X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשטרה פרצה לנגרייה לצורך כיבוי דליקה, אך לאחר מכן סגרה אותה בשני מנעולים דקים ולא טרחה לאתר את הבעלים התוצאה: פריצה פלילית בה נגנב ציוד בשווי של 45,000 שקל
▪  ▪  ▪
המנעול שהושאר היה קטן מדי [צילום: AP]

המשטרה תפצה ב-46,000 שקלים בעלי עסק אליו פרצה לשם כיבוי שריפה באותו בניין, אך לאחר מכן נעלה אותו בשני מנעולים דקים, לא איתרה את הבעלים ובסופו של דבר המקום נפרץ ונגנב ממנו ציוד רב. כך קבעה (20.12.11) שופטת בית משפט השלום בתל אביב, יסכה רוטנברג.
גבי בן-חיים הוא בעליה של נגרייה פעילה-חלקית ברחוב חנינא בתל אביב. במאי 2007 פרצה דליקה בבניין בו שוכנת הנגרייה, והמשטרה ומכבי האש פרצו אליה ולעסקים נוספים בכדי לכבות אותה. השוטרים לא הצליחו לאתר באותו לילה את בן-חיים ולכן נעלו את הנגרייה בשני מנעולים קטנים שהיו ברשותם. בן-חיים לא ידע דבר על המתרחש, עד שהגיע לנגרייה בחודש יולי וגילה שהיא נפרצה ונגנב ממנה ציוד בשווי 45,000 שקל.
רוטנברג אומרת, כי אין חולק על כך שהמשטרה פעלה בתוקף סמכותה לכל אורך האירוע, אך היא התרשלה לאחר סיומו. המנעולים המקוריים היו בעובי 16 מ"מ כל אחד, והשוטרים עצמם הודו שהמנעולים בהם השתמשו נועדו לתת מענה זמני בלבד. הם עזבו את המקום ביודעם שבעליו אינו מודע לאירועי הלילה, והמשטרה לא עשתה דבר לאחר מכן כדי לאתרו.
"התובע העיד שלא היה כל קושי לאתרו. החנות נמצאת בחזקתו מאז שנת 1967, הוא מוכר באיזור, וניתן לפנות לדיירים באיזור. החנות רשומה על שמו בעיריית תל אביב, וגם כך ניתן לאתרו. מספר הטלפון שלו מופיע על שער העסק, הטלפון זמין כל העת, וגם כך ניתן ליצור עימו קשר. המסקנה היא שגם אם בשעת לילה לא ניתן היה לאתר את התובע, לא הייתה כל מניעה לאתרו לאחר מכן, תוך נקיטה באמצעים סבירים, ומכל מקום, לא הובהר מדוע לא נעשה כך". קובעת רוטנברג.
"יש להדגיש שהפעולות שנדרשו הן פעולות פשוטות יחסית, והן לא חייבו השקעת משאבים משמעותיים של כסף או של כוח אדם. אל מול אמצעים אלו עומד התובע שעסקו נפרץ לשם ביצוע פעולות כיבוי שאינן קשורות לעסקו, ושגם לא ידע שהעסק שוב אינו נעול כראוי. בנסיבות אלו, ובהעדר כל הסבר, אי נקיטה בפעולות המספיקות לאיתור התובע, מהווה התרשלות של המשטרה כלפי התובע, לו היא חבה חובת זהירות מושגית וקונקרטית".
לדברי רוטנברג, העובדה שרק הנגרייה של בן-חיים נפרצה לאחר השריפה ודווקא כאשר הייתה נעולה בצורה בלתי מספקת, יוצרת זיקה בין רשלנות המשטרה לבין הנזק שנגרם לו. היא נתנה אמון בגירסתו של בן-חיים לגבי הרכוש שהיה בנגרייה, שכן עדותו הייתה אמינה ולא נסתרה. כך גם לגבי חוות דעתו של השמאי מטעם בן-חיים, כאשר מולו עמדה רק עדותו של אחד השוטרים שהיו בנגרייה בזמן השריפה אשר התברר שאין אפשרות לסמוך עליה בשל נסיבות המקרה.
רוטנברג דחתה את תביעתו של בן-חיים לפיצוי בסך 10,000 שקל בגין הפסד לא-ממוני, מאחר שהפסד זה לא הוכח. המדינה תשלם לו גם הוצאות ושכר טירחה בשיעור של 5,000 שקל.

תאריך:  29/12/2011   |   עודכן:  29/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רשלנות
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה תפצה בעלי נגרייה שנפרצה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בעוד ימים אחדים אמורה ועדת האלטרוקסין הבוחנת את מחדל החלפת ההרכב של התרופה שניתנה לחולים בעלי תפקוד לקוי של בלוטת התריס להגיש את מסקנותיה    החולים דרשו וקיבלו זימון להציג את עמדתם בפני הוועדה    ח"כ חרמש: המשנה למנכ"ל משרד הבריאות גילה - עלות הסינטרואיד גדולה פי חמישה מהיוטירוקס
עופר וולפסון
פרקליט המדינה תוקף בחריפות את הרעיון להקים גוף ביקורת חיצוני, אשר יבקר על עבודת הפרקליטות    "שיקולי רוב היוזמים והתומכים בהצעה זו - מקורם במניעים זרים"
איתמר לוין
המדינה טוענת שהמנכ"ל ומנהל הכספים לשעבר מסרו פרטים כוזבים בדוחות החברה לשנים 2005-2003 בנוגע למערכת היחסים של חברת מיחזור הנייר עם חברה אחרת
עופר וולפסון
בשורה לא נעימה לנהגים לשנה האזרחית החדשה: עלייה של 1.6% במחיר ליטר בנזין ל-7.23 לליטר    הסיבה: התייקרות הבנזין באירופה
עופר וולפסון
עובדי הרכבת שוב ישבשו מהשבוע והתנועה תופסק לסירוגין    ההחלטה על ההשבתה: עקב כשלון המו"מ בין יו"ר ההסתדרות עיני ליו"ר הרכבת יוגב, על-רקע מיקור החוץ בעבודות התחזוקה    הנהלת הרכבת תפנה בבקשה להוציא צווי מניעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il