X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ יריב לוין על הכרטיסים החכמים בתחבורה הציבורית: "רק לפני שבוע הייתה פריצה שחשפה פרטי אשראי, עד להסדרת העניין אי-אפשר להשתמש בכרטיסים חכמים" ח"כ אייכלר: "אני מודאג מהאח הגדול של אורוול" משרד המשפטים: יש מחלוקת בעניין בתוך הממשלה
▪  ▪  ▪
נוסעים בתחבורה הציבורית. כבר היום יודעים עליכם יותר מדי [צילום: פלאש 90]
מפעילי תחבורה ציבורית אספו מידע רגיש על נוסעים
עידן יוסף
את המידע האסור חשפה רמו"ט במהלך ביקורת * הוא כולל נתונים אישיים על נוסעים המאפשרים מעקב * בעקבות הזליגה - בקרוב הוראות חדשות
לרשימה המלאה

כחצי שנה אחרי הפרסום ב-News1 על כך שמפעילי תחבורה ציבורית אספו מידע רגיש על נוסעים בתחבורה הציבורית, מתברר כי הפרצה טרם נסתמה ומידע אישי ממשיך לדלוף החוצה ללא פיקוח וכנראה גם באופן בלתי הפיך.
הדברים התבררו במהלך דיון שקיימה (יום ב', 9.1.12) הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה וועדת הכנסת, בראשות ח"כ יריב לוין, בהצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה בנושא הכרטיס החכם בתחבורה הציבורית, במסגרת הכנת הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית.
ניגוח של הממשלה?
לוין התייחס גם לנושא הכרטיס החכם ותהה כיצד אפשר להפעיל מערכת עם מידע אישי על נוסעים בלי הסדרה בתקנות או בחוק. רכז תחבורה באגף התקציבים באוצר, אריאל אבלין, טען כי מדובר בניגוח של הממשלה וח"כ לוין השיב לו: "ההתעקשות על זה שדברים יהיו מסודרים זה לא ניגוח של הממשלה". מנכ"ל המועצה לשלום הילד יצחק קדמן טען כנגד הממשלה כי במקום להגן עם האזרחים היא מגנה על חברות התחבורה.
ח"כ לוין הסביר כי החובה לפקח ולדאוג שהפרטים לא ידלפו למי שלא צריך לקבל אותם חלה על הממשלה ומשרד התחבורה. "אנחנו כאן כדי להסדיר את הסוגייה המורכבת הזאת", אמר. כץ הודה כי "מול ערכי ההגנה על הפרטיות עומדים ערכים של מתן שירות טוב יותר, ולא הצלחנו להגיע לנקודת איזון בממשלה". ח"כ לוין הגיב ואמר: "זה לגיטימי, אבל עד אז אי-אפשר להפעיל כרטיסים חכמים".
כמה סוסים כבר ברחו
היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד אתי בנדלר, הביעה חשש שבינתיים נקבעו עובדות בשטח. "השאלה הייתה כמה סוסים ברחו מהאורווה והאורווה ריקה לחלוטין", אמרה. מנהל הכספים של דן, אופיר קרני, ציין כי דן הנפיקה למעלה מ-700 אלף כרטיסים חכמים ואמר כי הנתונים שנאספים מנוהלים בכפוף לחוק מאגרי המידע. ח"כ לוין אמר כי "אי-אפשר להמשיך להידיין כשהכרטיסים בשטח – או שתגמרו את זה מהר או שתשימו את הכרטיסים בצד". ח"כ לוין הזכיר כי רק לפני שבוע הייתה פריצה שחשפה פרטי כרטיסי אשראי ופרטים נוספים ושאל את קרני אם ככה הדבר צריך להתנהל. קרני טען מנגד כי "זו תהייה בכייה לדורות לעצור את המהלך הזה".
היועץ המשפטי של הרשות למשפט וטכנולוגיה (רמו"ט), עו"ד עמית אשכנזי, אמר כי נשאלת השאלה למה נאסף המידע מלכתחילה ומדוע המפעילים צריכים לצבור את הנתונים. "היינו רוצים לראות שהמפעילים מגבילים את המידע ומשתמשים בו רק לצורך הפרויקט", אמר עו"ד אשכנזי והוסיף: "בדרך-כלל אבטחת מידע קשורה לגורם האנושי ולא היינו רוצים שבכל עמדת הנפקה יהיה מישהו שיוכל לשלוף את הנתונים". קדמן הוסיף כי "מה שנעשה עד עכשיו זה שערורייה של משרד התחבורה, ואני מבקש שתצא הוראה לא להנפיק כרטיסים חכמים לקטינים עם כל הפרטים האישיים שלהם".
ראש תחום ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, עדנה הראל, אמרה כי "יש צורך בתיקונים משמעותיים בנוסח הצעת החוק. הדבר מעורר מחלוקת גם בממשלה. קיבלנו נוסח ממשרד התחבורה שצריך לעבור עליו ואני מקווה שנוכל להביא בקרוב תיקון מוסכם שעונה על כל האינטרסים שהוועדה מצביעה עליהם". ח"כ ישראל אייכלר התייחס לדברים ואמר: "אני מוטרד מהאח הגדול של ג'ורג' אורוול. אין סיבה שהשלטון יידע מי נסע לאיזה התנחלות או שכונה חרדית באיזה יום".
