X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הארצי דחה תביעות נגד הקביעה לפיה גילאי המינימום לפנסיית חובה יהיו 21 לגברים ו-20 לנשים קובע: הגילאים נקבעו במו"מ חופשי ומאפיינים את שוק העבודה בישראל
▪  ▪  ▪
הנשיאה ארד. ארבע עתירות נדחו [צילום: בוצ´צ´ו]

ההפרשות לפנסיית חובה יחלו לגברים בגיל 21 ולנשים בגיל 20, כפי שנקבע בהסכם הקיבוצי לביטוח פנסיוני מקיף. בית הדין הארצי לעבודה דחה (יום ג', 3.1.12) ארבע עתירות שביקשו לקבוע, שגיל המינימום יהיה 18 הן לגברים והן לנשים.
את העתירות הגישו סאוט אלעאמל להגנת זכויות העובדים והמובטלים, "בזכות" לזכויות אדם של אנשים עם מוגבלויות, עדאלה ואדוה. את פסק הדין כתבה הנשיאה נילי ארד, על דעת השופטים עמירם רבינוביץ ורונית רוזנפלד וארבעת נציגי הציבור.
העתירות נדחו על הסף
בית הדין קיבל את טענת המדינה, לפיה יש למחוק את התביעות על הסף מחמת אי-מיצוי הליכים ושיהוי ניכר בהגשת העררים על צו ההרחבה, שכן התובעים לא הגישו את העררים במועד הקבוע בתקנות. השיהוי בא לידי ביטוי בכך שהם הודיעו על התנגדותם לגילאי המינימום רק מספר חודשים לאחר שההסכם נכנס לתוקפו. מאחר שמדובר בנושא שלדעת בית הדין היה יוצא דופן בחשיבותו, דנה ארד גם בטענות לגופן ודחתה אותן.
לדברי ארד, המדיניות הכללית של בתי הדין לעבודה היא להימנע מהתערבות בנורמות ובתוכנם של הסכמים קיבוציים אשר הושגו במו"מ קיבוצי. ההוראה בעניין גיל המינימום לתחולת הסדר פנסיה חובה, היא מהוראותיו היסודיות של ההסכם הקיבוצי. שאלת גיל המינימום נדונה במו"מ, במסגרת האוטונומיה של הצדדים ליחסי העבודה הקיבוציים ולאחר שהגיעו לפשרה כהסכמה אופטימאלית ביניהם. הוראה זו נכללה בהתאם בצו ההרחבה, לאחר התייעצות עם הגורמים המוסמכים במשרד התמ"ת ובמשרד המשפטים.
לא הוכחו הטענות בדבר הפליה
ארד מדגישה, כי עיקרון כללי הוא שצו הרחבה מקנה אותן זכויות בלבד המעוגנות בהסכם קיבוצי כללי. אי לכך, שר התמ"ת אינו מוסמך להקנות לעובדים בצו הרחבה זכויות חדשות, או זכויות שונות מן הזכויות המעוגנות בהסכם הקיבוצי הכללי שאת הוראותיו הוא מרחיב. לפיכך, במקרה הנדון לא ניתן לשנות את הגיל שנקבע בהסכם הקיבוצי.
עוד נדחו טענות הפליה שהעלו התובעים תוך שנפסק, כי לא הוּכחו טענות התובעים בדבר הפליה ישירה או עקיפה מחמת גיל, או מין. כמו-כן, לא הוכחה הפליה עקיפה מחמת לאום, או כל שיקול פסול אחר. לדברי ארד, קריטריון גיל המינימום משקף את התפישה החברתית התרבותית המקובלת בישראל ומקיף את מרבית האוכלוסיה בגילאי הכניסה למעגל העבודה. לפיכך, קריטריון הגיל, כפי שנקבע בהסכם הקיבוצי, הוא לגיטימי ולמטרה ראויה, בגדר הבחנה מותרת, אינו מפלה, ועונה על עיקרון תקנת הציבור.
הבחנה מותרת בין גברים לנשים
ארד מוסיפה, כי קריטריון גיל המינימום נקבע ככלי עזר ליישום התכלית החברתית של הסדר פנסיה חובה על כלל המשק וקידומה. בגיבושו נלקחו בחשבון שיקולים ענייניים ובהם: הגילאים הביולוגיים בהם נחשפים לראשונה העובדים הצעירים לשוק העבודה באופן קבוע או שוטף, בהתאם למאפייני החברה והמשק הישראלים; שנות העבודה הפוטנציאליות העתידיות הצפויות לעובדים הצעירים; מהותה של הזכות הפנסיונית; והסכמת הצדדים הקיבוציים בנוגע לגיל המינימום המחייב הסדר פנסיה חובה.
לדברי בית הדין, זכות היתר שניתנה לנשים בדמות שנה נוספת של פנסיית חובה, אינה הפליה אסורה, אלא הבחנה מותרת שמקורה בשוני הביולוגי בין גברים לנשים ובמועד היציאה של נשים לעבודה בישראל. עוד נקבע, כי לא הוכח שקריטריון גיל המינימום פוגע בקבוצות מוגנות, שכן גם העובדים בגילאי 21-18 רשאים לבחור בהסדר וולונטרי של פנסיה.

תאריך:  04/01/2012   |   עודכן:  04/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביה"ד לעבודה אישר את גילאי המינימום לפנסיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אפליה למשרתים בצה"ל
שפטלון  |  4/01/12 14:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
דניה-סיבוס חתמה על חוזה עם חן ואיתי גינדי, לבניית 256 דירות בחמישה מגדלים בצפון-מזרח הוד השרון
איציק וולף
מחקר חדש שנערך באוניברסיטת חיפה מגלה כי כמעט כל הפעילות הנוכחית של ארגוני הטרור נעשית במדיה החברתית    "השימוש בכלים אלה מאפשר לארגוני הטרור להיות פעילים ואקטיביים בגיוס חברים חדשים, כשהם לא מוגבלים עוד למיקום גיאוגרפי"
עופר וולפסון
משרד האוצר הציג צעדים חדשים לשיפור מערכת חסכונות הציבור    גופים מוסדיים יחויבו לאתר חוסכים שהקשר עימם נותק ויורשים של חוסכים שנפטרו, ולהשיב להם מיליארדי שקלים    במקביל, תיושם שיטה לצמצום הדרגתי של הסיכון במהלך תקופת החיסכון    תקציב הביטחון יקוצץ לטובת חינוך חינם
מירב ארד
מדובר על הצעת חוק תקדימית, המתייחסת לכלל ההורים שתינוקם מאושפז, אשר ח"כ לוי ניסתה במשך שנתיים להעבירה בקריאה טרומית
מירב ארד
סקר חדש שנערך בשבוע האחרון מגלה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, קדימה הייתה מתרסקת ל-9 מנדטים, הליכוד היה יורד ב-13 מנדטים והעבודה הייתה מאבדת 4 מנדטים בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il