X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל הפעילות האמריקנית היא כתגובה לתקיפה ישראלית אפשרית באירן ביום חמישי האחרון שוחח אובמה עם נתניהו בנושא האירני ושלח את ראש המטות המשולבים לסדרת פגישות בישראל
▪  ▪  ▪
ברק אובמה, בנימין נתניהו. הכנות לתקיפה ישראלית אפשרית [צילום: AP]

ישראל נערכת לתקיפה צבאית באירן למרות ההתנגדות האמריקנית, וגורמת לאמריקנים להפעיל תוכניות חירום להגנה על מתקניה באזור במקרה של עימות. כך מדווח (יום שבת, 14.1.12) הוול סטריט ג'ורנל.
הנשיא ברק אובמה, שר ההגנה ליאון פאנטה, ובכירים נוספים בארה"ב, שיגרו מסרים אישיים למנהיגים בישראל המזהירים מפני התוצאות הקשות של התקיפה. כך עולה מציטוט של מקורות בפנטגון בעיתון הוול סטריט ג'ורנל.
הנשיא אובמה שוחח ביום חמישי האחרון עם ראש הממשלה בישראל, בנימין נתניהו, ושלח את ראש המטות המשולבים, מרטין דמפסי, לתל אביב, לסדרת-פגישות דחופה עם גורמי צבא ישראלים בכירים.
"הדאגה שלנו היא גבוהה מאוד", אמר בכיר בצבא האמריקני ביחס להסתברות לתקיפה ישראלית, למרות התנגדות ארה"ב.
טהרן חצתה בתחילת החודש לפחות "קו אדום" ישראלי אחד, כאשר הודיעה כי היא מתחילה להעשיר אורניום במתקן התת-קרקעי סמוך לעיר הקדושה, קום.
במקביל, נמשכים המאמצים הדיפלומטיים ואזהרות ישירות למנהיגים באירן נגד פעולות פרובוקטיביות מצידם. מנגד, הבהירה טהרן כי היא מסוגלת להתמודד עם סנקציות נוספות שיוטלו עליה בעקבות האיום לחסימת הסחר דרך מצרי הורמוז.
ביום חמישי האחרון הבטיח המנהיג העליון של אירן, האייתולה עלי חמינאי, כי אירן תעניש את ישראל וארה"ב אשר ביצעו את ההתנקשות במדען האירני, המעורב בתוכנית הגרעין האירנית. ארה"ב הכחישה מצידה את המעורבות בתקיפה, בעוד שישראל לא הגיבה להאשמות.
"זו מדיניות של ממשלת ישראל וממשל אובמה להשאיר את כל האופציות פתוחות על השולחן. זה חשוב שהאייתולות באירן יתייחסו למדיניות זו ברצינות", אמר מייקל אורן, שגריר ישראל בארה"ב.
צבא ארה"ב נערך למספר תגובות אפשריות לתקיפה המיוחסת לישראל ביום חמישי האחרון, כולל תקיפה של מיליציות שיעיות בעירק הנחשבות לתומכות באירן, כנגד שגרירות ארה"ב בבגדד. כך נמסר מגורמים רשמיים בארה"ב.
ארה"ב מאמינה כי שגרירויותיה ומתקנים דיפלומטיים אחרים בעירק, הם פגיעים יותר כיום בעקבות נסיגת הכוחות האמריקניים בחודש שעבר. קרוב ל-15 אלף חיילים ודיפלומטים אמריקנים צפויים להישאר בעירק.
כצעד הרתעה אמריקני נוסף, שלחה ארה"ב 15 אלף חיילים לכווית, ושיגרה שתי נושאות מטוסים למפרץ הפרסי. "העברת כוחות למדינות ברית במפרץ, כולל איחוד האמירויות וערב הסעודית - הוא סימן מרתיע נוסף מצד האמריקנים", מסרו פקידים בממשל האמריקני.

תאריך:  14/01/2012   |   עודכן:  15/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארה"ב מפעילה תוכנית חירום להגנת מתקניה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ארה''ב מחכה לנפילת ישראל
yoni207  |  14/01/12 17:28
2
אל תפעלו,,,,
זאמלק  |  14/01/12 19:01
3
אובאמה הוא נשיא פוליטי בלבד
דן הרפז  |  14/01/12 20:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
כוחות המשטר פתחו באש כלפי מפגינים שקראו לתמיכה בצבא סוריה החופשי    34 בני אדם נהרגו ביום חמישי האחרון וברביעי נהרג עיתונאי מערבי ראשון מפצצת מרגמה בעיר חומס    הליגה הערבית הודיעה על עיכוב שליחת משלחת פקחים נוספת לסוריה
מירב ארד
המגזין "פוריין פוליסי" פרסם מאמר לפיו סוכני מוסד פעלו כאנשי CIA לגיוס אנשי ג'ונדאללה, ארגון קיצוני סוני, לבצע פיגועים באירן בשנים 2007 ו-2008
יואב יצחק
רכושו של מימן בישראל כולל: בתים, יאכטה ומטוס פרטי    אוריגו העמידה לערוץ 10 הלוואות בסכום כולל של 30 מיליון ש"ח שלא נפרעו במועד    ההסדר המתגבש: העלאת הריבית ובטוחות אישיות נוספות מצד מימן לפרעון החוב בהדרגה עד מרס 2013    על-אף המאמצים מצד לאודור ומימן - טרם גויס משקיע שיזרים מיידית עשרות מיליוני ש"ח    בשלב זה נעשה מאמץ להמשיך ולהפעיל את הערוץ גם אחרי ינואר גם בלא פרעון החוב למדינה
עופר אידלס
בפעם השניה בתוך חצי שנה הארגון חוזר למולדת ה-BJJ. אז מה יקרה הפעם?
אסף אקרמן
הצהובים לא התקשו, הקולומביאני החדש הרשים. בר נצר: "אימון מצויין"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il