X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החליט שלא לקדם את החוק עד לסיום הבדיקות בנוגע לחוק נאמן: לא אביע את עמדתי שאמה-הכהן שינה דעתו ותוקף: נאמן נאלם ונעלם קדימה: נתניהו הרים דגל לבן
▪  ▪  ▪
נתניהו. בדרך לקבור את החוק [צילום: פלאש 90]

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע (יום ד', 4.12.12) ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ולשר המשפטים יעקב נאמן, כי החליט שלא לקדם את חוק לשכת עורכי הדין. בכך נכנע נתניהו ללחצים מבית ולביקורת מצד היועמ"ש איתו נפגש הבוקר.
וינשטיין אמר לנתניהו כי יתקשה להגן על החוק בבג"ץ, בפרט על הסעיף המבטל למפרע את הבחירות בלשכת עורכי הדין. הערב נפגש נתניהו עם השר נאמן ומסר לו את החלטתו. נתניהו החליט שלא לקדם את החוק עד לסיום הבדיקות בנוגע לחוק, וכך סיכוייו של החוק להיקבר גדולים.
כזכור, ביום ראשון האחרון עבר החוק בוועדת חוק, חוקה ומשפט והיה אמור להגיע לדיון במליאה. יו"ר הוועדה, ח"כ דוד רותם, אמר כי דבר אינו בוער, כלשונו, וכי הכל ייעשה בשום שכל ובצורה מתונה.
"נאמן נאלם ונעלם"
נאמן מצידו בחר לפעול מאחורי הקלעים ולא התבטא בגלוי. הוא ספג על כך ביקורת קשה. כאשר התבקש היום להשיב בנושא לשאלה שהציג לו ח"כ דב חנין, השיב כך: "אני לא רוצה להתערב ולהביע עמדות בנושאים של הרכב הוועדה כשעל הפרק אני צריך לדון כיושב-ראש ועדה למינויים לבית המשפט העליון. אני רוצה יותר מזה להדגיש, עד כמה אני מקפיד בנושא של שמירת העמדה שלי ולא להגיד אותה לפני כן, בניגוד לחברים אחרים בוועדה או כפי שנהגו שרי משפטים בעבר. החלטתי, מיום כניסתי לתפקיד, לא להיפגש עם אף מועמד מראש, אלא לשמוע את חוות דעת חברי הוועדה לגופו של עניין, בלי שאני אפגש עם מועמדים.
"יתרה מזאת, למרות שהחוק מאפשר לשר המשפטים להגיש מועמדים, כיוון שאני גם יושב-ראש הוועדה ואני צריך שהדברים לא רק ייעשו, אלא גם ייראו, לא הגשתי עד היום אף מועמד מטעמי לבחירה לשופט. ולכן אני אביע את עמדתי לאחר שהנושא הזה לא יעמוד על סדר היום של הוועדה לבחירת שופטים", דברי נאמן.
קודם להחלטתו של נתניהו, סגן יושב-ראש ועדת החוקה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, משך ברגע האחרון את החוק, בעקבות התנגדותם של כמה חברים בסיעתו. במתנגדים גם שרים בוועדה לענייני חקיקה, שטענו כי לא לכך נתכוונו כאשר הצביעו בעד.
שאמה-הכהן הפנה חיצי ביקורת כלפי השר נאמן שלדבריו "נאלם ונעלם". לדבריו, לא הגיוני שבמבנה לשכת עורכי הדין ישלח מחוז צפון, המונה רק 2,000 חברים - רובם בני מיעוטים, נציג ללשכה בזמן שלמחוז מרכז המונה 4,000 חברים לא יהיה ולו נציג אחד.
קדימה: ניצחון גדול לאופוזיציה
מדוברות מפלגת קדימה נמסר: "נתניהו הרים דגל לבן כשהבין שפרצופו נחשף וגם גבו של יענקל'ה לא יוכל עוד להסתיר את כוונותיו המסוכנת להתערב פוליטית בבחירת שופטי ישראל. הפארסה הפוליטית התורנית אומנם הגיעה לסופה, אך השאלה שצריכה להטריד את הציבור הישראלי נותרה פתוחה - מיהו נתניהו ומהו הליכוד - זה שמקדם חוקים מסוכנים שתכליתם שינוי פניה של ישראל או זה שבולם אותם כשהבין שעלו עליו. הצלחתה של קדימה לגבש רב בוועדת החוקה כנגד החוק והסרתו מסדר היום מהווה ניצחון גדול לאופוזיציה בראשות קדימה, ותבוסה מהדהדת לקואליציה שלמדה - שלא הכל עובר״.
מוקדם יותר היום, קדימה הגישה באמצעות ח"כ יוחנן פלסנר, ידנית, לנתניהו, וליו"ר הכנסת ראובן ריבלין, מסמך רשמי עליו חתומים למעלה משליש מחברי ועדת החוקה של הכנסת הכופה את כינוסה של הוועדה לדיון מחודש בנושא חוק לשכת עורכי הדין. בעקבות פנייה זו הודיע יו"ר הכנסת לפלסנר כי הוא עומד על קיומו של הדיון בוועדה.
עו"ד מרדכי איזנברג הודיע הערב כי אם ישונה החוק לנציגי לשכת עורכי הדין בוועדה למינוי שופטים ודיינים, יתפטר גם הוא מחברותו בוועדה.

תאריך:  04/01/2012   |   עודכן:  04/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו מקפיא את חוק עורכי הדין
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
זה לא הקפאה זה"כניעה מבישה ל"ת
ישע  |  4/01/12 22:38
 
- ביבי הסמרטוט מסכל שיפור בעליון
ביבי הסמרטוט   |  5/01/12 04:25
 
- לא מובן
יהוידע  |  5/01/12 08:35
 
- היה צפוי שביבי חסר האופי ייכנע
רחל דביר  |  5/01/12 10:03
2
נד נד עלה ורד ל"ת
נד נד  |  5/01/12 03:33
3
כמה עלוב נתניהו. כמה עלובהימין
פנחס  |  5/01/12 06:21
4
במקום להתחכם - ללכת ישר ולענין
למה בדרכים עקלקלת  |  5/01/12 15:38
5
מה חדש בביבי השפן והלחיץ ? ל"ת
החמיץ הזדמנות פז  |  5/01/12 18:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הרישיונות ניתנו מטעם רשות החשמל לשניאור, חברה-בת של שיכון ובינוי, ולחברת בת של Two Sigma האמריקנית    ייצרו 360 מיליון קוט"ש חשמל החל מ-2017 - כמחצית האחוז מדרישות האנרגיה של ישראל
איתמר לוין
פרקליט המדינה טען, כי נותר גוון מחשיד בפעולותיו של דנציגר מול לחיאני ובהימנעותו מלגבות את שכר הטרחה - אך לא היו די ראיות כדי להעמידו לדין על מתן שוחד
רועי גלדסטון
לפני לאשקו, המאמן התייחס לידיעה הבלעדית שפורסמה כאן באתר
עופר וולפסון
ממשלות האיחוד האירופי התקרבו היום צעד נוסף להפסקת רכישות הנפט מאירן באמצעות הטלת אמברגו פאן-אירופי על המדינה האיסלאמית, לאחר שיוון הסירה את התנגדותה למהלך
עופר וולפסון
הסחר הכולל עם מצרים ירד ב-23%, כתוצאה מהירידה הדרסטית ביבוא הגז הטבעי ממצרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il