X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנוסעים קבעו: מעדיפים תחנה קרובה ואוטובוס מונגש מאשר להגיע במהירות אל היעד הסקר נערך על-ידי הלמ"ס בקרב 16,000 ישראלים
▪  ▪  ▪
הצפיפות מעיקה במיוחד [צילום: פלאש 90]

הקרבה לתחנת המוצא והיעד היא החשובה ביותר עבור הנוסעים בתחבורה הציבורית ולאחריה ההתאמה לבעלי צרכים מיוחדים. למשך ההגעה אל היעד, לעומת זאת, מייחסים הנוסעים פחות חשיבות. כך עולה מדוח פני החברה בישראל (מס' 4) שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
סקר הנוסעים נערך בשנים 2009-2008 בקרב 16,000 נדגמים בני 15 ומעלה, שהתבקשו לציין את רמת החשיבות אותה הם מייחסים ל-30 משתנים הקשורים בשירותי אוטובוסים בתחבורה הציבורית. מנתוני הסקר, המתפרסמים לראשונה ב-News1, עולים הנתונים הבאים:
בעוד שהנוסעים מייחסים חשיבות גבוהה גם לנהיגה מיומנת של הנהג ולהנחה לקשישים, מעניינות אותם פחות סוגיות של מושבים נוחים או קרבה לתחנה של אמצעי תחבורה אחר.
הגנה מפני פגעי מזג האוויר
עורכי הסקר מדגישים כי העובדה שהסקר נעשה בחודשי החורף גרמה לרבים מהנשאלים לציין כחשוב את קריטריון ההגנה מפני פגעי מזג האוויר. הנוסעים דורשים תחנות מקורות שיגנו עליהם מפני הגשמים, ושיצלו עליהם מהשמש בקיץ.
לנוסעים רבים חשובים גם נושאי מקומות פנויים לישיבה, מיזוג האוויר, תחזוקה נאותה ובקרת בטיחות, עמידה בלוח הזמנים, תדירות גבוהה, מודיעין זמין ונוח, וכן האבטחה בתחנות האוטובוסים.
לבני 30-20 הייתה חשובה יותר הקרבה לתחנה של אמצעי תחבורה אחר. כמו-כן, בקבוצת גיל זו לאפשרויות התשלום בכרטיסים המשלבים נסיעה באמצעי תחבורה שונים יש חשיבות רבה. יחס אדיב של הנהג הוא משתנה מועדף, אבל רק אצל בני 70 ומעלה. שאר האוכלוסיה, לעומתם, נתנה חשיבות לנהג ללא עבירות תנועה.

מדדי חשיבות של שירותי האוטובוסים בתחבורה ציבורית
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ערכה בשנת 2009 סקר פיילוט לקביעת מדדי חשיבות של שירותי האוטובוסים בקווים שהופרטו. מטרת הסקר הייתה לאפיין מערכת מדדים המשפיעים על רמת שביעות הרצון משירותי האוטובוסים. הסקר בחן את דעותיהם של הנוסעים בפועל בחודש האחרון ושל הנוסעים הפוטנציאליים (כאלה שלא נסעו באוטובוסים בחודש האחרון). אוכלוסיית הסקר כללה בני 15 ומעלה ביישובים נבחרים שבהם פועלים מפעילי תחבורה ציבורית שהופרטו. גודל המדגם היה 16,000 נדגמים (מתוכם 1,259 בני 15-18). הסקר נערך מאמצע ספטמבר 2008 ועד תחילת אפריל 2009. כל נוסע התבקש לציין את רמת החשיבות שהוא מייחס ל 30-משתנים הקשורים בשירותי אוטובוסים בתחבורה הציבורית. המשתנים חולקו לשבעה פרקים: 1. תחנת האוטובוס 2. האוטובוס 3. נסיעה ולוח זמנים 4. נהג האוטובוס 5. מחיר הנסיעה 6. אפשרויות התשלום 7. מידע על כל משתנה נדרש הנדגם לתת ציון חשיבות בין 1 ל-4, כאשר לדרגת החשיבות הנמוכה ביותר הוגדר ציון 1 ולדרגת החשיבות הגבוהה ביותר הוגדר ציון 4. כמו כן, בכל פרק התבקש הנוסע לציין את המשתנה החשוב ביותר עבורו מבין כל אלה שהוא נתן להם ציון 4. האחוזים המופיעים בתיבה זו כוללים את מידת החשיבות של 30 המשתנים, כפי שדורגו על ידי המשיבים לסקר, והם מסתכמים ל-100%. פרק זה לקוח מתוך דוח פני החברה. הדוח שלפנינו הוא הדוח הרביעי בסדרה המציגה היבטים חברתיים של האוכלוסייה בישראל.
תאריך:  09/01/2012   |   עודכן:  09/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דירוג הנוסע: מה צריך בתחבורה הציבורית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
נתונים שעולים מדוח חדש מגלים כי בעזרת סריקה של מחקרים שונים שפורסמו בתחום, חוקרים אוסטרלים העריכו כי כ-203 מיליון איש משתמשים במריחואנה, 56 מיליון איש משתמשים בקוקאין ו-21 מיליון בני אדם משתמשים בחומרים דמויי אופיום כמו הרואין
עידן יוסף
כך מעלים סקרי מכון "פאנלס" וערוץ הכנסת וסקר מאגר מוחות
מירב ארד
מונה גם כסמנכ"ל מערכות מידע במגה קמעונאות    בשנים האחרונות שימש סמנכ"ל מערכות המידע של שטראוס
איתמר לוין
ביהמ"ש קובע שהבדיקה תפגע בטובת הילדה, במיוחד בהיותה על סף גיל ההתבגרות    מביע ספק בדבר כנות בקשתו של האב, שהוגשה רק לאחר שהאם הגישה תביעת מזונות
איתמר לוין
לקוח התחייב לשלם לעו"ד 5,000 דולר אם התיק נגדו ייסגר    ביהמ"ש קובע: מדובר אומנם בהפרת החוק ובעבירה אתית, אך הדבר אינו פוטר את הלקוח מלעמוד בהתחייבותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il