X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים מלונדון: היתרונות של האספירין אצל אנשים שלא ידוע כי הם סובלים ממצבים של הלב הם הרבה יותר מתונים ממה שסברו עד כה, ולמעשה, הטיפול באספירין עלול לגרום לנזק ניכר בשל דימום רציני
▪  ▪  ▪
עדיין מעורר מחלוקת [צילום: AP]
האם שימוש באספירין מעלה את הסיכון לעיוורון?
יפעת גדות
חוקרים גילו כי אנשים שהשתמשו באספירין על בסיס יומי סבלו מצורה מתקדמת של מחלה הנקראת ניוון כתמי רטוב
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
אספירין מוריד סיכון גנטי לסרטן המעי

   יפעת גדות
אספירין - לא מועיל לנשים בריאות

מחקר שפורסם לאחרונה עורר שאלות לגבי היתרונות של השימוש באספירין על בסיס יומי, שמטרתו הורדת הסיכון למוות מהתקף לב או משבץ. המחקר הגדול מסוגו, שבוצע בבני אדם ללא היסטוריה של בעיות לב, גילה כי הסבירות שמטופלים כאלו יהנו מהיתרונות שבשימוש קבוע בתרופה הפופולרית נמוכה, בגלל העלייה בסיכון לדימום פנימי.
היתרונות של האספירין אצל אנשים שלא ידוע כי הם סובלים ממצבים של הלב, הם הרבה יותר מתונים ממה שסברו עד כה, ולמעשה, הטיפול באספירין עלול לגרום לנזק ניכר בשל דימום רציני. כך לדברי החוקרים מאוניברסיטת לונדון.
הם גילו כי למרות שאירוע קרדיווסקולרי (של הלב וכלי הדם) נמנע אצל כל 120 אנשים שטופלו באספירין לאורך שש שנים, אחד מכל 73 אנשים סבל מדימום משמעותי במהלך אותה תקופה.
הממצאים, שפורסמו ב-Archives of Internal Medicine, עוררו מחלוקת נוספת לזו הקיימת כבר סביב היתרון של השימוש באספירין, שמומחים רבים טוענים כי הוא נושא עימו סיכון לדימומים בקיבה אצל חולה אחד מכל 1,000 בשנה.
לדברי החוקרים, לאור הממצאים, ההמלצות לגבי השימוש באספירין, כמו אלו שפורסמו על-ידי כוח המשימה לשירותי המניעה בארצות הברית ואלו שפורסמו גם בבריטניה צריכות לעבור סקירה מחודשת, ובמקום ההמלצות הקיימות יש לשקול את הטיפול באספירין בצורה סלקטיבית יותר ועל בסיס "כל מקרה לגופו".

יתרונות מול סיכונים
עורכי המחקר טוענים כי למרות ששימוש באספירין מהווה סיכון קטן לדימום בקיבה, הסיכון מיטשטש על-ידי היתרונות של הורדת הסיכון לסרטן והסיכון להתקפי לב
▪  ▪  ▪

אספירין, שפותחה במקור על-ידי באייר, היא תרופה זולה ללא מרשם המשמשת לשיכוך כאבים ולהורדת חום. התרופה מורידה את הסיכון לקרישי דם בכלי הדם, ובכך מגנה מפני התקפי לב ושבץ, ולכן ניתנת לאנשים שכבר סובלים ממחלות לב ועברו התקף לב אחד או יותר.
מחקר שפורסם בשנה שעברה הראה, כי לשימוש יומי באספירין יש השפעה הגנתית משמעותית כנגד הסיכון לפתח סוגים רבים של סרטן - במיוחד סרטן המעי הגס וגידולים אחרים של המעיים. לדברי עורכי המחקר, למרות ששימוש באספירין מהווה סיכון קטן לדימום בקיבה, הסיכון מיטשטש על-ידי היתרונות של הורדת הסיכון לסרטן והסיכון להתקפי לב.
מומחי רפואה רבים רושמים טיפול תרופתי יומי באספירין כאמצעי זהירות לאנשים ללא היסטוריה של התקפי לב או שבץ, אך שנחשבים בסיכון גבוה בגלל גורמים אחרים כמו לחץ דם גבוה או עודף משקל.
צוות החוקרים שערך את המחקר הנוכחי בדק את היעילות של האספירין על בסיס יומי וגילה כי למרות שמינונים יומיים הורידו את הסיכון לאירועים קרדיווסקולריים ב-10%, הדבר נבע בעיקר ממספר נמוך יותר של התקפי לב לא קטלניים.
הירידה הכוללת שנצפתה במחקר, על בסיס ניתוח נתונים של תשעה ניסויים רפואיים שכללו יותר מ-100,000 משתתפים, לא כללה ירידה באירועים אחרים כמו מוות מהתקפי לב או שבץ קטלני או לא קטלני.
המחקר הראה כי היתרונות של השימוש הקבוע באספירין ירדו כמעט ב-30% מול העלייה בסיכון לדימום פנימי שעלול לסכן חיים או לגרום לנכות.
החוקרים בדקו גם את ההשפעות של האספירין על מוות מסרטן וגילו, כי בניגוד למחקר שפורסם בשנה שעברה, האספירין לא הוריד את הסיכון הכולל למוות מסרטן.
בעולם הרפואה קיים עניין עצום להבין את תפקידו של האספירין במניעת סרטן, אך אין ראיות ליתרונות כלשהם שנמצאו עד כה, לפחות לא על בסיס המחקר הנוכחי.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  11/01/2012   |   עודכן:  11/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השימוש באספירין - עדיין שנוי במחלוקת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אספירין
רוקחת מקצועית  |  7/10/12 11:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי עוצמת כאבי הראש לפני הטיפול אינה יכולה לנבא את ההצלחה או הכישלון של הטיפול באספירין    אספירין נמצא מתאים כטיפול קו ראשון למיגרנות ולכאבי ראש ממתח שרירי ללא קשר לעוצמת כאבי הראש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il