X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הממונה על הגבלים עסקיים דרש מעזריאלי למכור קניון גדול – והיא סירבה עזריאלי עמדה לרכוש את הקניון משיכון ובינוי ואזורים ב-740 מיליון שקל הממונה – נגד מונופול בענף תחזית: אזורים תפעיל את הקניון בעצמה News1 דיווח כבר ב-26 בדצמבר על כך שהעסקה עשויה להתבטל
▪  ▪  ▪
עיר ימים [צילום: עיריית נתניה]
"ביטול עסקת עיר ימים - מהלומה לאזורים"
אלעזר לוין
מגדל שוקי הון מעריכה: אזורים תחפש קונה אחר לשיכון ובינוי
לרשימה המלאה

הממונה על הגבלים עסקיים, דויד גילה, הביא (יום א', 8.1.12) לביטול עסקת הענק, שבה עמדה קבוצת עזריאלי לרכוש את קניון "עיר ימים" בנתניה ב-740 מיליון שקל. גילה, החושש מיצירת מונופול חלקי של עזריאלי בשוק הקניונים, דרש מהחברה למכור אחד הקניונים הגדולים שלה. עזריאלי סירבה, והודיעה על ביטול העסקה.
עזריאלי עמדה לרכוש את הקניון משיכון ובינוי (50%) ומאזורים (50%), ולהשקיע עוד עשרות מיליוני שקלים בעבודות הגמר, לקראת הפתיחה הצפויה. עתה נראה, כי הקניון יישאר בבעלות אזורים ושיכון ובינוי, ויופעל על-ידי שיכון ובינוי.
עזריאלי הודיעה רשמית, כי ביטלה את העסקה, ופורמלית גם את הבקשה לאישורה שהגישה לממונה, משום שדחתה את התנאים שהציג הממונה גילה. News1 דיווח כבר ב-26 בדצמבר אשתקד, כי העסקה עלולה להתבטל בשל התנגדות הממונה.
להודעת הממונה על הגבלים עסקיים משמעות מרחיקת-לכת: עולה ממנה, כי הוא יפעל בתקיפות נגד היווצרות מונופולים בכלל, ובענף השיווק בפרט.
הקניון בעיר ימים, בדרום נתניה, הוא אחד הגדולים בארץ. יש בו 24,000 מ"ר שטחי מכירה, ועוד 46,000 מ"ר חניונים ושטחים ציבוריים.
גילה חושש מריכוז ענף הקניונים בידי שתי קבוצות-ענק, עזריאלי ומליסרון (בשליטת משפחת עופר). קבוצת עזריאלי מפעילה כיום 13 קניונים, 285,000 מ"ר, ובונה קניונים נוספים. בין היתר היא מתכננת לבנות קניון גדול ברחוב הארבעה בתל אביב, וכן להגדיל את שטח קניון איילון. הממונה אינו יכול, כנראה, לפעול נגד השקעות עצמיות של הקבוצה, אך הוא יכול למנוע או להטיל הגבלות על רכישת קניון קיים.
מליסרון הפכה אף היא בשנה האחרונה למונופול חלקי, כאשר רכשה את השליטה בחברת בריטיש-ישראל, בעלת 16 קניונים. הממונה הקודמת, רונית קן, דרשה ממליסרון, כתנאי לאישור העסקה, למכור שניים מהקניונים שלה או של בריטיש, והקציבה לכך שנתיים. הזמן עובר, ומליסרון לא הצליחה למכור אף קניון. אם יעברו שנתיים ללא מכירה, עשויה עסקת מליסרון-בריטיש להתבטל למפרע.
החשש העיקרי של הממונה על ההגבלים העסקיים הוא שריכוז ענף הקניונים בידי שתי קבוצות יאפשר להן להכתיב דמי שכירות גבוהים. נראה, כי בפני הממונה הופיעו נציגים ובעלים של רשתות שונות, הטוענים כי דורשים מהם דמי שכירות גבוהים יחסית.

תאריך:  09/01/2012   |   עודכן:  10/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רונית קן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התפוצצה העסקה לרכישת "עיר ימים" ע"י עזריאלי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
חצי מיליון שקלים יוקצו השנה על-ידי משרד החקלאות לקידום, לפיתוח ולתמיכה ברועים הבדואים בנגב    מאות ואולי אלפי שקלים יוענקו רק לבדואים שמקיימים מרעה בשטחים פתוחים ובחורשות קק"ל
אלעזר לוין
העסקה אינה כוללת את תיק ביטוחי החיים
אלעזר לוין
שמואל אולפינר מציע למכור לזוגות צעירים דירות עם קרקע בחינם, בתנאי שידורו בהן 10 שנים    דירה ביבנה תעלה רק 700 אלף שקל    "מחיר קרקע לדירה בראשל"צ זינק ב-300 ל-840 אלף שקל"
משה פרימו
משה פרימו לא הופתע מפיטוריו של המאמן, ולא מספיד את הפועל ת"א
אלעזר לוין
הצליח המבצע למכירת 100 דירות בדיוק בראשל"צ    הנחות של 400 אלף שקל    שני פנטהאוזים נמכרו ב-3.8 מיליון שקל    רמלה: 5 חדרים ב-1.28 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il