X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ רגב בדיון בנושא הקריסה הטכנולוגית של הרשות: "רשות השידור משדרת בנס" מנכ"ל הרשות: "אין לנו אפילו חלקי חילוף כי כבר לא מייצרים את הציוד שלנו בשום מקום בעולם" נציג האוצר: הפתרון הוא ברפורמה
▪  ▪  ▪
בן מנחם. חושש מקריסת ציוד [צילום: פלאש 90]

הוועדה המשותפת של ועדת הכלכלה וועדת החינוך לדיון בחוק רשות השידור, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, קיימה (יום ב', 9.1.12) לבקשת ח"כ הכנסת מירי רגב וראלב מג'אדלה דיון בנושא הקריסה הטכנולוגית של רשות השידור. ח"כ רגב אמרה כי כמעט שלא ניתן לקלוט את שידורי רשות השידור באזורי הפריפריה בצפון ובדרום. "השידור הציבורי הוא חשוב ולא מתייחסים לנושא הזה בכבוד הראוי", אמרה.
עוד הוסיפה רגב כי "צריך להעביר לרשות כסף לשדרוג המשדרים ומעבר לטכנולוגיה דיגיטלית בלי שום קשר לרפורמה, כדי שהשידור הציבורי יועבר ולא בנס – כי היום הם משדרים בנס". לדבריה, מדובר בסכום כולל של כ-140 מיליון שקלים, כ-70 מיליון שקל לשדרוג תשתיות הטלוויזיה וסכום דומה לשדרוג תשתיות הרדיו. "אני מצפה שיבנו כיכר אחת פחות או ישיבה אחת פחות ויעבירו לפחות 70 מיליון שקל לשדרוג תשתיות הרדיו", אמרה ח"כ רגב.
יום אחד הציוד יקרוס
מנכ"ל רשות השידור, יוני בן מנחם, אמר כי ח"כ רגב היטיבה לתאר את המצב. "אנחנו משדרים בדרך נס ומספיק לראות את ההבדל בין המסך הדהוי של ערוץ 1 לשידורים של הערוצים האחרים וזה בגלל הטכנולוגיה", אמר בן מנחם. הוא התייחס גם לנושא הרפורמה, שבמסגרתה אמורה הרשות להשקיע כ־400-300 מיליון שקל בשדרוג התשתיות הטכנולוגיות ואמר כי "ועדי העובדים כבר חתמו על הרפורמה והיא עדיין תקועה. יום אחד פשוט הציוד שלנו יקרוס, אין לנו חלקי חילוף כי בעולם כבר לא מייצרים את הציוד הזה".
אין תקציב בלי רפורמה
עוזר ליועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה, עידו אציל, אמר כי משרד ראש הממשלה מקדם את הרפורמה וכי הפתרון נמצא במסגרת הרפורמה. נציג האוצר, אפרים מלכין, אמר כי "הרשות לא מתוקצבת מכספי האוצר, היא ניזונה מאגרה ומפרסום וברפורמה יש התחייבות להשקיע כספים בטכנולוגיה. הוא האשים כי הסכמים ישנים עם העובדים מונעים התייעלות והשקעה בטכנולוגיה וקומם עליו את עובדי ומנהלי הרשות. מנהל קול ישראל, מיכאל מירו, אמר כי "הרפורמה היא התקליט הקבוע של פקידי האוצר".
כמו-כן מלכין טען כי חברי הכנסת קובעים את האגרה לרשות השידור וכי הם החליטו להפחיתה במהלך השנים. ח"כ רגב הגיבה בזעם ואמרה כי מי שקובע את האגרה זה האוצר, במסגרת חוק ההסדרים שלעיתים לא משאיר לחברי הכנסת את האפשרות להתנגד. מנהלי הרשות אף הוסיפו כי האוצר לא עומד בהסכמים ומורח את הרשות.
"יהיו שידורים בצפון ובדרום ברגע שתהיה רפורמה, ללא רפורמה לא נתקצב באופן מיוחד את רכישת המשדרים", אמר מלכין. הוא אף הזכיר כי ראש הממשלה הנחה את הרשות להכין תוכנית שמבססת את הרפורמה על מכירת נכסים. בן מנחם הזכיר כי הוועדה קבעה שלא ניתן יהיה למכור נכסים לפי שהרפורמה תצא לדרך והוסיף כי היסוד של הרפורמה זה איתנות פיננסית לרשות השידור. מירו הוסיף ואמר למלכין כי "זה נראה שאתם רוצים להשתלט על השידור הציבורי ולהרוס אותו, את שירותי הכיבוי הרסתם את הבריאות הרסתם".
רגב הוסיפה כי נדמה לה שעצומה אחת של תושבי הפריפריה לפני הבחירות יכולה לעשות את העבודה, ואז יימצא הכסף. בן מנחם העיר: "כנראה שאני צריך לפנות ליאיר לפיד". ח"כ רגב ביקשה שהאוצר יביא תוכנית לשיפור תשתיות שידורי קול ישראל בפריפריה. היו"ר שאמה-הכהן ביקש לקבוע בתחילת פברואר ישיבת ועדה להמשך הדיון לאישור תיקוני החקיקה לרפורמה ברשות. הוא הבהיר שהכוונה היא לנסות לקדם את הרפורמה, הציע לצדדים להגיע לישיבה עם הצעות לפתרון סוגיית המשדרים והבהיר כי הנושא ילובן באותה ישיבה.

תאריך:  10/01/2012   |   עודכן:  11/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בן-מנחם: "כנראה עלי לפנות ליאיר לפיד"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אלפים מיוצאי אתיופיה מחו בטענה לגזענות המתחוללת נגדם שמונעת מהם קניית דירות בקריית מלאכי
עידן יוסף
אמר במסיבת עיתונאים: "ההצטרפות שלי למרוץ העתידי בעבודה היא בהחלט לא קונטרה ליאיר לפיד, ואינה כפיות טובה כלפי נתניהו"
דניאל רוט
הקריטריון ללונדון בהישג יד? ריב עם אורן סמדג'ה שלח אותו עד גיאורגיה
מערכת אתר ערוץ הספורט
מרעי פתח (34), אך באדיר, אלרואי כהן ואורמוש הפכו. אדל נפצע ויצא
עופר וולפסון
המוסד לביטוח לאומי נעתר ללחצים והסכים להעלות הקצבה ב-28% ל-3,072 שקל    כ-4,800 ילדים זכאים לקבצה, שתאפשר להוריהם לממן עבורם השגחה כדי שיוכלו לצאת לעבוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il