X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדדים סובייקטיביים המושפעים ממאפיינים אישיותיים של המטופל משפיעים על החוויה שלו ועל מידת היכולת שלו להכיר בשינויים לטובה במצבו וליהנות מהם
▪  ▪  ▪
שביעות רצון נמוכה [צילום: AP]

מחקר של פרופ' איתן יניב, מנהל מכון אף וסינוסים במחלקת אא"ג בבית החולים בילינסון, מראה כי לסגנון ההתקשרות של המטופל, שהוא מאפיין אישיותי, יש השפעה על הצלחת הניתוח. המחקר מאיר את אותם מקרים מוכרים בהם הכירורג מגדיר את הניתוח כמוצלח, על-פי מדדים פיזיולוגיים קליניים, ואילו המטופל מעריך את הניתוח שעבר כמוצלח פחות.
המחקר בדק את סגנון ההתקשרות של המטופלים ואת השפעתו של מרכיב אישיותי זה על תפישת הצלחת הניתוח. חמוטל סרגוסטי, אשר ערכה את המחקר ביחד עם פרופ' יניב, אמרה כי "סגנון ההתקשרות מתעצב מוקדם מאוד בחיים בהשפעת הקשר הראשוני של התינוק עם דמות המטפל הראשית שלו, שהיא בדרך כלל האם. סגנונות ההתקשרות מתחלקים לסגנון התקשרות בטוח וסגנונות התקשרות לא בטוחים (התקשרות שבה מרכיב גבוה של חרדה, מרכיב גבוה של הימנעות או שניהם)".
63 מטופלים (מהם 39 גברים ו-24 נשים, בגילאי 18 עד 68), המועמדים לניתוח במחיצת האף בבית החולים בילינסון, התבקשו למלא שאלונים שבדקו את סגנון ההתקשרות שלהם, איכות החיים לפני ואחרי הניתוח, חווית כאב ואף סתום לפני ואחרי הניתוח, ומבחן רורשך שאיפשר בין השאר השוואה בין התגובות שהתקבלו על-ידי אוכלוסיית המחקר לנורמות ישראליות כלליות.
לדוגמה: הנבדקים היו צריכים לדרג משפטים הנוגעים לתפישת המטופל לגבי הניתוח, כגון "עד כמה אתה חושב שהניתוח שלך יכול להביא לשיפור במצבך?", או לדרג משפטים כמו: "אני מרגיש בנוח להיות קרוב לאנשים אחרים" או "קשה לי להיות תלוי באנשים אחרים".
בקרב רוב המטופלים שהשתתפו במחקר נמצא שיפור אובייקטיבי ניכר לאחר הניתוח. עם זאת, במטופלים שאצלם מרכיב החרדה בהתקשרות היה גבוה (כ-50% מהנבדקים) נמצאה שביעות רצון נמוכה יותר מתוצאות הניתוח מנבדקים בעלי סגנון התקשרות בטוח. ההבדלים בשביעות הרצון התבטאו הן בדירוג של איכות החיים והן בפרמטר הכאב.
פרופ' יניב: "המסקנה העולה מן המחקר הינה כי מדדים סובייקטיביים המושפעים ממאפיינים אישיותיים של המטופל משפיעים על החוויה שלו ועל מידת היכולת שלו להכיר בשינויים לטובה במצבו וליהנות מהם. ייתכן שיש לשקול מתן מענה מיוחד עבור מטופלים בעלי סגנון התקשרות חרד, כמו זמינות גבוהה, ייזום קשר עם המטופל לפני הניתוח ולאחריו וכו'. כך יוכלו המטופלים לחוות במידה רבה יותר הקלה ושיפור במצבם בעקבות ההליכים הכירורגיים".

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  01/01/2012   |   עודכן:  01/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם האישיות משפיעה על הצלחת הניתוח?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
היועץ המשפטי של הכנסת הודיע כי לא ניתן לפסול את הצעת החוק של ח"כ טיבי נגד מתנחלים בעליון ואת ההצעה של ח"כ בן ארי נגד ערבים בעליון לפני הדיון שיתקיים בנשיאות הכנסת    "ההצעות נוגדות עקרונות יסוד ואינן חוקתיות, אך בהעדר סמכות - יש להניחן על שולחן הנשיאות"
יפעת גדות
הישג מרשים ועליית מדרגה בניתוח כירורגיה כללית ברובוט - שימור התפקוד המיני לאחר ניתוח גידול סרטני בחלחולת
אביתר בן-צדף
ניו-יורק טיימס צפה, ששיתוף הפעולה עם פקיסטן בלוחמה בטרור ייפגע קשות    הודעת גנרל מאטיס לא כללה שום צעד משמעתי בעקבות הטעות, שגרמה לתקרית
אביתר בן-צדף
עקב התנגדות חיל הים האמריקני, לא נכלל סעיף מפורש לביצוע ההעברה בתקציב האמריקני לשנת 2012    כתחליף, הוצע להפוך את בית-הקברות הפרוטסטנטי בטריפולי לאתר הנצחה רשמי לנופלים בקרב
אלעזר לוין
החברה חתמה על חוזה עם שיכון ובינוי לבניית שלב ראשון של פרויקט "ירוק"    625 אלף שקל לדירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il