X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שגריר צרפת בישראל חשף בדיון בכנסת, כי הרשויות בישראל כלל לא ביקשו לעצור את קלוד איזק ואריק רוביק נציגי המשטרה טענו כי צו איסור פרסום הוצא לפרשה ח"כ דנון הגיש לשגריר מכתב ובו בקשה להסגיר את הדורסים לישראל
▪  ▪  ▪
לי זיתוני ז"ל. החקירה נמשכת

עד היום, ארבעה חודשים אחרי תאונת הפגע וברח, טרם הגישה משטרת ישראל בקשה לשלטונות צרפת לעצור את שני החשודים במעשה. כך הצהיר שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, בדיון דחוף בפרשת לי זיתוני שקיימה (יום ג', 3.1.12) ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ביוזמתו של ח"כ דני דנון.
לטענת השגריר, שתי האפשרויות היחידות לשפוט את הדורסים היא על-ידי בקשה ישראלית רשמית או תלונה של משפחת זיתוני בפני שופט בצרפת. "הצדק צריך להיעשות, ללא ספק, והוא ייעשה - בצרפת. זהו דיון פומבי ואיננו רוצים לתת לחשודים או לעורכי דינם רעיונות. הנושא מטופל ברמה הגבוהה ביותר, ואנחנו עובדים עליו בצורה אינטנסיבית", הבטיח ביגו.
צו איסור פרסום לפרשה
בדיון היום סירבו נציגי הפרקליטות והמשטרה לחשוף את מערכת השיקולים לעובדה שטרם הוגשה בקשת מעצר או הסגרה, בטענה כי הוצא צו איסור פרסום לפרשה וכי החקירה עדיין נמשכת. בשל כך, הודיע יו"ר הוועדה דני דנון כי הוועדה תערוך ישיבה חסויה עם שרי ביטחון הפנים והמשפטים כדי לשמוע על שיקוליהם בפרשה.
המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה מסרה בתגובה כי "מתקיים שיתוף פעולה הדוק, שוטף ומתמיד בין רשויות אכיפת החוק בישראל ובצרפת בכל הנוגע למקרה של לי זייתוני ז"ל ובמטרה למצות את הדין עם החשודים. במסגרת זו נשלחו לצרפת בקשות שונות ונתקבלו נתונים שונים. בין היתר, סגן מנהל המחלקה הבינלאומית בפרקליטות ביקר בצרפת ונפגש עם הגורמים הרלוונטים. מטבע הדברים לא ניתן למסור פרטים שעלולים לפגוע בהליכים, שמטבעם חסויים ולפגוע בצו איסור הפרסום הקיים בתיק ובחקירה שעודנה מתנהלת".
בפרקליטות המדינה הדגישו כי בניגוד לפרסומים שונים, בין ישראל לצרפת קיימת אמנת הסגרה ויחסי הסגרה בפועל. יחד עם זאת, צרפת אינה מסגירה את אזרחיה.
רועי פלד, בן הזוג של לי, טען כי "המצב הוא בלתי-נסבל ומגוחך, השניים מצפצפים על רשויות החוק גם פה וגם בצרפת. הם מוכנים להישפט בצרפת כי שם הענישה על עבירת פגע וברח היא שנתיים עד חמש שנות מאסר בלבד. אנחנו נעשה הכל כדי שהם יוסגרו ויישפטו בארץ. צרפת הופכת למדינת מקלט, אפשר לבצע פשע ולברוח - והדרכון הצרפתי הופך מגן לפושעים".
בסוף הדיון הגיש דנון לביגו מכתב רשמי, המיועד לנשיא צרפת ניקולא סרקוזי, בו הוא נקרא להסגיר את הדורסים לישראל. "לא מתקבל על הדעת שבמדינות ידידות, בעלות יחסים דיפלומטיים טובים, לא תתבצע הסגרה של עבריינים, ומדינת האם תהפוך להיות מדינת מקלט עבור רוצחים", נכתב בצרפתית במכתב. "מעשיהם הנבזיים והנפשעים של דורסי לי זיתוני ז"ל, דורשים מענה מיידי ותקיף מפי ממשלת צרפת, אשר תבהיר לעולם - לצדק אין גבולות".

תאריך:  03/01/2012   |   עודכן:  03/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל טרם ביקשה מעצר הדורסים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למי יש זמן לזה? ההוא שקילל  ל"ת
וההוא שצעק.......  |  3/01/12 20:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הוועדה להגברת התחרותיות במשק פנתה לסאני, לאי.די.בי, לאקויטל וליורוקום לצורך שאלות הבהרה, לקראת פרסום המלצותיה הסופיות בסוף החודש
יפעת גדות
במסגרת מחקר חדש חוקרים הצליחו להראות כי נשים רגישות יותר למחלה מגברים, וכי מקום המגורים בהחלט משפיע על הסיכון למצב
עידן יוסף
צפויה לקבל החלטות אופרטיביות שיחזקו את מעמד האישה וכבודה    עשויה לדון גם בחיוב חיילים דתיים להאזין לזמרות    לישיבה זומן גם הרב הצבאי הראשי
איתמר לוין
ביהמ"ש המחוזי קיבל בעיקרו את ערעורם של העיתון מקור ראשון והצלמת מרים צחי, אשר חויבו למסור למשטרה תמונות מהתפרעות המתנחלים בחודש שעבר
מירב ארד
משרד התיירות אישר בשנה היוצאת מענקים בגובה 210.5 מיליון שקלים - מרביתם להקמה ולהרחבה של 40 בתי מלון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il