריבית החודש, בנק ישראל רומז שהורדות הריבית יימשכו, זאת לאור הסיכונים הגלובליים וההשלכות על התמתנות הצמיחה בישראל. יתכן שההחלטה על אי שינוי בריבית הושפעה מהירידה בשיעור האבטלה ושיפור בייצור התעשייתי בחודש אוקטובר. בכל מקרה, לפי הערכתנו, בנק ישראל צפוי להוריד את הריבית עד ל-2 אחוז ברבעון ב 2012".

תאריך:  26/12/2011   |   עודכן:  26/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סטנלי פישר
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
את ההפגנה מחר נגד הקיצוניים מארגנים צעירים חרדיים מבית שמש    מאות חרדים התפרעו בעיר ותקפו צוותי עיתונות    שוטר נפצע באורח קל מהשלכת חפץ
עופר וולפסון
ברוב של 77 תומכים וללא מתנגדים, אושרה סופית הצעת החוק לדחיית העלאת גיל הפרישה לנשים    שר האוצר שטייניץ: "ניצחון הפופוליזם על השכל הישר"
איתמר לוין
דוחה את קביעת ביהמ"ש המחוזי, לפיה עבירת ההסתה לאלימות או טרור צריכה להתחשב במעמדו של הדובר ובאווירה הציבורית    קובע: נדרש קשר בין הפרסום לתוצאה בכוח, אך זאת על-פי המבחן של אפשרות ממשית - לא יותר אך גם לא פחות
עופר וולפסון
רשות השידור תוכל להשקיע פחות בהפקות מקור עבור 2011, למרות שהייתה אמורה להשקיע בכך 300 מיליון שקל    מנכ"ל ערוץ 10: "על 45 מיליון השקלים שאנחנו לא מבקשים עליהם מחילה, השלטון של סטאלין וקומיסר התרבות ז'דאנוב רוצים לסגור אותנו"
אילנית חיות
לפני כחודש וחצי הסירה רשת חצי חינם את מרבית מוצריה של חברת אסם מהמדפים, בעקבות סכסוך מסחרי    במסגרת זו הסירה הרשת גם את המוצרים המופצים על ידי קבוצת אסם כמו למשל מוצרי עוף טוב ודורות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il