X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד האוצר הציג צעדים חדשים לשיפור מערכת חסכונות הציבור גופים מוסדיים יחויבו לאתר חוסכים שהקשר עימם נותק ויורשים של חוסכים שנפטרו, ולהשיב להם מיליארדי שקלים במקביל, תיושם שיטה לצמצום הדרגתי של הסיכון במהלך תקופת החיסכון תקציב הביטחון יקוצץ לטובת חינוך חינם
▪  ▪  ▪
שטייניץ. מהלך היסטורי שאף פעם לא בוצע [צילום: פלאש 90]

משרד האוצר מתכוון לחייב את הגופים המוסדיים לבצע פעולות מקיפות לאיתור חוסכים שהקשר עימם נותק ויורשים של חוסכים שנפטרו. כך עולה (יום ד', 4.1.12) ממודל לאיתור חשבונות רדומים בחיסכון הפנסיוני שהציג המשרד במסיבת עיתונאים. במקביל, הציגו באוצר את מה שהם כינו המודל החכ"מ (חיסכון כספי מותאם, הדומה במהותו למודל הצ'יליאני, שיביא לצמצום הדרגתי של הסיכון במהלך תקופת החיסכון. התקנות בדבר חשבונות רדומים ייכנסו לתוקף מיום פרסומן ברשומות, בעוד שהסדרת המודל החכ"מ הועברה לאישור ועדת הכספים בכנסת.
לפי ההערכות, קיימים כ-15 מיליארד שקלים במוצרי החיסכון הפנסיוני (בקרנות פנסיה, בביטוחי מנהלים, בקופות גמל ובקרנות השתלמות) אשר שייכים לחוסכים שאינם מודעים לקיומם, או רשומים על-שם חוסכים שנפטרו והיורשים הרשומים בחשבונות לא מודעים לקיום הכספים להם הם זכאים. באוצר אומרים כי הסדרת איתור חוסכים ויורשים צפויה לצמצם באופן משמעותי את המקרים של ניתוק הקשר בין הגופים המוסדיים המנהלים את כספי החיסכון לבין החוסכים.
בהתאם למודל, החל מהיום יידרשו הגופים המוסדיים לטפל במלאי מנותקי הקשר הקיים. הגופים המוסדיים ידרשו ליזום פעולות לאיתור חוסכים ויורשים. התמריץ הכלכלי עבורם יהיה שלילי: דמי הניהול אותם יורשו לגבות עבור חשבונות רדומים יופחת לשיעור הפסדי של 0.2% - במידה שהגוף המוסדי לא הצליח אחרי פרק זמן של שנה לאתר את החוסך שהקשר עמו נותק, או לא עשה את כל הפעולות שנדרשו ממנו בהסדרה לצורך איתור מוטבים של חוסך שנפטר.
חלק מהצעדים שייעשו במקביל לאיתור החוסכים כוללים "הסדרה מונעת" - מהלך שיבוצע באמצעות טיוב המלאי הקיים של נתוני החוסכים ברשומות הגופים המוסדיים אל מול מרשם האוכלוסין. כך לדוגמה, ניתן יהיה לאתר חוסך שמספר תעודת הזהות שלו שגויה, ובכך להקטין את הסיכון שינותק הקשר עם חוסכים אלה בעתיד.
התאמה אישית למאפייני החוסך
במקביל, כאמור, הציג האוצר את המודל החכ"מ (חיסכון כספי מותאם), הבא לתת מענה לבעיית חוסר ההתאמה בין תמהיל ההשקעות למאפייני החוסכים לפנסיה. מרבית כספי החוסכים מנוהלים במסלולים כלליים, כאשר כספי חוסכים מבוגרים מנוהלים ביחד עם כספי חוסכים צעירים, על-אף שמאפייניהם וצרכיהם שונים זה מזה.
