X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת ת"א מלמדת מינהל ציבורי, משפט חוקתי ודיני חוזים, וכיום גם עומדת בראש הקתדרה למשפט וביטחון
▪  ▪  ▪
ברק-ארז. עסקה גם באפקטיביות של הביקורת השיפוטית

דפנה ברק-ארז (ילידת 2.1.1965), היא פרופסור מן המניין למשפטים ודיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב מאז אוגוסט שעבר, ומופקדת הקתדרה למשפט וביטחון באוניברסיטה זו.
ברק-ארז למדה משפטים במסגרת העתודה האקדמית וסיימה את לימודיה באוניברסיטת תל אביב בהצטיינות יתרה. שירתה בפרקליטות הצבאית כקצינת ייעוץ בכירה ומשרתת במילואים בדרגת רב-סרן. סיימה תואר שני בהצטיינות יתרה ותואר שלישי ב-1992 באוניברסיטת תל אביב. נושא עבודת הדוקטורט היה: "עוולות חוקתיות: ההגנה הכספית על הזכות החוקתית". את הפוסט-דוקטורט עשתה באוניברסיטת הרווארד.
לימדה וחקרה בחו"ל
ברק-ארז מרצה בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב משנת הלימודים תשנ"ב. היא שימשה כחוקרת ביוניברסיטי קולג' לונדון, במכון מקס פלנק למשפט ציבורי בהיידלברג, במכון השווייצרי למשפט השוואתי בלוזאן, במרכז למשפט וממשל באוניברסיטת JNU בניו דלהי ובמרכז לזכויות אדם באוניברסיטת ייל. לימדה כפרופסור אורח באוניברסיטאות קולומביה, סטנפורד ודיוק בארה"ב, טורונטו וקווינס שבקנדה, בפריבור שבשווייץ, בסיינה שבאיטליה ובהונג קונג.
נושאי הוראתה העיקריים הם משפט מינהלי ומשפט חוקתי. בנוסף לכך היא מלמדת קורסים בדיני חוזים, משפט ומגדר, הרשות במשפט הפרטי ואמצעי תשלום. הייתה בעבר יו"ר העמותה למשפט ציבורי ואילו כעת היא נשיאת האגודה הישראלית למשפט וחברה. כמו-כן שימשה כחברה במועצה להשכלה גבוהה עד למינויה לתפקיד דיקן הפקולטה.
במהלך השנים מילאה ברק-ארז תפקידים ציבוריים הן באוניברסיטת תל אביב והן מחוצה לה. בשנים 2002-2000 הייתה סגנית הדיקן של הפקולטה למשפטים, בשנים 2001-2000 הייתה מנהלת מרכז מינרבה לזכויות אדם. תפקיד זה הביא לידי ביטוי חלק מפעילותה בתחום זכויות האדם. בשנים 2005-2007 שימשה כנציבת הקבילות לענייני הטרדה מינית באוניברסיטת תל אביב. החל משנת 2006 מכהנת כחברה בוועדה המרכזת של האוניברסיטה.
ברק-ארז שימשה בהתנדבות כיו"ר המועצה לבתי דין מנהליים במשרד המשפטים. היא שימשה גם בוועדות ציבוריות שונות ובהן הוועדה לבחירת פרקליט המדינה (בשנת 2004), והוועדה לבדיקת חוק האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים (בשנת 2005).
מחקריה של דפנה ברק-ארז עוסקים בעיקר בתחום המשפט הציבורי, הכולל את המשפט החוקתי ואת המשפט המינהלי. בתחום המשפט החוקתי היא כותבת בעיקר בנושאי זכויות אדם ואזרח. בתחום המשפט המינהלי, שמתמקד במערכת היחסים שבין השלטון לאזרחים, היא עוסקת בעיקר בהשפעת הביורוקרטיה על זכויות אדם, בדמוקרטיזציה של ההליך המינהלי, בהשפעת ההפרטה על זכויות אדם ואזרח בישראל.
עוסקת גם בזכויות חברתיות
ברק-ארז חוקרת גם בתחום הזכויות החברתיות, שההכרה בהן היא החזית החדשה של זכויות האדם, לרבות הזכות לחינוך, הזכות לבריאות, והזכות לקיום בכבוד אנושי. היא עוסקת בכך הן במישור החוקתי והן במישור המינהלי, מאחר שההיקף והמימוש של זכויות חברתיות מושפע במקרים רבים מהחלטות ביורוקרטיות שעניינן, למשל, משך ההמתנה לשירות או סוג הפיקוח שמפעילים שירותי רווחה על אנשים שמקבלים תשלומי רווחה.
תחום נוסף של זכויות אדם שבו עוסקת ברק-ארז הוא התחום של משפט וביטחון ובשנת 2007 קיבלה קתדרה המוקדשת לנושא זה, שמתמקד בהתנגשות בין הגנה על זכויות אדם לבין הגנה על צורכי הביטחון, במיוחד בהתייחס למציאות של טרור בינלאומי.
ברק-ארז דנה בכמה מאמרים בשאלת האפקטיביות של הביקורת השיפוטית. היא כתבה בכמה הזדמנויות על האפקטיביות המוגבלת של הביקורת שבית המשפט מפעיל, דווקא מתוך נקודת מבט אוהדת לביקורת שיפוטית. היא כתבה גם על המאבק בשחיתות השלטונית באמצעות המשפט המינהלי, ובהקשר זה טענה, כי כדי לשפר נורמות בשלטון וצמצום היקף השחיתות, לא מספיק לנהל משפטים גדולים בעקבות פרשות שחיתות.

