X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשפטן פרופסור מרדכי קרמניצר הגיש לוועדת החוקה של הכנסת חוות דעת ובה טען כי הצעות החוק שמבקשות לקבוע תקופת צינון לעיתונאים - פסולות "מדוע יש להתרכז רק במגישים? ייתכן שיש בכך לחשוף את הרציונל האמיתי מאחורי ההצעה"
▪  ▪  ▪
מי חושש מתחרות עם איש פופולרי? [צילום: פלאש 90]

סגן נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, המשפטן פרופ' מרדכי קרמניצר, הגיש (יום ג', 10.1.12) לוועדת החוקה של הכנסת חוות דעת אשר קובעת כי הצעת החוק שדורשת תקופת צינון לאנשי תקשורת המבקשים להיכנס אל העולם הפוליטי היא הצעה פרסונלית ופסולה.
על-פי הצעת החוק, אשר זכתה לכינוי "חוק יאיר לפיד", ואשר הוגשה בשתי גרסאות, האחת על-ידי ח"כ רונית תירוש (קדימה) והשנייה על-ידי ח"כ כרמל שאמה-הכהן (הליכוד), לא יוכל עיתונאי להיבחר לכנסת אם לא עברה תקופת צינון מינימלית מאז סיום עבודתו התקשורתית. על-פי ההצעה של ח"כ תירוש, אמורה לעבור חצי שנת צינון ועל-פי הצעת שאמה-הכהן - אמורה לעבור שנה תמימה.
"אנחנו מתנגדים להצעת החוק. הצעת החוק פוגעת שלא לצורך בזכות להיבחר העומדת בבסיס ההליך הדמוקרטי. היא גוררת פגיעה קשה ביכולתו של אדם לעסוק בעבודתו העיתונאית, ובכך פוגעת בחופש העיסוק שלו וכן בחופש הביטוי שלו. מעל לכל, אין ספק בידנו כי מדובר בחוק פרסונלי שנועד להצר את צעדיו של מועמד ספציפי אחד, בצורה שאינה עומדת בקנה אחד עם נורמות חקיקה בסיסיות", ציין.
לדברי קרמניצר, הניסיון לגזור גזירה שווה בין בכירי מערכת הביטחון, החייבים ב"תקופת צינון" בין פרישתם משירות המדינה להגשת מועמדותם לחברות בכנסת, הוא ניסיון עקר.
"קשה לראות כיצד ניתן להשוות בין הנזק הפוטנציאלי למדינה, הן מהחלטות נגועות בניגוד עניינים, והן מהנזק לאמון הציבור כאשר מדובר בבכירי מערכת הביטחון, ובין הנזק שייגרם מהאפשרות שעיתונאי יטה את פעילותו העיתונאית בעקבות שיקולים פוליטיים עתידיים. האם ניתן להשוות בין נזק ביטחוני שיכול לעלות כדי חיי אדם ופגיעה בבטחון המדינה, לנזק שייגרם לזכותו של הציבור לסיקור הוגן?", כתב בחוות הדעת. עוד הוסיף כי לגבי רוב העיתונאים - הפרשנים - לא חלה כלל חובה של ממלכתיות ואובייקטיביות וכי על האחרים חלים כללי האתיקה העיתונאית, וכמובן - משפט הציבור.
עוד ציין קרמניצר כי לא ברור מדוע נעצרו מנסחי ההצעה בעיתונאי שמגיש תוכנית. לדבריו, השפעה רבה על תכני הדיווח ואופן מושאי הסיקור העיתונאי יש גם לעורכים, למפיקים, לתחקירנים, ובוודאי לבעלי השליטה בגופי תקשורת מסחריים. "מדוע יש להתרכז רק במגישים? ייתכן שיש בכך לחשוף את הרציונל האמיתי מאחורי ההצעה: המציעים מבקשים להימנע מתחרות מול אנשים פופולריים, הזוכים לזמן מסך זמין וזאת בלי קשר לשאלת הסיקור ההוגן וההטיה העיתונאית", כתב.
לדבריו, הבעיה היא שרציונל זה היה מחייב גם פסילתם או צינונם של סלבריטאים אחרים, אנשי בידור, אנשי דת, ובכלל אנשים פופולריים. "האם לכך נרצה להגיע?", תמה.
בסיכומם של דברים ציין כי מוטב לה לכנסת שלא לבזות עצמה בהצעת חוק שמנסה להתערב, בגסות, בהליך הבחירות הדמוקרטי. "הזכות לבחור ולהיבחר היא זכות שאין פוגעים בה ללא צידוקים חזקים ומשכנעים. התגברות כוחו של מועמד ספציפי, על חשבון כוחן של המפלגות הקיימות, היא נימוק רע מאוד להצדקת חקיקה, לא כל שכן חוק יסוד", ציין.

תאריך:  10/01/2012   |   עודכן:  10/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חוק לפיד - מניעת תחרות מול סלבריטאים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ניסים חלידו היה בעלים נסתר בשורה של חברות במקביל לעבודתו ברשות המיסים, קיבל מהן דמי ניהול אך העלים את הכנסותיו    אשתו ואחיו הורשעו בסיוע לביצוע העבירות
איציק וולף
פנה אל העם הסורי בנאום שנשא באוניברסיטת דמשק ואמר כי המשטר שבראשו הוא עומד נמצא בפני ניצחון במערכה שהוא מנהל מול כוחות האופוזיציה    טען כי מתנהלת "מזימה חיצונית" להפילו מכסאו
אלעזר לוין
רסקין, יו"ר רי/מקס: "המכירות בחודש שעבר היו הגבוהות בתולדות החברה, עלייה של 7% לעומת דצמבר 2010    "אין האטה"    ד"ר רינה דגני: מחירי הדירות עלו אשתקד ב-2% - התייקרות במחצית הראשונה והוזלה של 3.3% במחצית השנייה    המחיר הממוצע לדירה - 1.19 מיליון שקל
אלעזר לוין
בין הזוכים: שיכון ובינוי, סולל בונה, דניה-סיבוס, שמשון זליג, האחים עזורי ואשר גרין
איתמר לוין
שופט בית המשפט למשפחה, בנימין עזריאלי, דחה תביעה של אב להשבת ילדיו לארה"ב    המחוזי קבע: יזרעאלי התעלם מהתקנות ושגה ברוב מסקנותיו העובדתיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il