X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אומרת בבג"ץ: המצב בו אין אף אישה בוועדה הוא אומנם "תוצאה קשה", אך אין לשנות כעת את המצב הקיים; על הכנסת ולשכת עורכי הדין לשקול האם להבטיח בעתיד מינוי של נשים לוועדה
▪  ▪  ▪
העתירה צודקת, אך יש לדחותה [צילום: פלאש 90]

המדינה סבורה, כי ראוי להבטיח שלפחות אישה אחת תהיה חברה בוועדה למינוי דיינים, אך מבקשת מבג"ץ (יום א', 15.1.12) לדחות את עתירתה של תנועת אמונה בנושא. בתגובת הפרקליטות אף נטען, כי לש"ס יש קירבה רבה במיוחד למינוי הדיינים.
אמונה הגישה את עתירתה לאחר שלשכת עורכי הדין בחרה רק גברים כחברים בוועדה, בעוד שעד נובמבר שעבר שימשה אישה כאחת מנציגות הלשכה בה. הוועדה אמורה לבחור בישיבתה הקרובה שבעה דיינים לבית הדין הרבני הגדול, המונה תשעה דיינים, כל שלהרכבה יש חשיבות גבוהה במיוחד כיום.
לדעת הפרקליטות, "התוצאה לפיה אין כיום ולו אישה אחת החברה בוועדה לבחירת דיינים היא תוצאה קשה. זאת, במיוחד בהתחשב בתפקידה של הוועדה, אשר בוחרת דיינים לכהונה בבתי הדין הרבניים, אשר נשים מהוות כמחצית מקהל המתדיינים בפניהם, והעוסקים בענייני נפשות". לדעת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ראוי שהכנסת ולשכת עורכי הדין יבחנו בעתיד "האם אין מקום לתיקון המנגנונים הקיימים על-מנת לסייע בהגשמת חובת הייצוג ההולם".
ואולם, כאמור, המדינה טוענת שאת העתירה הנוכחית יש לדחות. ראשית היא אומרת, כי קיים ספק בשאלה האם חוק שיווי זכויות האישה חל על הוועדה למינוי דיינים, אך מבקשת שלא להכריע בסוגייה זו בשל טענתה לשיהוי בהגשת העתירה. השיהוי הנטען נובע מכך שנציגי הכנסת בוועדה נבחרו כבר ביוני שעבר, אך אמונה לא תקפה את העובדה שלא הייתה ביניהם אישה. נציגי הלשכה אומנם נבחרו רק בנובמבר, אך המדינה אומרת שכללי בחירתם ותיקים ואף הם לא נתקפו מעולם בידי אמונה. עוד אומרת המדינה, כי קבלת עתירתה של אמונה פירושה התערבות בתוצאות בחירות שכבר התקיימו.
לבסוף מתייחסת הפרקליטות לבחירת נציגי הממשלה בוועדה, כאשר כיום חבר בה יו"ר ש"ס ושר הפנים, אלי ישי, לצידו של שר המשפטים, יעקב נאמן, המכהן בה אוטומטית. הפרקליטות מציינת, כי ישי נבחר לפי ההסכם הקואליציוני בין ש"ס לבין הליכוד, והוא "מייצג את המפלגה הדתית הגדולה בקואליציה, שלה קירבה גדולה יותר לסוגיית מינוי דיינים לערכאה הדנה על-פי הדין הדתי".
לדעת הפרקליטות, אמונה אינה יכולה לתקוף כעת את העובדה שגם נציגי הממשלה בוועדה הם גברים, שכן נאמן מכהן כאמור מתוקף תפקידו, ואילו ישי נבחר כבר ביוני 2009. עם זאת, גם בהקשר זה סבור וינשטיין - וכך אף ינחה את הממשלה - שכאשר תידרש לבחור שוב את הנציג שאיננו שר המשפטים, "יהא עליה לשקול, בין יתר השיקולים, את שיקול הייצוג ההולם לנשים".

תאריך:  15/01/2012   |   עודכן:  15/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה נגד הוספת אישה לוועדה למינוי דיינים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גם בוועדה למינוי אפיפיורים ל"ת
אין אישה  |  15/01/12 17:10
2
אז למה לא עורך דין מוסלמי? ל"ת
מחפשים מתיחות  |  15/01/12 18:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
דלקת בבלוטת התריס לעתים קרובות נובעת ממחלה אוטואימונית
יפעת גדות
כחמש שנים לאחר שנבחר אילן רמון להיות הישראלי הראשון שיטוס לחלל, ולאחר מספר רב של עיכובים ודחיות, המריא רמון לחלל על סיפון המעבורת האמריקנית "קולומביה" בטיסה STS-107, טיסה שממנה לא חזר מעולם
אלעזר לוין
רכשה אותו לפני 5 שנים ב-200 מיליון דולר    הקונה: חברת המלונות מריוט    המכירה מקטינה את חובותיה של אפ"י-ארה"ב ומגדילה את תזרים המזומנים    נכשלה עסקה למכירת המגדל ב-170 מילין דולר    העסקה כרוכה בהוצאות של 10 מיליון דולר סביב העסקה
מחלקה ראשונה
הדיון התקיים באוניברסיטת בר-אילן במסגרת פעילות משותפת של הפקולטה למשפטים בבר-אילן ובית הספר למשפטים במרכז האקדמי כרמל
מירב ארד
ב"עיר קרח" יפוסלו אתריה המפורסמים של העיר ויוצגו בקומפלקס ענק בטמפרטורה של 10 מעלות מתחת לאפס    35 אמנים, פסלים ובנאים סינים מומחים יוטסו במיוחד לארץ לפיסול המיצגים    העיר תכלול מתחם החלקה על הקרח, בר קרח ומתחם הופעות ועשרות פסלים אמנותיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il