תאריך:  06/01/2012   |   עודכן:  15/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דפנה ברק-ארז: מומחית למינהל ציבורי
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
שמאלנית קיצונית ! שמאלה שמאלה! ל"ת
גורג  |  6/01/12 18:21
2
אלה שבחרו בה בטיפשותם, בישלו ל"ת
דייסה מורעלת  |  6/01/12 23:36
3
מדהימה! זכינו סוף סוף...
אילנית  |  7/01/12 10:40
 
- הרגישות רק כלפי מוסלמים
מקס פאואר  |  7/01/12 12:12
4
בייניש עם תלתלים
גלן  |  7/01/12 11:31
5
1,2,4 - תגובות סתמיות ולא מנומ
ברוריה מקרית חיים  |  7/01/12 11:43
6
הידד לשמאל
אלטער קרקר  |  7/01/12 19:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ניצחון גדול לנאמן: תמך בשלושה מבין ארבעת השופטים החדשים    סולברג, זילברטל ושוהם מגיעים מבתי המשפט המחוזיים; ברק-ארז היא דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת ת"א
איציק וולף
שר ההגנה האירני הודיע כי משמרות המהפכה יקיימו תמרון נוסף על זה שצבא אירן סיים השבוע    מפקד משמרות המהפכה: התמרון יתקיים במיצרי הורמוז לקראת פברואר
עדי דברת מזריץ
שופרסל הציגה דוחות גרועים ברבעון השלישי של השנה, שהראו ירידה של 59% ברווח הנקי ושל 44% ברווח התפעולי    גם שטראוס ויוניליוור מפטרות ושלוש החברות מצטרפות לתנובה ומגה, שהחלו באחרונה במהלך זהה    המפוטרים יהיו בעיקר עובדי מטה ושיווק בדרג הביניים
מוטי פשכצקי
בהפועל דרוכים לפני באר שבע. ידין מחוץ לסגל, אלרואי כהן צפוי לפתוח
איציק וולף
לאחר שהפצחן הסעודי פרסם אמש רשימה שניה של מספרי כרטיסי אשראי של ישראלים סיננו חברות האשראי את המספרים הכפולים ואת אלה שאינם פעילים    מנכ"ל Cal: פרטיהם האישיים של מיליונים בסכנה
רשימות נוספות
עתירה לבג"ץ נגד חוק גרוניס  /  איתמר לוין
"לשופטים אין זמן לכתוב פסקי דין"  /  איתמר לוין
נתניהו: אבחן מחדש את הצעת חוק עורכי הדין  /  עידן יוסף, איתמר לוין
ניתוק השופט מהגוף שבחר בו  /  עו"ד משה גולדבלט
המועמדים לעליון - שלב הסיכומים  /  איתמר לוין
בנימיני נותן כפול  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il