X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביה"ד הארצי דחה את תביעתם לכלול בחישוב הפנסיה את הפרמיה בשיעור 22.5% משכרם שקיבלו מדי חודש קבע: העובדים ידעו כל העת שהפרמיה אינה נכללת בחישוב השכר, והתעוררו רק כאשר פרשו
▪  ▪  ▪
בזק. אין תוספת לפנסיה [צילום: פלאש 90]

2,500 עובדים שפרשו מחברת בזק מאז 1994, לא יקבלו תוספת לפנסיה שלהם בגין הפרמיה ששולמה להם בעת עבודתם. כך קבע (21.12.11) בית הדין הארצי לעבודה, באמצו את החלטת בית הדין האזורי בירושלים בנושא זה.
הפרמיה בה מדובר הגיעה לשיעור של 22.5% משכר העובדים ושולמה להם מדי חודש, על-פי הסכם קיבוצי שנחתם בשנת 1994. העובדים טענו שהפרמיה הייתה חלק מ"השכר הרגיל" לצורך חישוב הפנסיה, בעוד החברה הצביעה על ניסוחו של סעיף זה בהסכם: "התוספת הנ"ל [הפרמיה] לא תהווה, בכל מקרה, שכר לכל דבר וענין ותשולם נגד דיווח חודשי בטופס תשלום שעות נוספות ותשלומים אחרים, בעמודה המתאימה. למען הסר ספק, תוספת זו לא תהווה מרכיב לפנסיה, לקרן השתלמות, לקופת כלל, חישוב ערך שעה, לחישוב תוספת אחוזית".
השופט עמירם רבינוביץ קבע, כי הקביעה לפיה הפרמיה לא תהווה שכר לכל דבר ועניין, אינה תקפה משום שהיא פוגעת בזכויות של העובדים שאין לפגוע בהן אפילו בהסכמתם. ואולם, שונים פני הדברים כאשר מדובר בחישוב השכר הקובע לצורך הפנסיה. בית הדין הארצי כבר קבע, כי יש תוקף להוראות הסכם קיבוצי, לפיהן תוספת מסוימת לא תובא בחשבון בחישוב הפנסיה.
רבינוביץ קובע: "הדעת נותנת כי קביעה זו בהסכם הקיבוצי, נעשתה לאחר מו"מ קיבוצי תוך ויתורים הדדיים, שהטוב והרע שבו לעובדים כרוכים ואחוזים יחדיו. העובדים קיבלו פרמיה, אך ויתרו על הכללתה בערך שעה. הטבה זו יש לה עלות, וייתכן שאילו הייתה נכללת בערך שעה אפשר שלא הייתה ניתנת כלל, או הייתה ניתנת בשיעור קטן יותר... המערערים ידעו על קיום ההסכם הקיבוצי, ועל כך שעל פיו אין הפרמיה באה בחשבון לעניין ערך שעה ולשאר דברים כמפורט בהסכם הקיבוצי. הם סברו וקיבלו, עד שבאה שעתם לפרוש מן החברה, ורק אז בחרו להעלות את תביעתם זו".
עוד אומר רבינוביץ: "הסכמי הפרישה של המערערים כללו חבילת הטבות כספיות משמעותיות מעבר להטבות שהיו זכאים להם המערערים, אילו תוגמלו על-פי החוק בלבד ולא על-פי הסכמי הפרישה. בסעיף 4 להסכם הפרישה של העובדים השונים נכתב במפורש, כי מובהר בזה, כי העובד אינו זכאי לפיצוי נוסף כלשהו מעבר לאמור בהסכם זה. פירושם הפשוט של המילים הוא, שהמערערים בחתימתם על הסכם הפרישה הסכימו לכך שלא יהיו זכאים לכל הטבה נוספת מעבר להטבות שקיבלו על-פי הסכם הפרישה, ואשר פורשו אחת לאחת בהסכם. הסכם הפרישה, עליו חתמו המערערים הפורשים, יש לו עלות מוגדרת ומתוחמת. ניתן לסבור, שאילו בזק הייתה יודעת, שהיא צפויה לשלם את הפרמיה כרכיב בגמול השעות הנוספות, אפשר שלא הייתה מעניקה הטבות בשיעור כזה".

תאריך:  27/12/2011   |   עודכן:  28/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עמירם רבינוביץ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
2,500 עובדי בזק לא יקבלו תוספת לפנסיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
הישראלי הוחלף לאחר משחק מצויין ואסיסט לג'רביניו, פלטשר כבש לאורחים
איתמר לוין
אחוזת הברון פועל ללא היתר על קרקע חקלאית במזכרת בתיה מאז 2002    בעלי הגן נקנס ב-750,000 שקל, ובעלי הקרקע - ב-500,000 שקל    ביהמ"ש מגנה את הנאשמים על "השיטות הנלוזות" בהן פעלו בניסיון למשוך את הזמן
איציק וולף
70,000 מפגינים מקבלים את פני המשקיפים של הליגה הערבית בעיר חומס    אתרי אופוזיציה משווים בין הטבח בעם הסורי לטבח בסברה ושתילה    "בשאר הבעת'י - רוצח נפשע, אשר לא שבע מכל הדם שנשפך וזורם ברחובות סוריה"
איציק וולף
מליאת הכנסת אישרה תיקון לחוק אשר מוסיף את נפגעי עבירת ההפקרה לרשימת בעלי הזכויות להבעת עמדה בפני ועדות שחרורים או חנינות ולעניין הסדרי טיעון
איתמר לוין
אסר זמנית על בעלי בית להרוס את החומה המפרידה בינו לבין הבתים השכנים, לאחר שטענו שהיא חורגת ב-40 ס"מ מגבול החלקות    קובע שיש להתחשב כיום גם באלמנטים של צדק חלוקתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il