X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"אור אדום" מהוועדה המשותפת לתקציב הביטחון

מופז לא אישר 1.65 מיליארד שקל לביטחון

במכתב לראש הממשלה ולשרי הביטחון והאוצר כתב מופז כי "האופן בו מועברים מאות מיליוני שקלים כתוספת לתקציב הביטחון, מנוגד לעקרונות היסוד הדמוקרטיים" עם זאת, הוועדה בראשותו אישרה העברת 2.86 מיליארד שקל - המורכבים מכספי סיוע אמריקני ועודפים שיקליים
▪  ▪  ▪
מופז. דרישה לתקצוב ממשרדים חברתיים לא אושרה [צילום: פלאש 90]

הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון, בראשות ח"כ שאול מופז, אישרה (יום ג', 27.12.11) העברת כספי סיוע אמריקני משנת 2010 לשימוש מערכת הביטחון בשנת 2011.
בהתאם לאישור, יועבר סכום של 2.86 מיליארד שקל, מתוכו 2.57 מיליארד מכספי הסיוע האמריקני ו-291 מיליון שקל עודפים שיקליים.
עם זאת, יו"ר הוועדה מופז מסרב להעלות לדיון תוספת נפרדת, של כ-1.65 מיליארד שקל שמגיעה למשרד הביטחון מתת-ביצוע של משרדים אחרים, ביניהם משרדים חברתיים.
יו"ר הוועדה ח"כ שאול מופז (קדימה) אמר כי "משרדי האוצר והביטחון מקבלים מאיתנו היום הערה על אופן התנהלותם בהחלטה להגיש את הבקשה ברגע האחרון בעיקר כשמדובר בסכומים כאלה של כסף".
במכתב שכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר הביטחון אהוד ברק ולשר האוצר יובל שטייניץ, כתב יו"ר מופז: "על שולחני מונחת בקשתכם לאישור תוספת בסך 1.65 מיליארד שקל למערכת הביטחון, על חשבון תת ביצוע של מספר משרדי הממשלה. אני רואה לנכון לציין בפניכם, כי האופן הזה, שבו מועברים מאות מיליוני שקלים כתוספת לתקציב הביטחון, מנוגד לעקרונות היסוד הדמוקרטיים של שקיפות ואחריות".
ח"כ מאיר שטרית (קדימה) הוסיף כי "חבל שהבקשה הגיע לאישור הוועדה רק בדקה ה-90, רגע לפני סיום השנה. לא מדובר בסוד או בהפתעה והתנהלות זו של משרדי האוצר והביטחון מצמצמות את יכולת ההשפעה של הוועדה".
"המשך ישיר למסמוס דוח טרכטנברג"
במקביל, אישרה היום ועדת הכספים תוספת של 100 מיליון שקל לתקציב ההתאמות לשנת 2012. בעקבות האישור, יעמוד סך כל תקציב ההתאמות על 1.6 מיליארד שקל. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), הודיע ש"אם הממשלה לא תציג בפני הוועדה את השימושים בתקציב ההתאמות עד סוף ינואר, הוועדה תחל בבניית תוכנית חברתית ואף תפעל לממש אותה. לא ניתן לכסף הזה להתמסמס".
תקציב ההתאמות הינו תקציב מיוחד, שהממשלה התחייבה להקצות מתוך תקציב 2012 על-מנת ליצור התאמה לצרכים החברתיים המשתנים. תקציב זה נוצר בעקבות דרישת ועדת הכספים מהממשלה בעת אישור התקציב הדו-שנתי, להניח על שולחן הוועדה עד סוף דצמבר, תקציב התאמות מיוחד ל-2012 בהיקף של 1.6 מיליארד שקל. מה שהנחה את הוועדה בבסיס הדרישה לתקציב התאמות היה החשש שקביעת תקציב דו-שנתי יפגע ביכולת להתאים את תקציב המדינה לצרכים משתנים.
מרכזת האופוזיציה בוועדה, ח"כ רוחמה אברהם-בלילא (קדימה), הביעה תרעומת על התנהלות הממשלה ואמרה שהדבר "מהווה המשך ישיר למסמוס דוח טרכטנברג. הממשלה לא עומדת בהתחייבויות שלה וזה רק מגביר את התחושה שהיה צריך לבטל את התקציב הדו-שנתי. כפי שהדברים נראים כעת, אין שום סיכוי שיועבר תקציב כלשהו לגיל הרך, לדיור או לרווחה והיום אנחנו מתבקשים להכשיר את השרץ הזה, כשנכון לעכשיו אנחנו לא יודעים איזה שימושים ייעשו בתקציב הזה".
אברהם קבלה על-כך שאנשי האוצר "אפילו לא מציגים בפני הוועדה חלופה ראשונית לשימושים בתקציב ההתאמות. כאילו לא יודעים מה הצרכים ומה דורש תקצוב. יכלו לפחות להציג תוכנית בסיסית ואחר-כך ניתן לשנות, אך כנראה שהמטרה היא לנהוג בשיטת הסלאמי. בתחילה לרוקן מתוכן את טרכטנברג ואחר-כך גם למוסס את תקציב ההתאמות".

תאריך:  27/12/2011   |   עודכן:  27/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מופז לא אישר 1.65 מיליארד שקל לביטחון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
משרד האצר צריך לנהל את תקציב מ
אור אשקלוןי  |  27/12/11 22:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל יועז
נמשכו סיכומי התביעה בפרשת מעטפות הכסף במשפטם של אולמרט ושולה זקן    השופטים ערכו ״חקירה צולבת״ לנציב התביעה בניסיון להבין מהם ההיבטים הפליליים המבססים עבירת מרמה והפרת אמונים
איציק וולף
אלפי בני אדם צפויים להשתתף בהפגנה נגד הדרת נשים בבית שמש    ראש העירייה קרא לשים את הסיקריקים מאחורי סורג ובריח    קרא שלא להכליל את כל החרדים יחד עם המתפרעים    "מדובר בציבור נורמטיבי חיובי שעושה הרבה עבודות קודש בעיר"
איתמר לוין
ביה"ד הארצי דחה את תביעתם לכלול בחישוב הפנסיה את הפרמיה בשיעור 22.5% משכרם שקיבלו מדי חודש    קבע: העובדים ידעו כל העת שהפרמיה אינה נכללת בחישוב השכר, והתעוררו רק כאשר פרשו
מערכת אתר ערוץ הספורט
הישראלי הוחלף לאחר משחק מצויין ואסיסט לג'רביניו, פלטשר כבש לאורחים
איתמר לוין
אחוזת הברון פועל ללא היתר על קרקע חקלאית במזכרת בתיה מאז 2002    בעלי הגן נקנס ב-750,000 שקל, ובעלי הקרקע - ב-500,000 שקל    ביהמ"ש מגנה את הנאשמים על "השיטות הנלוזות" בהן פעלו בניסיון למשוך את הזמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il