X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעיות זיכרון אצל אנשים מבוגרים עלולות להיות קשורות לתופעת "השבץ שקט", היוצר כיסים של תאים מתים במוח ללא תסמינים חיצוניים התופעה מאותרת אצל רבע מהאוכלוסיה המבוגרת
▪  ▪  ▪
בדיקת MRI. גילויים חדשים באשר לתסמיני האלצהיימר

במקרים מסוימים, אובדן זיכרון בקרב קשישים עלול לנבוע מהתופעה המכונה "השבץ השקט", כך עולה (יום ו', 30.12.11) מפרסום תוצאותיו של מחקר חדש.
השבץ הזה, אשר לא יגרום לשום סימפטומים בולטים, יוצר למעשה כיסים קטנים של תאים מתים במוח, והוא מאותר בערך ב-25 אחוז מאוכלוסיית המבוגרים באופן יחסי, ציין צוות המחקר.
"ההיבט החדש של מחקר זה על אובדן זיכרון בקרב קשישים הוא שהוא בוחן שבץ שקט והתכווצות של המוח בו זמנית", אומר מחבר המחקר, אדם בריקמן, ממכון טאוב לחקר מחלת האלצהיימר והזדקנות המוח שבאוניברסיטת קולומביה שבניו-יורק.
המחקר צפוי לפרסום בגיליון ה-3 בינואר של כתב העת Neurology. עורכי המחקר הגיעו למסקנות שלהם לאחר שעבדו עם 658 גברים ונשים בגילאי 65 ומעלה, שלאף אחד מהם לא הייתה היסטוריה של דמנציה.
כל המשתתפים עברו סריקות MRI מוחיות, כמו גם בדיקות שאמדו את היכולות שלהם במונחים של זיכרון, כישורי שפה, מהירות חשיבה ותפיסה חזותית.
סריקות המוח גילו כי 174 מהמשתתפים חוו שבץ שקט, והחוקרים מצאו כי קשישים אלה לא תפקדו כראוי גם בבחינות הזיכרון. הממצא הזה התגלה כעקבי ללא קשר לשאלה האם החלק במוח האחראי על הזיכרון (ההיפוקמפוס) של המטופל היה קטן יחסית לממוצע או לא.
"בהתחשב בכך שמחלות כמו מחלת האלצהיימר מוגדרות בעיקר על-ידי בעיות זיכרון, התוצאות שלנו עשויות להוביל לתובנה נוספת בשאלה מה גורם לתסמינים, כמו גם לפיתוח שיטות חדשות למניעה", ציין בריקמן. "כיוון שהשבץ השקט ונפח ההיפוקמפוס נמצאו, כל אחד בנפרד, כקשורים לאובדן זכרון במחקר שלנו, התוצאות שלנו תומכות גם במניעת שבץ מוחי כאמצעי להדוף בעיות זיכרון", הוסיף.

תאריך:  30/12/2011   |   עודכן:  30/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחקר: "השבץ השקט" קשור לבעיות זכרון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כחלק מהשלב האחרון במסגרת תרגיל נרחב של חיל הים, תבחן מחר אירן שיגור טילים ארוכי טווח    סגן מפקד החיל מוסאווי: "התרגיל מכין את החיל להתמודדות עם האויב במצבי מלחמה"
עופר וולפסון
הצבא של אסד אינו מתרגש מהפיקוח הבינלאומי של הליגה הערבית, והשתמש בפצצות מסמרים כדי לפזר הפגנות ענק שנערכו היום    מנהיג אופוזיציוני: "הממשלה שחררה 800 איש, אבל כ-100 אלף עדיין במעצר"
איציק וולף
על-פי ההסכם תידחה הריסת המבנים במאחז והמתיישבים יפנו מרצונם תשעה מבנים    ההסכם כולל התחייבות שלא לבנות מבנים נוספים במאחז    הפרת ההסכם תגרור הריסה מיידית
עופר וולפסון
השביתה ברכבת שאמורה הייתה להתחיל ביום שני הקרוב, תחל רק ביום רביעי, בכפוף לתוצאות פגישה שנקבעה ליום שלישי בין יו"ר ההסתדרות לשר התחבורה, בעניין עבודות מיקור החוץ בקרונות הרכבת
איציק וולף
מנכ"לית משרד החינוך גינתה השבוע את בכירי המשרד שהתראיינו באנונימיות לעיתון מקור ראשון ומתחו ביקורת על המפקח הארצי על לימודי האזרחות    "חלק מהמבקרים הסתתרו מאחורי אנונימיות באופן לא אתי, מסתייגת ממהות הביקורת ומהאופן שבו ננקטה"    עורך במקור ראשון: התחקיר היה מבוסס על עובדות רבות, בכירים חוששים להיחשף פן יבולע להם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il