X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המדינה חויבה להגיש מחדש את חומרי החקירה, בצירוף רשימות מפורטות, לשלושה נאשמים בתיק רחב-היקף של הימורים, הלבנות ועבירות מס ב-30 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
חומר מהותי [צילום אילוסטרציה: AP]

הפרקליטות לא מסרה, כנדרש, רשימה מלאה של חומר החקירה בעניינם של שלושה נאשמים בניהול הימורים בלתי חוקיים, הלבנת הון ועבירות מס בהיקף של 30 מיליון שקל. כך קובע (5.1.12) שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, אילן אינפלד. התוצאה היא עיכוב משמעותי בניהולו של המשפט.
הנאשמים הם יגאל, מתי ומשה חג'אג', וסניגוריהם טענו שלא קיבלו את כל חומר החקירה כפי שמחייב החוק. כדוגמה לכך הביאו את עדותו של יוסי מיבר, והתובע, עמיחי חביביאן, הודה בכך באומרו: "נכון שכאשר העברנו הרשימות שהיו בקלסרים הם לא כללו חלק מהחומרים שנוספו בשלב הגלוי החל מיום 22.3.11 ולא נרשמו ברשימה של הקלסר אליו זה הוכנס. זה פועל יוצא של היקף החקירה, של אולי אי הקפדה מספקת אבל לא הוסתר דבר".
על כך אומר אינפלד: "תשובה אחרונה זו של התובע מטרידה ביותר ולמעשה מחייבת לקבל את בקשת הסנגורים ולהורות על הכנת רשימת חומרי החקירה מחדש". לדבריו, על המדינה לספק לסניגורים רשימה מלאה של החומרים הכלולים בכל קלסר, והוא מוסיף:
"נכון היה שיהיה מיותר לומר זאת, אך נוכח תשובת המדינה, אין מנוס מלומר את הדברים. חשיבות הרשימה גוברת ככל שמדובר בתיק בו היקפי חומר החקירה גדולים יותר. אכן, כאשר יש מספר קלסרים, הכוללים את כל החומר, זה בהחלט לגיטימי שאופן הצגת הרשימה יבוא בדרך של רשימה ספציפית לכל קלסר, עם רשימת קלסרים (אשר תכלול גם את תיק החומר החסוי). אולם, בכל מקרה, חובת המדינה לוודא כי הרשימה מלאה מאוד ומדויקת מאוד, עד המזכר האחרון. זאת, משום שאפשר שדווקא המזכר האחרון, שאולי בטעות לא צולם על-ידי ההגנה, ואשר על העדרו לא ידע הסניגור בשל קוצר הרשימה, כוללת מידע חיוני, כגון תמצית שיחה עם עד המאשר אליבי.
"...התובע, כמצוטט לעיל, ציין את ריבוי החומר כגורם לכך שהדברים אינם מסודרים כל צורכם, והרשימות שהועברו חסרו פרטים מימי החקירה האחרונים. טענה זו חייבת להידחות בשתי ידיים. אם המדינה, אשר החזיקה את חומר החקירה תוך כדי היווצרותו, בשלב החקירה הסמויה, לא הצליחה לשמור על סדר אצלה מלא כאשר החומר היה רב והעבירה אותו לסניגוריה, כיצד אמור להתמצא הסניגור אשר מקבל את החומר כגוש נייר ענק לאחר מעשה?
"הרשימה נועדה לאפשר גישה אפקטיבית של מקבל התיק לחומר המהותי, ולאפשר לו לוודא שכל החומר אכן בידו. לפיכך יש להבהיר כי על רשימת חומר החקירה להתאים עצמה לנסיבותיו של כל תיק ותיק. ככל שהתיק רחב יותר, כך גוברת החובה על המדינה לוודא את מידת הדיוק, הבהירות והנגישות לרשימה. כאשר מדובר בתיק רחב היקף, בן אלפי מסמכים, הממשיך להתפתח, ובו מתקבלים חומרי חקירה בשלבים שונים, חובה על המדינה, לא רק ליתן הודעה לסניגוריה ובו רשימה מלאה של החומר המתחדש בכל פעם, חובתה לחזור לרשימה המקורית, לעדכן את הרשימה המקורית ולהמציא במקביל לרשימת החומר החדש גם רשימת עדכנית של כל החומר".
בהמשך החלטתו מציע אינפלד כיצד בדיוק יש להכין את רשימת חומר החקירה כאשר מדובר בתיק בהיקף גדול, כגון זה שנדון לפניו. והוא מסכם: "יש לקבוע חד-משמעית שהתביעה לא עמדה בחובתה במקרה זה ליתן לסניגורים רשימה מלאה של חומר החקירה. התביעה תדאג להכין רשימה מלאה, על-פי הקווים שפורטו לעיל. רשימה זו תכלול את הכל מכל כל, לרבות חומר החוסה תחת תעודת החיסיון, חומר שנאסף וסווג כלא רלוונטי לחקירה זו, חומר שהתקבל מחיקור הדין, חומר שנאסף בפרשה זו על-ידי רשויות חקירה מלבד המשטרה, וכל חומר אחר שנאסף. כל מסמך ומסמך יקבל ביטוי ברשימה זו, בשורה נפרדת".

תאריך:  14/01/2012   |   עודכן:  15/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרקליטות לא מסרה חומר חקירה לנאשמים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
ארגון הפדרציות היהודיות שמעביר מדי שנה מאות מיליוני שקלים לסוכנות היהודית ולג'וינט באופן בלעדי שוקל לאפשר לעמותות נוספות להתחרות על כספי התרומות בסך כ-140 מיליון דולר    אם תתקבל ההצעה, היא עשויה לשנות את מפת הפילנתרופיה בישראל
רועי גלדסטון
השחקן המריא לארה"ב. דרוקר לקראת גליל (20:30, ישיר באתר): "נבוא נחושים"
מחלקה ראשונה
הגורמים אמרו לשבועון "טיים" כי הישראלים מימנו את ההתנקשות במדען הגרעין האירני והדריכו את המחסלים
עידן יוסף
אחיו ליאור קצב סיפר כי גילה קצב הגיעה עד שערי הכלא אך לא נכנסה    מתקשה לחזור לביתה בקריית מלאכי ונמצאת אצל הילדים
איתמר שיאון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il