עדיין אין רב-קו במוניות
לוין האיץ במשרדי הממשלה לקדם את התיקונים הדרושים בחקיקה. הוא דרש מנציגי הממשלה להתייחס לנושא המאגרים הקיימים ולבחון האם יש דרך לייצר עליהם בקרה בתקופת הביניים, עד לאישור הצעת החוק. "אסור להשאיר את הנושא הזה פרוץ לחלוטין", אמר. כמו-כן הוא דרש הסדרה של הפצת הכרטיסים האנונימיים וצמצום הפרטים האישיים שיכולים המפעילים לדרוש למינימום האפשרי, וכן ביקש לדעת מה נעשה כדי לשלב את מוניות השירות בשימוש בכרטיסים החכמים. לפני כמה חודשים הסתמן סיכום בין משרד התחבורה לאיגוד מוניות השירות ולפיו מוניות השירות ישולבו במערך כרטיסי הרב-קו, אולם עד היום לא יצא הדבר לפועל.
הממשלה תוקעת התקדמות
הוועדה לא התקדמה באישור החקיקה, וח"כ לוין ציין כי הדבר נובע בשל חוסר תיאום בין משרדי הממשלה. ההצעה נועדה לאפשר איחוד של מערכות הכרטיסים השונות בכל חברות התחבורה הציבורית, כדי ליצור כרטיס משותף שיקל על הנוסעים לעבור ממפעיל למפעיל וממערכת תחבורה אחת לאחרת. כמו-כן ההצעה כוללת תיקונים לגבי התנאים להפעלת קווי שירות לאוטובוסים, שנועדו להבטיח שירות יעיל ותקין לנוסעים. "הקמנו ועדה משותפת כדי לקדם את החוק ואני מוצא את עצמי כמעט חסר אונים, במצב שבו אי-אפשר לקדם החוק בגלל דברים שקשורים במערכת הממשלתית", אמר לוין בפתח הדיון.
הפקחים הונחו לנהוג ברגישות
ח"כ אורי מקלב התייחס לנושא הכרטיס החכם, שכבר מונפק טרם הושלמה החקיקה בעניין. "זה לא כרטיס חכם וגם לא תלמיד של החכם", אמר מקלב. לדבריו, מאז שנכנס הכרטיס החכם יש בעיות שהחלו עוד בתורים ארוכים להנפקתו, בעובדה שלא ניתן להטעינו מחוץ לאוטובוסים ובבעיות שרק מאריכות את התורים באוטובוסים. "הרב קו לא מאפשר לצבור כסף ומטיל עול רב על משפחות ברוכות ילדים", אמר.
עוד סיפר מקלב על תקלה בכרטיסים שגרמה לכך שלא ניתן היה להפעילם ברכבת הקלה, שגרמה לכך שפקחי הרכבת הורידו ממנה נוסעים בבושת פנים. "אנשים נקלעו לבעיות בגלל שהטעינו את הכרטיסים באגד וברכבת הקלה לא הייתה שום גמישות לבעיה, בסוף השבוע טיפלתי בשני מקרים שהסתיימו במגרש הרוסים ולא בשביל זה הקמנו את הרכבת הקלה", אמר. היועץ המשפטי של סיטיפס, עו"ד מרק פיליפס, הודה כי היו כמה תקלות עם המעברים מאגד והוסיף כי הן טופלו. "הפקחים הונחו לנהוג ברגישות" - אמר. הממונה על הפיקוח הארצי במשרד התחבורה, שלמה כץ, הוסיף כי שעה אחרי שנודע למשרד התחבורה על התקלה יצאה הוראה שלא להוריד נוסעים מהרכבת בתקופת תיקון התקלה.
באשר לסוגיית רישיון המפעיל אמר ח"כ לוין כי לחברי הכנסת יש אחריות שלא לחוקק חוק שייצר מנגנון שיסגור את השוק בפני מתחרים חדשים, ולכן אמות המידה לקבל רישיון מפעיל צריכות להיות ברורות. עו"ד בנדלר אמרה כי אמות המידה לשיקול הדעת של המפקח על התעבורה במתן רישיון מפעיל צריכות לבוא לידי ביטוי בחוק, ואם זה לא צריך להיות בחוק את הצעת החוק מיותרת.

תאריך:  10/01/2012   |   עודכן:  11/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מידע על נוסעי האוטובוסים ממשיך לדלוף
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נפלתי קורבן לנהג "חמסן"קיבלתי
ישע  |  11/01/12 12:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ח"כ רגב בדיון בנושא הקריסה הטכנולוגית של הרשות: "רשות השידור משדרת בנס"    מנכ"ל הרשות: "אין לנו אפילו חלקי חילוף כי כבר לא מייצרים את הציוד שלנו בשום מקום בעולם"    נציג האוצר: הפתרון הוא ברפורמה
עידן יוסף
אלפים מיוצאי אתיופיה מחו בטענה לגזענות המתחוללת נגדם שמונעת מהם קניית דירות בקריית מלאכי
עידן יוסף
אמר במסיבת עיתונאים: "ההצטרפות שלי למרוץ העתידי בעבודה היא בהחלט לא קונטרה ליאיר לפיד, ואינה כפיות טובה כלפי נתניהו"
דניאל רוט
הקריטריון ללונדון בהישג יד? ריב עם אורן סמדג'ה שלח אותו עד גיאורגיה
מערכת אתר ערוץ הספורט
מרעי פתח (34), אך באדיר, אלרואי כהן ואורמוש הפכו. אדל נפצע ויצא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il