X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שני אחים מצאו 6.77 מיליון דולר ארוזים בתוך מזוודה בבית דודם ראובן שנפטר ועל-פי החשד, לקחו את הכסף כדי שלא יגיעו לידיהן של אמם והידועה בציבור של הדוד
▪  ▪  ▪
מצאו הון, הגישו תצהיר לעורך דין והסתירו מהמשפחה

אורון ורועי לוסטרניק מצאו 6.77 מיליון דולר ארוזים בתוך מזוודה בבית דודם ראובן שנפטר ועל-פי החשד, לקחו את הכסף כדי שלא יגיעו לידיהן של אמם והידועה בציבור של הדוד. השניים לא דיווחו לפקיד השומה על הכספים שלקחו, ונעצרו.
ב-26 בדצמבר הורה בית משפט השלום בתל אביב על איסור פרסום על פרטי החקירה למשך שבועיים ושחרר את החשודים בערבויות של 1.6 מיליון שקל לכל אחד מהם, נתן צו לאיסור יציאה מהארץ למשך 180 יום ועל הפקדת דרכוניהם במשרד החקירות.
הצהרת ההון חשפה: סכומים גדולים הופיעו בפתאומיות
ראשית הפרשה בביקורת שומה שנערכה במשרד השומה בתל אביב. במהלך הבדיקה עלה חשד כי החשודים לא דיווחו על הכנסה חייבת בסך של כ-22 מיליון שקל. בהצהרות ההון שהתבקשו להגיש רשם אורון לוסטרניק סכום מזומן של 2 מיליון דולר וכן 3.5 מיליון שקל, סכומים שלא הופיעו בהצהרת ההון הקודמת.
במהלך הדיונים במשרד השומה, הסביר רואה החשבון המייצג את האחרים, כי מדובר בכסף שמצאו "מתחת לבלטה בביתו של הדוד שנפטר ולקחו אותו לחזקתם", כאשר כל אחד לקח מחצית מהסכום. בהצהרת ההון של רועי לוסטרניק נרשם כי התקבל בירושה סכום גדול מהדוד, אולם הסכום לא ידוע ולכן הוא מציין אותו בעלות של שקל אחד בלבד.
לאור ממצאי הביקורת ונתונים נוספים שהצטברו, נפתחה חקירה במשרד חקירות מס הכנסה תל אביב. במהלך החקירה חשפו החשודים כי מצאו בבית הדוד שנפטר מזוודה ובה ארוזים 6,770,000 דולר. הם התחלקו בכסף שווה בשווה ולא סיפרו כאמור ליורשים החוקיים.
"הידועה בציבור רצתה 'לשדוד' את הכסף"
עוד סיפרו במהלך החקירה כי התנהל מאבק ירושה במשפחתם ומונה מנהל עיזבון. השניים לקחו לכיסם את הכספים ולא הייתה להם כוונה להחזירם למנהל העיזבון, כדי שלא יתגלגלו לידי הידועה בציבור של הדוד, שהייתה גם מזכירתו. הם אף ערכו תצהיר אצל עורך דין בו כל אחד מהם הצהיר כי "לאור ידיעתנו בעת מציאת הכסף, כי הגברת מיכאלי רוצה 'לשדוד' את העיזבון, שמרנו את הדבר בסוד ולא סיפרנו את דבר מציאת המזוודה הנ"ל, לאף אחד ובמיוחד לא להורינו ואפילו לא לבנות זוגנו".
מהבקשה שהוגשה לבית המשפט עולה כי החשודים אינם מוזכרים בצו הירושה כיורשים של הדוד. צו הירושה מחלק את הרכוש של הדוד באישור של בית המשפט, בין אחות לבין הידועה בציבור שלו.
החשודים הודו כי לקחו את הכסף מהעיזבון של המנוח ללא הרשאה מאיש ועשו בו שימוש כך שלא התכוונו להחזירו ליורשים החוקיים על-פי החלטת בית המשפט.
המקרה עצמו, יש לציין, אירע לפני כמה שנים. האח אורון סיפר כי הפקיד לבנק בפועל בין 6 עד 8 מיליון שקלים, כאשר חלק נכבד מההפקדות בוצע בשנים 2010-2008. לשאלה כיצד הדולרים הפכו לשקלים הסביר החשוד כי פרט את הכסף, אך לא זכר לומר היכן. לשאלת החוק מה נותר כיום מהכסף הרב השיב: "היום אין לי גרוש מהכסף שמצאתי אצל הדוד שלי".

תאריך:  09/01/2012   |   עודכן:  09/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצאו 22 מיליון שקל בבית דודם - והסתירו מאמם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מתפללי בית הכנסת בשכונת רמת יצחק ברמת גן גילו שאלמונים חיללו אותו בריסוס כתובות נאצה    בין הכתובות: "מוות לדתיים", "גברים מדירים למשרפות" ו"דת = בושה"
עופר וולפסון
חברות האשראי: "הנזק בתחום כרטיסי האשראי הוא אפסי - עיקר הנזק הוא בתחום הפרטיות    ד"ר נמרוד קוזלובסקי: "הישראלים שפרטיהם נחשפו צריכים להיות בחרדה מתמדת. זו פרשה שתלווה אותם עוד זמן רב. יש לנו תשתית מחוררת בתחום ההגנה על הפרטיות"
רועי גלדסטון
פרסום ראשון: קבוצת ליגת לוטו עלולות להפסיד למעלה ממיליון שקל בעונה
איתמר לוין
התנצחות נדירה בחריפותה בין נשיאת בית המשפט העליון לבין השופט דנציגר    ביניש: בחוות דעתו של דנציגר חל בלבול    דנציגר: קביעתה באחת הנקודות אינה מעלה ואינה מורידה
איתמר לוין
הרכב מורחב של תשעה שופטים הפך החלטה קודמת של בית המשפט העליון    ביניש: ייתכן שראיות לא יהיו קבילות בהליך הפלילי, אך אין למנוע מן המשטרה לעיין בהן בשלבי החקירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il