X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברות האשראי יצטרפו למעגל מספקי המידע על עמידת הלקוחות בתשלומים מספקי הנתונים יכינו לראשונה דירוג אשראי לגבי הלווים צומצמו המגבלות על העברת הנתונים
▪  ▪  ▪
שוק נתוני אשראי יעיל [צילום אילוסטרציה: AP]

המידע שיימסר על-פי חוק שירות נתוני אשראי יורחב, עם כניסתן לתוקף (30.12.11) של התקנות מכוח תיקון 3 לחוק שהתקבל כבר לפני ארבע שנים. לדברי משרד המשפטים, התקנות מסירות חסמים ומגבלות וכך יוצרות שוק נתוני אשראי יעיל יותר שיביא לשיפור מוסר התשלומים ולצמיחת שוק אשראי יעיל יותר, כולל בשוק החוץ-בנקאי.
חוק שירות נתוני אשראי נועד לספק מידע על אופן עמידתו של אדם בהתחייבויות הכספיות שנטל על עצמו לאורך השנים, וכחלק מכך - להגביר את מוסר פרעון התשלומים בציבור. כמו-כן, נועד החוק להקל על פתיחת התחרות בשוק האשראי ליחידים ולאפשר את הוזלת האשראי. מאחר שהחוק מאפשר למסור מידע על יחידים, נכללו מגבלות רבות בו ובתקנות מכוחו, אשר חלו על איסוף המידע ועל מסירת הפרטים בדוח נתוני האשראי. לדברי משרד המשפטים, מגבלות אלו גרמו לכך שהמידע שנמסר היה לא מספיק יעיל ומדויק, ומטרות החוק לא הושגו.
תיקון התקנות מתרכז במספר נושאים עיקריים:
  • הרחבה ודיוק במידע על הלקוח על אודות אי-תשלום של חובות (מידע שלילי). על-פי החוק מועבר מידע בדבר אי-תשלום חובות ממקורות מסוימים, כגון נתונים מהאפוטרופוס הכללי בדבר פשיטת רגל, נתונים מרשות האכיפה והגבייה על פתיחת תיקי הוצאה לפועל, נתונים מתאגידים בנקאיים לפי חוק צ'קים ללא כיסוי וכן מידע על חובות לבנקים. בנוסף, רשאי בעל רישיון שירות נתוני אשראי להתקשר עם עסקים גדולים על-מנת לקבל מידע בדבר אי-תשלום חובות. על-פי התקנות החדשות, גם חברות כרטיסי אשראי יהיו חייבות בהעברת מידע לבעלי רשיונות. בנוסף הורחב היקף המידע הנמסר לגבי אי-תשלום חובות, כגון מידע לגבי גובה החוב.
  • הסרת מגבלות במסירת המידע הנאסף במסגרת דוח אשראי. על-פי הנוסח הקיים, מסירת המידע על הלקוח במסגרת דוח אשראי הייתה מותנית במגבלות שונות, כגון דרישת מעבר של תקופה מסוימת, או הצטברות מידע של מספר תיקים. התקנות החדשות מצמצמות באופן משמעותי חסמים אלו, כדי להפוך את המידע לאקטואלי ולאמין יותר.
  • הרחבה ודיוק במידע על הלקוח על אודות קבלת אשראי ופרעונו (מידע חיובי). על-פי החוק נמסר במקרים מסוימים גם מידע חיובי על הלקוח, כלומר: מידע על אודות הלוואות שבהן עמד בתשלומים כסדרם ומידע לגבי מתן אשראי ללקוח. לפי התקנות החדשות, גם חברות כרטיסי אשראי ולא רק בנקים ימסרו מידע על תשלום הלוואות. המידע החיובי שיימסר יהיה מדויק יותר ותהיה לו משמעות רבה יותר לנושה.
  • יצירת דירוג אשראי. התיקון מאפשר לבעלי הרשיונות ליצור דירוג אשראי, אשר יעריך את אמינותם של לקוחות לעניין עמידתם בתשלומים, וזאת בכפוף למגבלות שנקבעו בתקנות, כגון איסור על שימוש במידע נוסף דוגמת גיל, מין, מקום מגורים. דירוג האשראי, כמקובל בארצות שונות, יאפשר פיתוח מודלים סטטיסטיים מתוחכמים יותר ויקל על צרכני דוח האשראי בהבנת משמעותו ובקבלת החלטה מושכלת יותר.

תאריך:  01/01/2012   |   עודכן:  01/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הורחב המידע שיימסר לפי חוק נתוני אשראי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש הממשלה פתח את הישיבה הראשונה לשנת 2012 בהצהרה אודות כוונתו להרחיב בשנה הקרובה את חוק חינוך חינם החל מגיל 3    "נאזן בין צרכי הביטחון, הכלכלה והחברה ולא נפרוץ את מסגרת התקציב"
איציק וולף
מדענים אירניים דיווחו כי לראשונה הצליחו לייצר מוטות דלק וכי אותם מוטות המכילים אורנים טבעי הותקנו כבר בכור המחקר הרפואי של אירן בטהרן    לדבריהם, הצורך לייצור עצמי נוצר בעקבות העיצומים הבינלאומיים
מירב ארד
המטוס מוחכר לחברת תעופה בצפון אמריקה עד לשנת 2017    התקבולים מדמי החכירה צפויים להסתכם בכ-25 מיליון דולר
קובי ישעיהו
בן דב העביר הלילה לנציגות בעלי האג"ח מכתב חתום מטעמו ובו הסכמה עקרונית למתווה שהוסכם בין טאו לנציגות    האסיפה שתוכננה להיום נדחית בשבועיים    לאחרונה קרא בן דב למחזיקי האג"ח לחזור לשולחן במו"מ ולא ללכת לבית המשפט
אביתר בן-צדף
אשתקד דווחו 65 מקרים של הטרדה מינית באקדמיות הצבאיות - לעומת 41 מקרים בשנה שקדמה לה    "זה עניין טהור של מנהיגות, ואני מצפה שייעשה הכל ביושר ובעוצמה לשרש תופעה זו מתרבותנו", אמר שר ההגנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il