X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר הרשות אומר כי ייתכן שיוגדר משטר רגולציה שונה לתאגידים גדולים בהשוואה לתאגידים קטנים, כדי להקל על ניהול משאביהם של האחרונים מנגד, הוסיף כי קיים חשש לתרבות הציות בתאגידים הקטנים, כך שיהיה צורך למצוא את האיזון הנכון בסוגייה
▪  ▪  ▪
האוזר. שימוש לא ראוי בחשבונאות יצירתית [צילום: יח"צ]

הרשות לניירות ערך תבחן בשנה הקרובה אפשרות של הנהגת מדרג רגולציה, לפיו ייתכן שיוגדר משטר רגולציה שונה לתאגידים גדולים בהשוואה לתאגידים קטנים. כך אמר (יום ה', 12.1.12) יו"ר הרשות, פרופ' שמואל האוזר, בכינוס איגוד החברות הציבוריות שנערך במלון שרתון בתל אביב.
"זהו נושא מורכב, ויש בו שיקולים לכאן ולכאן", אמר האוזר. "מצד אחד, אנחנו ערים לקושי של תאגידים קטנים לקיים את מלוא החובות המוטלות עליהם מכוח דיני החברות ודיני ניירות ערך, שכן נדרשים לשם כך משאבי זמן, כסף וכוח-אדם בהיקפים משמעותיים ביחס למקורות והמשאבים שעומדים לרשותם. מצד שני, קיים חשש כי תרבות הציות לרגולציה בתאגידים קטנים לוקה לא פעם בחסר והפחתת הרגולציה על תאגידים אלה עלולה לבוא על חשבון פגיעה במשקיעים. לכן צריך למצוא את האיזון הנכון".
האוזר ציין כי הזמין את איגוד החברות להציע מודל למדרג רגולציה שכזה, וכי הוא מקווה שהמשך שיתוף הפעולה עם האיגוד ועם השוק יסייע להגיע לתוצאה מאוזנת, שתאפשר להקל עם התאגידים הקטנים מבלי שהדבר יבוא על חשבון המשקיעים.
חשש משימוש בחשבונאות יצירתית לשיפור פיקטיבי במצב החברה
יו"ר הרשות התייחס בדבריו גם למדיניות חלוקת הדיבדנדים, בהתייחסו לדיווחים האחרונים של מספר חברות (בהן אי.די.בי של נוחי דנקנר) על כוונתן לאמץ באימוץ מוקדם את התקן החשבונאי IFRS 9, שמאפשר להן לבחור נכסים פיננסיים שצברו הפסדים אשר נזקפו לסעיף ה"רווח הנקי", ולייעד אותם לסעיף ה"רווח הכולל האחר (OCI)".
"מה שמטריד הוא החשש מפני שימוש בחשבונאות יצירתית כדי לייצר באופן לא ראוי 'עודפים ראויים לחלוקה', שאינם משקפים בהכרח את מצבה הכלכלי של החברה", אמר האוזר.
הוא ציין כי גם אם מדובר בנכסים פיננסיים שהם בליבת הפעילות העסקית של החברה, מהלך מסוג זה מעלה שאלה האם בחישוב מבחן העודפים החשבונאי לצורכי חלוקת דיבידנד יש להתחשב בהפסדים שנגרעו מסעיף הרווח הנקי בעקבות אימוץ תקן IFRS 9. "לכאורה, לשון החוק מאפשרת שלא להתחשב בהפסדים אלה, אולם אין ספק כי לא זו הייתה כוונת המחוקק בעת שקבע בשעתו את מבחני החלוקה", ציין האוזר.
יש לציין, כי כדי להסיר כל ספק בעניין וליצור ודאות משפטית, פנתה הרשות בחודש שעבר אל משרד המשפטים בבקשה ליזום הליך מהיר של התקנת תקנות לפי חוק החברות, שיכניס לתוך מבחן העודפים החשבונאי גם הפסדים מנכסים המצויים בליבת הפעילות של החברה, שנגרעו כתוצאה מיישום IFRS 9. "פתרון זה אינו ממצה כמובן את הצורך בהסדר מקיף של כללי החלוקה הראויים לטווח הארוך, בשים לב למכלול השינויים שאירעו בחשבונאות מאז חקיקת חוק החברות", אמר האוזר, "אלא זהו פתרון זמני לבעיה נקודתית שמתעוררת בעקבות הוראות IFRS 9".
האוזר ציין כי לצד הפתרון הנקודתי הזה, הרשות מתכוונת לבחון ביחד עם משרד המשפטים פתרון כולל לסוגיית חלוקת הדיבידנדים.

תאריך:  12/01/2012   |   עודכן:  12/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 נוחי דנקנר / Nohi Dankner
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדרג רגולטורי בין עסקים גדולים וקטנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
רשות החשמל העבירה מסמך עקרונות למשרד האוצר המפרט את החבילה הממשלתית והעקרונות למתווה תעריפי שיעלה לדיון במליאת הרשות    "הממשלה וגם חברת חשמל יירתמו למען מיתון העלייה הצפויה"
עופר וולפסון
פרקליטי הביטוח הלאומי נמצאים בעיצומים מזה כעשרה ימים ואינם מופיעים לדיונים בבתי הדין ובערכאות השונות, לרבות בוועדות הממשלה והכנסת    בשבוע הבא מתכוונים הפרקליטים להחריף את העיצומים
יפעת גדות
בישראל, על-פי המידע שאסף משרד הבריאות, הושתלו שתלים אלו בכ-870 נשים, שהן כ-5% מכלל הנשים שעברו הגדלת חזה באמצעות שתלי סיליקון
צביקה קליין
מעתה ניתן לאכול אוכל כשר במשחקי הNBA של השיקאגו בולס, בנוסף ל-7 יעדים אחרים ברחבי ארה"ב בו הוקמו בשנים האחרונות דוכני אוכל כשרות למהדרין
זיו אברג'יל
הקשר התאמן וצפוי לשחק נגד פ"ת: "בית"ר זה בית". 1:2 לנעים על קטמון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il