X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועד עובדי הבנק הבינלאומי וההסתדרות הגישו עתירה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה להוציא צווי מניעה נגד מהלכי הבנק שלטענתם מפרים את ההסכם הקיבוצי "ההנהלה מנצלת את המצב הפגיע בו נמצאים העובדים הזמניים"
▪  ▪  ▪
הבנק הבינלאומי. הארכת תקופת הניסיון או פיטורים [צילום: איתמר לוין]

ועד עובדי הבנק הבינלאומי וההסתדרות פנו (יום ד', 11.1.12) לביה"ד האזורי לעבודה בתל אביב, באמצעות עו"ד ארי הילל, בבקשה לתת צו הצהרתי קבוע, המצהיר, כי כל עובד בבנק, אשר תמה תקופת הניסיון שלו, ולא הוארכה בהסכמת הוועד, יהפוך לעובד קבוע - כפי שנקבע בהסכם הקיבוצי. זאת, גם אם חתם על מכתב או מסמך הסכמה להארכת תקופת הניסיון שלו, מבלי שניתנה לכך הסכמת הוועד.
העתירה הוגשה בעקבות טענות הוועד לכך שהנהלת הבנק, דרשה לאחרונה מהעובדים הזמניים בבנק לחתום על מסמך "עוקף הסכם קיבוצי" שמתיר להנהלה להעסיקם לתקופת ניסיון נוספת, מבלי שהסכים לכך ועד העובדים. לדברי הוועד וההסתדרות, המהלך נעשה בניגוד להסכם הקיבוצי שנחתם ב-2006. המסמך עליו נדרשו לחתום העובדים הוא בבחינת הצבת אולטימטום לעובדים: "או שתחתמו על תקופת זמניות נוספת או שתפוטרו". בוועד אמרו כי הנהלת הבנק הגדילה לעשות ודרשה מהעובדים להחזיר את תשובתם להצעה בתוך פחות מ-24 שעות. מכתב ההנהלה מסתיים במילים הללו: "אנו מבקשים להבהיר כי הבחירה מצויה בידיך ונתונה לשיקול דעתך, מכתבנו זה בא להציג בפניך את האפשרות הקיימת אך לא להוות לחץ או הבטחה מסוג כלשהן".
חנוך ליבנה, יו"ר ועד העובדים, מסר בתגובה: "ההנהלה דורסת ברגל גסה את זכויות העובדים ואת ההסכמים הקיבוציים. ההנהלה פועלת בחוסר תום לב, תוך שהיא מנצלת את המצב הפגיע בו נמצאים העובדים הזמניים ולמעשה מכריחה אותם לחתום ולא יאבדו את מקום עבודתם. כוועד עובדים, לא נוכל לעמוד מנגד כאשר ההנהלה מפרה בצורה בוטה כל כך את ההסכמים הקיבוציים ופוגעת בעובדים".
תגובת הבנק הבינלאומי: "כנהוג בכלל המערכת הבנקאית מאפשר הבנק הבינלאומי לעובדים בניסיון, להאריך בפרק זמן נוסף תקופה זו ובכך לאפשר להם הזדמנות נוספת להוכיח עצמם , להיקלט למצבת כוח האדם של הבנק ולהיות מועסקים בקביעות עד גיל הפנסיה.
החלטה על תהליך זה, המתאפשר מכח דיני העבודה, היוותה חלק מהסכם עבודה שנחתם עם וועד העובדים והגורמים הרלוונטיים בהסתדרות. לפיכך, מצער להיווכח כי ועד העובדים מעדיף להפר הסכם, תוך שהוא בוחר להפסיק לאלתר את עבודתם של העובדים בניסיון ובכך ליטול מהם את הסיכוי להימנות עם עובדיו הקבועים של הבנק".

תאריך:  11/01/2012   |   עודכן:  12/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנהלת הבינלאומי לעובדים: זמניות או פיטורים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הוכרזו הזוכים בפרס מפעל הפיס לאמנויות הבמה ע"ש לנדאו לשנת 2011    בין הזוכים: רונית אלקבץ, יוסף כרמון, עידו תדמור ואחרים
יפעת גדות
ישנם מספר גורמים אפשריים למצב
יפעת גדות
ועדת החקירה: התאונה נגרמה כתוצאה מוורטיגו אליו נקלעו הטייסים
איציק וולף
אחרי נועם שליט מצטרף גם ראש אח"מ לשעבר להתמודדות על מקום ברשימת העבודה לכנסת הבאה    "ליקוי חמה פוליטי, מדיני וחברתי עובר על מדינת ישראל"    רוממות שלטון החוק בגרונו של מי שהודח מן המשטרה בעקבות מעורבותו בהאזנות סתר לא חוקיות
עופר וולפסון
החל בחודש יולי 2011, שיעור העלייה המצטבר של ייבוא כלי רכב החל לפחות, והסתכם בעלייה כוללת של 3.6% אשתקד    בייבוא טלוויזיות חלה ירידה של 2.2%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il