העיקרון המנחה בהסדרה המוצעת הוא הקטנת הסיכון בתיק ההשקעות של החוסך ככל שהוא מתקדם בגיל, ובמיוחד בהתקרבותו לגיל הפרישה. לפי המודל, יבנו הגופים המוסדיים את המודל החכ"מ לפי שתי אפשרויות שנקבעו בתקנות, כשהמטרה היא להביא צמצום הדרגתי של הסיכון במהלך תקופת החיסכון, כאשר לעמית תישמר הזכות לבצע בחירה אקטיבית לגבי אופן ניהול החיסכון שלו. יש לציין, כי המודל יחול גם על חסכונות קיימים, וכי על-מנת למנוע זעזועים המודל ייושם באופן הדרגתי.
שר האוצר יובל שטייניץ אמר במסיבת העיתונאים: "היום אנחנו מחליטים שתי החלטות היסטוריות. האחת איתור חשבונות רדומים, קרי כ-15 מיליארד שקל ישובו לבסיסם - ישובו לאזרח שעבד בצעירותו ולא זוכר היכן חסך או ליורש שקיבל ירושה ולא ידע על קיומה. אנחנו רואים לנגד עינינו כספים רבים שצריכים לשוב לבעליהם. ההחלטה השנייה היא המודל החכ"מ, לפיה אנו מתאימים אפיק חיסכון לאופיו של החוסך. אנו פועלים לשמור על האזרח תוך צמצום הדרגתי של הסיכון בתקופת החיסכון".
750 מיליון שקל יקוצצו מהביטחון
שטייניץ גם הציג את הפשרה אליה הגיע משרד האוצר מול משרד הביטחון, לפיה יקוצצו 750 מיליון שקל מתקציב הביטחון, ויחלו הליכי שקיפות ובקרה על תקציב זה על-ידי אנשי האוצר. "ראש הממשלה ואני נחושים ליישם את ההחלטה לחינוך חינם מגיל שלוש. אנחנו רואים בזה מהלך היסטורי שאף פעם לא בוצע. כדי לממן את זה כבר השנה, ולא לקחת סיכונים יווניים, היה צריך להביא את המקורות הללו מתוך התקציב", אמר שטייניץ, וציין כי ההחלטה תעבור כבר ביום ראשון הקרוב עם הצעת התקציב. יש לציין, עם זאת, כי רק מחצית מימון ההחלטה תגיע מתקציב הביטחון, ומחציתה האחרת ממשרדי ממשלה אחרים, בשיטת הקיצוץ הרוחבי.
תאריך:  04/01/2012   |   עודכן:  04/01/2012
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
שטייניץ: 15 מיליארד שקל יחזרו לציבור
תגובות  [ 2 ]מוצגות  [ 2 ] כתוב תגובה 
1
איך מבררים ולאן מתקשרים ל"ת
קרנולי  |  6/01/12 12:13
2
מי שמחפש- כנס לכאן
אלי 43  |  8/01/12 10:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
מדובר על הצעת חוק תקדימית, המתייחסת לכלל ההורים שתינוקם מאושפז, אשר ח"כ לוי ניסתה במשך שנתיים להעבירה בקריאה טרומית
מירב ארד
סקר חדש שנערך בשבוע האחרון מגלה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, קדימה הייתה מתרסקת ל-9 מנדטים, הליכוד היה יורד ב-13 מנדטים והעבודה הייתה מאבדת 4 מנדטים בלבד
רם עוזרי
האוצר מציג את המודל הצ'יליאני לחסכון פנסיוני ופתרון לבעיית החשבונות הרדומים: "ירידה בסיכון עם העלייה בגיל ותיקבע תקרה לדמי ניהול    15 מיליארד שקל שוכבים בחסכונות אבודים - נשים לזה סוף"
איתמר לוין
דחה תביעה של פלשתיני שנפגע בזמן סיכול ממוקד בשנת 2002    הנדל: יש להתאים את משמעות המונח "פעילות מלחמתית", המעניק למדינה חסינות מתביעות נזיקין, למציאות בשטח
יפעת גדות
90% מהחולים שסבלו הן מליקוי קוגנטיבי מתון והן משינויים בהרכב נוזל השדרה פיתחו אלצהיימר בתוך 10 שנים    סמנים בדם יכולים לזהות אנשים בסיכון גבוה לאלצהיימר בשלב מאוחר יותר בעתיד - לפחות 10-5 שנים לפני התפתחות הדמנציה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il