X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כוחות המשטר פתחו באש כלפי מפגינים שקראו לתמיכה בצבא סוריה החופשי 34 בני אדם נהרגו ביום חמישי האחרון וברביעי נהרג עיתונאי מערבי ראשון מפצצת מרגמה בעיר חומס הליגה הערבית הודיעה על עיכוב שליחת משלחת פקחים נוספת לסוריה
▪  ▪  ▪
הפגנות בחמה תחת הסיסמה 'תמיכה בצבא סורי חופשי' [צילום: AP]
אסד נואם באוניברסיטה בדמשק [צילום: AP]

העיתונאי הצרפתי שנהרג מפצצת מרגמה [צילום: AP]

האלימות מצד כוחות הביטחון בסוריה כלפי המפגינים נמשכת: אתמול (יום ו', 13.1.12) נהרגו עשרה מפגינים מאש שנפתחה לעברם בהפגנות מחאה נגד המשטר שנערכו ברחבי המדינה. ההפגנות נערכו תחת הכותרת "תומכים בצבא הסורי החופשי". רשת אל-ג'זירה דיווחה כי צבא סוריה הפגיז באש ארטילריה את הערים זבדאני ומדאיא. ביום חמישי נהרגו ברחבי סוריה 34 בני אדם, רובם מהעיר חומס.
ביום רביעי האחרון נהרג עיתונאי מערבי ראשון מאז שפרצה ההתקוממות בסוריה, הנמשכת כבר עשרה חודשים, מאז חודש מרס. העיתונאי ז'יל זאקייר פעל בסוריה מטעם הטלוויזיה הצרפתית "פראנס 2", ונהרג מפצצת מרגמה שפגעה בעצרת של תומכי הממשלה במסגרת סיור של גורמי ממשל בעיר חומס. בהתקפה נהרגו שמונה אזרחים סורים.
"כוחות הביטחון הסורים הם שירו פגזים שהרגו את העיתונאי הצרפתי", אמרו גורמי אופוזיציה, ודחו טענות לפיהן העיתונאי נהרג בפעולה של טרוריסטים חמושים. בהמשך של אותו יום הרגו כוחות הממשל בסוריה לפחות 24 בני אדם, ומאות נוספים נפצעו. כוחות האופוזיציה הסורית דיווחו לוועדת התיאום המקומית בסוריה, כי מניין ההרוגים באותו יום עלה ל-25.
הליגה הערבית מעכבת שליחת משלחת פקחים נוספת
הליגה הערבית הודיעה אתמול כי בכוונתה לעכב את הגעתה של משלחת פקחים נוספת לסוריה, בשל פציעתם של מפקחי הליגה הערבית לאטקייה בתחילת השבוע. 11 חברי צוות המשקיפים של הליגה הערבית נפצעו כשרכבם הותקף בידי מפגינים, ככל הנראה תומכי משטר אסד בעיר לאטקייה. הליגה הערבית פרסמה הודעת גינוי לאירוע והאשימה את השלטונות בדמשק.
שר החוץ הסורי, וואליד מועלם, הבטיח להמשיך ולשמור על ביטחונם של המשקיפים. בהודעה שפרסם משרד החוץ הסורי נמסר כי "סוריה לא תאפשר להוציא לפעול שום מעשה שיפגע במשימתם של המשקיפים".
הדברים התפרסמו על-רקע נאומו של נשיא סוריה, בשאר אסד, בעצרת תמיכה באוניברסיטה בדמשק. בנאומו בתחילת השבוע, הבהיר אסד כי אין לו כוונה לוותר על התפקיד, למרות ההתקוממות. אסד טען כי נגד ארצו נרקמה מזימה עולמית והבטיח למגר את מה שהגדיר "מעשי טרור" באגרוף ברזל. המנהיג הסורי הכריז כי ימשיך לקדם את הרפורמות ביד אחת, וביד השנייה ילחם נגד "הטרור". הוא האשים את המערב ב"קולוניאליזם מסוג חדש", אך למרות זאת, הבהיר כי "הניצחון קרב, כל עוד העם הסורי יעמוד איתן".
בנאומו התייחס אסד גם למעורבות הגוברת של הליגה הערבית בארצו, והאשים כי למרות שהערבים טוענים כי הם פועלים למען העם הסורי, בפועל הם "מושפעים מלחץ של מדינות זרות".
5,000 הרוגים מתחילת ההתקוממות בסוריה
מאז בוא פקחי הליגה הערבית נהרגו בסוריה 400 בני אדם. על-פי הערכות האו"ם, בסוריה נהרגו מעל 5,000 בני אדם מאז פרוץ המהומות נגד משטרו של בשאר אסד באמצע חודש מרס.

תאריך:  14/01/2012   |   עודכן:  15/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרוגים מאש ארטילריה בערים זבדאני ומדאיא
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
המגזין "פוריין פוליסי" פרסם מאמר לפיו סוכני מוסד פעלו כאנשי CIA לגיוס אנשי ג'ונדאללה, ארגון קיצוני סוני, לבצע פיגועים באירן בשנים 2007 ו-2008
יואב יצחק
רכושו של מימן בישראל כולל: בתים, יאכטה ומטוס פרטי    אוריגו העמידה לערוץ 10 הלוואות בסכום כולל של 30 מיליון ש"ח שלא נפרעו במועד    ההסדר המתגבש: העלאת הריבית ובטוחות אישיות נוספות מצד מימן לפרעון החוב בהדרגה עד מרס 2013    על-אף המאמצים מצד לאודור ומימן - טרם גויס משקיע שיזרים מיידית עשרות מיליוני ש"ח    בשלב זה נעשה מאמץ להמשיך ולהפעיל את הערוץ גם אחרי ינואר גם בלא פרעון החוב למדינה
עופר אידלס
בפעם השניה בתוך חצי שנה הארגון חוזר למולדת ה-BJJ. אז מה יקרה הפעם?
אסף אקרמן
הצהובים לא התקשו, הקולומביאני החדש הרשים. בר נצר: "אימון מצויין"
עופר וולפסון
גורם רשמי בממשל האמריקני: "סגירת מסלול השיט החיוני תוביל לתגובה באמצעות ספינות מלחמה"    המנהיג הרוחני עלי חמינאי הוזהר בערוץ תקשורת חשאי    אחמדינג'אד יצא למסע תמיכה באמריקה הלטינית אצל צ'אבז וקסטרו
רשימות נוספות
גנץ: ישראל נערכת לקליטת פליטים עלאווים  /  עופר וולפסון
אסד: לא אפרוש מתפקידי  /  איציק וולף
למרות הפקחים: 43 הרוגים בהפגנות בסוריה  /  עופר וולפסון
רואים קרוב, רואים שקוף  /  אסף גבור, ירדן
מהפכה - לא מה שחשבתם  /  דרור אידר
איסלאם קיצוני על שפת הכנרת  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il