X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ענף המוזיקה רשם הפסד כספי של למעלה מ-100 מיליון דולר כתוצאה מזיופים, בעוד ענף הקולנוע רשם הפסדים של כ-60 מיליון דולר רמת הפיראטיות בישראל - מהגבוהות בעולם המערבי
▪  ▪  ▪
פגיעה קשה בענף [צילום: יח"צ]

הזיופים בתחומי המוזיקה והקולנוע בישראל הסתכמו בשנת 2011 בלמעלה מ-160 מיליון דולר. כך עולה (יום ב', 16.1.12) מנתונים שפרסם הפורום לקניין רוחני באיגוד לשכות המסחר.
מהסיכום עולה תמונה עגומה לפיה בשנה החולפת הפסידו התעשיות הישראליות העוסקות בתחום המוזיקה למעלה מ-100 מיליון דולר והתעשיות העוסקות בתחום הקולנוע הפסידו כתוצאה מזיופים כ-60 מיליון דולר.
בשוק מכירות התקליטורים נאמד היקף הזיופים בכ-40 אחוזים, כך שעל כל עשרה תקליטורים שנמכרים, ארבעה הם מזויפים. בשוק המוזיקה באינטרנט המצב חמור בהרבה ושם כ-96 אחוזים מהמכירות הן פיראטיות.
לדברי מוטי אמיתי, ראש אגף אכיפה בפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות, היעדר חקיקה מעודכנת בנושא הקניין הרוחני גורמת להיקפי הזיוף הגדולים בישראל.
לדבריו, בשנת 2011 "הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות" העמיקה והרחיבה את פעילות האכיפה נגד אתרים פיראטיים ברשת האינטרנט ובפרט אתרי STREAMING ON DEMAND ואתרי "הורדות". בין היתר, ננקטו הליכים משפטיים וצעדי אכיפה שבעקבותיהם נסגר מספר רב של אתרים.
כאמור, טוען אמיתי, כי על-אף פעילות אינטנסיבית זו, מצב הפיראטיות הדיגיטלית בארץ הוא מן החמורים ביותר בעולם, וזאת בין היתר בשל היעדר קיומה של חקיקה מעודכנת המאפשרת להילחם באופן אפקטיבי באתרים פיראטיים, בפרט כאלו אשר בעליהם ומפעיליהם מסתירים את זהותם.
בעיה נוספת היא מחזורי הכספים הניכרים, אשר אתרים פיראטיים מגלגלים (בין היתר, רווחים מפרסומות). כספים אלה, בחלקם הגדול, אינם מדווחים למרות שהם מהווים את המנוע הכלכלי לפעילות האתרים. "יש לפעול לקידום חקיקה עדכנית אשר תאפשר לחסום גישת גולשים לאתרים פיראטיים וכן לחשוף ולהטיל סנקציות על כל מי שמעורבים בפעילות אתרים כאמור, לרבות מתווכי פרסום למיניהם", אומר אמיתי.
"אין חקיקה מעודכנת; נעדרת גם אכיפה"
מבדיקת תחום הקולנוע, נראה כי גם שם התמונה דומה. שוק הפיראטיות במכירות עמד בשנת 2011 על כ-50 אחוזים והנזק הכלכלי לשוק הקולנוע בישראל מוערך בכ-60 מיליון דולר.
בהתייחסו לנתונים אלו מציין יצחק כהן, מנכ"ל א.ל.י.ס., כי "אם נושא הורדת הסרטים באינטרנט לא יוגבל בחוק ספציפי ובאופן יעיל, תעשיית הקולנוע תעמוד בפני משבר חמור. רמת הפיראטיות בישראל העומדת על כ-50 אחוזים היא מהגבוהות בעולם המערבי, לעומת רמת הפיראטיות באירופה שנעה בין 10 ל-20 אחוזים. הנזק התרבותי והאמנותי המתמשך, כתוצאה מהפרת קניין רוחני, הוא בכייה לדורות, כמו גם הנזק לקשרי הסחר הבינלאומיים של ישראל".
עו"ד שלומי לויה, היועץ המשפטי של איגוד לשכות המסחר, אומר כי על המדינה להקים גוף מפקח על הגנת הקניין הרוחני: "בישראל טרם הפנימו את העובדה שקניין רוחני הוא קניין לכל דבר ועניין ויש להגן עליו בצורה טובה ויעילה. רשויות המדינה עדיין לא נתנו דגש מספק למניעת התופעה ועובדה היא שטרם הוקם גוף אחד המרכז את הטיפול באופן גורף, וכך עניינים רבים פשוט נופלים בין הכיסאות. אחת הרעות החולות במשק היא הכלכלה השחורה שפוגעת בכולנו. הכתובת רשומה על הקיר ויש לטפל בה במלוא הרצינות וביסודיות".

תאריך:  16/01/2012   |   עודכן:  16/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחצית מכירות הקולנוע בישראל - של זיופים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
התנועה לאיכות השלטון דורשת מבנק ישראל לדון בפירוק גרעיני השליטה בבנקים, במסגרת חובתו כחלק מחוק בנק ישראל החדש    "הקונספציה של בנק ישראל ביצירת גרעיני השליטה, לפיה הדבר יביא לניהול יציב יותר של הבנקים, קרסה"
איציק וולף
יו"ר ועדת החוץ והביטחון זעם על תדרוך שהעניקו אנשי נתניהו לעיתונאים ושעל פיו אמר מופז שהרמטכ"ל שיקר לראש הממשלה ולשר האוצר    "ראש הממשלה הזה הוא שקרן, עשה מעשה נבלה שאף ראש ממשלה לא הרשה לעצמו"
עופר וולפסון
בארבעת החודשים הראשונים של השנה שיעור ההנחה יעמוד על 88% ואחר-כך על 69% עד סוף 2012    באוצר יבחנו להרחיב ההנחה הראשונית גם לשאר השנה    המדינה תפסיד כ-4.2 מיליארד שקל מאישור הצו
יפעת גדות
אזהרה מתונה נכללה עד כה בתווית המקורית של Adcetris, זאת על-בסיס מקרה אחד בודד בו חולה קיבל ארבעה טיפולים כימותרפיים לפני שקיבל את התרופה    בעקבות אירוע שני של הזיהום, החברה החלה לשתף פעולה עם קובעי התקנים האמריקניים כדי להוסיף אזהרה חזקה יותר
מירב ארד
בשנת 2010 נסעו עם חברת התעופה של איחוד האמירויות 8.29 מיליון נוסעים, תוספת של 1.2 מיליון נוסעים ב-12 חודשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il