אלבז חשף נתונים עדכניים של הבקרה אותה ביצע
משרד התחבורה בקווי ההפרדה. מן הנתונים עולה כי התופעה של הטרדת נוסעים ובעיקר נוסעות בכל הקשור למקום ישיבה חריפה מכפי שהעריכו תחילה.
על-פי הנתונים, 3,000 מתוך 4,000 בדיקות התבצעו בקווים בהם מונהגת הפרדה. רק בכמחציתם של הקווים נשמע ציבור הנוסעים לכללי ההפרדה. 1,267 מן הבדיקות היו בדיקות מתערבות, בדיקות בהן מתבקשים בקרי משרד התחבורה לשבת בחלק המוקצה לבני המין השני.
אלא שמתוך 1,267 בקרים, רק 362 היו בקריות. כלומר, אחוז ה
נשים שהשתתפו בבדיקות מתערבות היה פחות משליש (29%). בבדיקה התברר כי אחת מעשר נשים התבקשה לעבור מקום. ברבע מן המקרים אף נשקף איום ממשי בפגיעה בבקרית.
הנתונים חריפים יותר נציגת המרכז לפלורליזם יהודי של התנועה הרפורמית אמרה כי התופעה חריפה יותר, כיוון שהבקריות חילוניות ואינן קבועות בקו, וכיוון שכך נמנעים רבים מלהעיר להן. אולם כלפי נשים חרדיות הלחץ מסיבי יותר ומתלווים אליו איומים לפגיעה בנוסעות.
המרכז הציג נתונים משלו ובדיקות שביצעו נוסעות מטעמו (אף אחת מהן אינה חרדית) בקווים הנפרדים. סך-הכל בוצעו 100 נסיעות כאשר ב-56 מן המקרים התבקשו נוסעות לעבור לאחור, וכלפי 22 מהן התלוו לדרישות גם איומים.
השרים אינם בקיאים בנתונים הן היו"ר לבנת, והן חבר הוועדה השר
דניאל הרשקוביץ, אמרו כי הם אינם רואים מניעה בהנהגת קווים מופרדים לציבור הרוצה בכך. מדבריהם ניכר כי לא קראו את דוח הוועדה הבינמשרדית שהקים משרד התחבורה ושללה את העניין מכל וכל.
בוועדה העדיפה השרה לבנת לעסוק בניסיון לפתור את הדרת הנשים בפתרונות קוסמטיים דוגמת האיסור להעלות נוסעים מדלת אחורית, השוואת מחירים לקווים רגילים והגברת אכיפה. אולם נמנעו מעיסוק במהות - איסור לדלג על תחנות אסטרטגיות במסלול, כליאת נוסעים, עצירה באמצע נסיעה כדי לגבות תשלום מהנוסעות, גביית מחיר יקר יותר עבור ירידה בתחנות ביניים וכיו"ב. בעצם ההיתר לקיומם של תנאים מפלים אלה, מספק משרד התחבורה חמצן המאפשר את המשך קיומה של הדרת הנשים בתחבורה הציבורית.
הוועדה תוסיף ותתכנס לדון בנושא, והיא צפויה להזמין לדיוניה את
שר התחבורה ישראל כ"ץ.