X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית שקובעת כי לא יתפרסם שמו של חשוד שטרם הוגש נגדו כתב אישום במשך 48 שעות מן המועד שבו הוא אמור להתייצב לחקירה במשטרה זאת מלבד חריגות דוגמת מקרים של אזהרת הציבור או שהפרסום דרוש לצורך החקירה
▪  ▪  ▪
איסור פרסום לשתי יממות [צילום: פלאש 90]

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית אשר קובעת כי לא יתפרסם שמו של חשוד שטרם הוגש נגדו כתב אישום במשך 48 שעות מן המועד שבו הוא אמור להתייצב לחקירה במשטרה. 21 חברי כנסת תמכו בחוק ו-8 התנגדו לו.
הצעת החוק הממשלתית נועדה לתת לחשוד הזדמנות מעשית לבקש מבית המשפט לאסור את פרסום פרטיו המזהים, על-ידי קביעה כי ככלל, לא יתפרסם שמו במשך 48 שעות. זאת למעט במספר חריגים, ובין היתר במקרים שהפרסום דרוש לצורך חקירה או לצורך אזהרת הציבור, במקרים בהם בית המשפט התיר פרסום או בהסכמת החשוד.
על-פי המצב החוקי הנוהג כיום, אין כיום מגבלה לאסור את פרסום שמו של חשוד. בית המשפט יכול אומנם, על-פי בקשת החשוד, לאסור את פרסום שמו כאשר הפרסום עלול לגרום לחשוד נזק חמור ובית המשפט סבור כי יש להעדיף את מניעת הנזק על פני העניין הציבורי שבפרסום. אולם כאשר הפרסום נעשה באופן מיידי אין בידי החשוד זמן לפנות לבית המשפט, וכך למעשה נשללת ממנו האפשרות למנוע את פרסום שמו.
יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), הציג את ההצעה שהוכנה בוועדה ואמר כי יש לזכור שפעמים רבות מדובר במצבים בהם החשדות דלים ביותר או מוטעים, אך פרסום שם החשוד ופרטי החשדות עלולים להביא לנזק בלתי ניתן לתיקון, אף אם החשדות יופרכו לאחר מכן. "כן יש לזכור כי במקרים רבים מדובר בחשוד שהוא אדם פרטי שאינו מוכר לציבור ולכן אין תועלת מיוחדת בחשיפת פרטיו, אך הנזק שייגרם לאותו חשוד בסביבתו הקרובה יהיה משמעותי וקשה", אמר.
הצעת החוק רק מאפשרת לחשוד לפנות באופן מעשי לבית המשפט ולבקש איסור לפרסום פרטיו המזהים, אך בית המשפט יכול כמובן שלא לאשר את הבקשה. הצעת החוק אף מאזנת את האפשרות לבקשת איסור פרסום כאמור, בפתיחת אפשרות לכל גורם שמעוניין בכך, לרבות לכלי התקשורת, להגיש בקשה לבית המשפט להתיר את הפרסום ב-48 השעות הראשונות או לביטול ההחלטה לאסור פרסום פרטי חשוד וכן בקביעה כי עם הגשת כתב האישום נגד החשוד, יפקע איסור הפרסום עליו הורה בית המשפט אלא אם כן קבע בית המשפט אחרת.
החוק שהתקבל, קובע עוד כי המשטרה תחויב ליידע את החשוד בדבר זכותו לבקש את איסור הפרסום וכן תאפשר לו להגיש בקשה לאיסור הפרסום באמצעותה על-פי טופס המצורף כתוספת לחוק. ההסדרים האמורים ייקבעו גם בחוק השיפוט הצבאי, בשינויים המחויבים.

תאריך:  09/01/2012   |   עודכן:  11/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דוד רותם
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר סופית: 48 שעות חיסיון על זהות חשוד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חוק מסוכן שמאפשר לשב"כ לחסל
חשוד תוך 48 שעות  |  10/01/12 11:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הממונה על הגבלים עסקיים דרש מעזריאלי למכור קניון גדול – והיא סירבה    עזריאלי עמדה לרכוש את הקניון משיכון ובינוי ואזורים ב-740 מיליון שקל    הממונה – נגד מונופול בענף    תחזית: אזורים תפעיל את הקניון בעצמה    News1 דיווח כבר ב-26 בדצמבר על כך שהעסקה עשויה להתבטל
עידן יוסף
חצי מיליון שקלים יוקצו השנה על-ידי משרד החקלאות לקידום, לפיתוח ולתמיכה ברועים הבדואים בנגב    מאות ואולי אלפי שקלים יוענקו רק לבדואים שמקיימים מרעה בשטחים פתוחים ובחורשות קק"ל
אלעזר לוין
מגדל שוקי הון מעריכה: אזורים תחפש קונה אחר לשיכון ובינוי
אלעזר לוין
העסקה אינה כוללת את תיק ביטוחי החיים
אלעזר לוין
שמואל אולפינר מציע למכור לזוגות צעירים דירות עם קרקע בחינם, בתנאי שידורו בהן 10 שנים    דירה ביבנה תעלה רק 700 אלף שקל    "מחיר קרקע לדירה בראשל"צ זינק ב-300 ל-840 אלף שקל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il