X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש קבע, כי המשטרה והפרקליטות אומנם טעו בשיקול דעת בהעמדתו לדין של סרגיי דשקביץ, אך לא פעלו ברשלנות מותח ביקורת חריפה ביותר על שימושו של דשקביץ בבנו בניסיון להשיג פיצוי
▪  ▪  ▪
זוכה מהריגת אשתו [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דליה גנות, דחתה (25.12.11) את תביעת הפיצויים נגד המדינה שהגישו אדם שזוכה מהריגת אשתו ובנו הקטין. גנות קבעה, כי המדינה לא התרשלה בחקירה ובהעמדתו לדין של התובע, ולכל היותר היו לאנשי המשטרה והפרקליטות טעויות בשיקול דעת.
סרגיי דשקביץ הואשם בשנת 2003 ברצח אשתו אך תוך כדי המשפט המירה הפרקליטות את האישום להריגה, ממנו זוכה בידי שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, אורי שוהם. לאחר מכן חייב שוהם את המדינה לשלם לדשקביץ פיצוי של 18,000 שקל על 65 ימי מעצרו, באומרו שתובע סביר לא היה מעמיד אותו לדין באשמת רצח.
דשקביץ תבע פיצויים על הנזק שלטענתו גרמה לו הפרשה, והאשים בין היתר את המשטרה בהשמדת ראיה מזכה וב"ריצה" לתקשורת שגרמה לפרסום שעד היום מונע את קבלתו לעבודה. לתביעה הצטרף בנו הקטין של דשקביץ, אשר לאחר מעצר אביו הועבר לחזקת סבתו, אך אביו טען שדודו התעלל בו.
גנות מנתחת באריכות את טיפולה של המדינה בתיק, וקובעת כאמור שלא הייתה בו התרשלות. היא מסכימה שהשוטר אשר פרק את אקדח הרצח בידיים חשופות, גרם לנזק ראייתי ממשי בכך שמחה את טביעות האצבע שהיו על האקדח, אך אומרת שדשקביץ אינו יכול לטעון שהגנתו נפגעה בשל כך - שהרי כזכור הוא זוכה. עוד היא אומרת, כי אכן לא היה זה סביר להעמיד אותו לדין באשמת רצח אלא באשמת הריגה, אך גם כאן מדובר רק בטעות בשיקול דעת ומזכירה שהפרקליטות אכן תיקנה את כתב האישום.
"התובע הותיר עלי רושם גרוע ביותר"
לגבי הפרסומים בתקשורת אומרת גנות, כי המשטרה מסרה דיווח הוגן ואף טרחה להביא לידיעת התקשורת את גירסתו של דשקביץ, ואין לתלות בה את ניסוח הכותרות ואופי הצגתן. גנות מותחת ביקורת על החלטתה של הפרקליטות להאשים את דשקביץ גם בהיזק בזדון לרכוש, באומרה שיש מקום להימנע מהאשמות שוליות כאלו גם ההאשמה המרכזית היא רצח או הריגה. ואולם, קובעת גנות, אין בכך כדי לקבוע שהפרקליטות התעמרה בדשקביץ כפי שטען.
גנות דוחה מכל וכל את טענותיו של דשקביץ בדבר התרשלות רשויות הרווחה בטיפול בבנו. לדבריה, התנהלותן הייתה סבירה ואף מתבקשת, ולא הובא כל בדל ראיה לכך שהוא סבל מהתעללות כלשהי מצד דודו. להפך, אומרת גנות: יש ראיות לכך שדשקביץ עצמו הוא אדם אלים: יש ראיות לכך שהוא התעלל בבנו, והוא אף נדון למאסר בשל תקיפת בת-זוגו הנוכחית, כאשר ניסתה למנוע ממנו להתעלל בבנה.
"התובע הותיר עלי רושם גרוע ביותר", אומרת גנות בחריפות יוצאת דופן. "לעניות דעתי, מדובר באדם מניפולטיבי, שאינו דובר אמת, והנורא מכל הוא, שהוא אינו מהסס להשתמש בבנו כאמצעי להשגת פיצוי כספי מהמדינה, מקום שאינו זכאי לפיצוי... קיים סימן שאלה גדול ביותר באשר למסוגלותו ההורית". גנות חייבה את דשקביץ בתשלום הוצאות למדינה בסך 10,000 שקל והעירה, כי זהו סכום שנקבע במידת החסד לנוכח מצבו הכלכלי הקשה.

תאריך:  01/01/2012   |   עודכן:  01/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דליה גנות
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זוכה מהריגת אשתו - אך לא יקבל פיצוי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אין סיכוי
אורי פ  |  1/01/12 17:44
2
הוא זוכה וקיבל קנס שצייץ?
סיכום כללי  |  2/01/12 01:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
חברות האשראי יצטרפו למעגל מספקי המידע על עמידת הלקוחות בתשלומים    מספקי הנתונים יכינו לראשונה דירוג אשראי לגבי הלווים    צומצמו המגבלות על העברת הנתונים
איציק וולף
ראש הממשלה פתח את הישיבה הראשונה לשנת 2012 בהצהרה אודות כוונתו להרחיב בשנה הקרובה את חוק חינוך חינם החל מגיל 3    "נאזן בין צרכי הביטחון, הכלכלה והחברה ולא נפרוץ את מסגרת התקציב"
איציק וולף
מדענים אירניים דיווחו כי לראשונה הצליחו לייצר מוטות דלק וכי אותם מוטות המכילים אורנים טבעי הותקנו כבר בכור המחקר הרפואי של אירן בטהרן    לדבריהם, הצורך לייצור עצמי נוצר בעקבות העיצומים הבינלאומיים
מירב ארד
המטוס מוחכר לחברת תעופה בצפון אמריקה עד לשנת 2017    התקבולים מדמי החכירה צפויים להסתכם בכ-25 מיליון דולר
קובי ישעיהו
בן דב העביר הלילה לנציגות בעלי האג"ח מכתב חתום מטעמו ובו הסכמה עקרונית למתווה שהוסכם בין טאו לנציגות    האסיפה שתוכננה להיום נדחית בשבועיים    לאחרונה קרא בן דב למחזיקי האג"ח לחזור לשולחן במו"מ ולא ללכת לבית המשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il