X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש מינהלת השירות הלאומי לסיטי פס: אפשרו נסיעה חינם ברכבת הקלה גם למתנדבי השירות הלאומי
▪  ▪  ▪
ג'רבי. דורש השוואת תנאים כמו לג'ובניקים [צילום: ששון תירם]

מנכ"ל מינהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי, פנה למנכ"ל סיטי פס המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים בבקשה שמתנדבי השירות האזרחי-לאומי הפועלים בעיר ייהנו מנסיעה חופשית ברכבת הקלה, בדומה לחיילי צה"ל.
במסגרת השירות האזרחי – לאומי פועלים כיום למעלה מ–15,000 צעירים מכלל המגזרים בחברה הישראלית ובמגוון תחומים. בירושלים עצמה מתנדבים אלפי צעירים, הללו פועלים בתחומי חינוך, בריאות, רווחה ועוד.
במכתב שהפנה למנכ"ל יהודה שושני ציין ג'רבי: "בירושלים פועלים אלפי מתנדבי שירות אזרחי–לאומי. אני סבור כי ראוי שגם מתנדבים אלה, כמו החיילים, ייהנו מנסיעה חופשית ברכבת הקלה ובכך תהא זו תרומתנו הצנועה והכרת התודה שלנו להם על הפעילות".
נכון להיום זכאים מסיימי מסלול השירות הלאומי זכאים להטבות ומענקים כגון: מענק שחרור, פיקדון אישי, הנחות בכניסה לאתרים ועוד, זאת בדומה להטבות להם זוכים חיילים עורפיים בצה"ל.

הצבעה במקום השירות
אושר בקריאה ראשונה: משרתי השירות הלאומי יוכלו להצביע בבחירות במקום שירותם
▪  ▪  ▪

בתוך כך, מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הבחירות לכנסת (תיקון מס' 16) (הצבעת משרתים בשירות לאומי), התשע"א-2011, של ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי).
ההצעה קובעת כי מתנדב בשירות לאומי המשרת ביישוב המרוחק לפחות 100 קילומטרים ממקום מגוריו, יוכל להצביע במעטפה כפולה בקלפי הערוכה להצבעה כאמור ביישוב בו הוא משרת בשירות לאומי. בעת ההצבעה, יזדהה המתנדב הן באמצעות תעודת זהות והן באמצאות תעודת מתנדב בשירות הלאומי, וכן ימסור ליושב-ראש ועדת הקלפי תעודת הצבעה מיוחדת שהונפקה עבורו.
כך גם מתנדבים בשירות הלאומי בנסיבות מסוימות, בדומה לחיילים ולקבוצות אוכולסייה נוספות, יוכלו לממש את זכות בחירתם למרות עיקרון ריתוק הקלפי.
בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "סעיף 7 לחוק הבחירות לכנסת [נוסח משולב], התשכ"ט–1969, קובע את העיקרון של "ריתוק לקלפי", דהיינו, יכולתו של בוחר לממש את זכות הבחירה שלו מותנית בכך שיצביע בקלפי ששמו מופיע בה כמי שמענו במרשם האוכלוסין הוא באזור הקלפי.
תיקונים שונים נעשו עם השנים בחוק הבחירות, המכירים בכך שאוכלוסיות שונות לא תוכלנה לממש את זכות הבחירה אם יעמדו לגביהן על העיקרון של "ריתוק לקלפי", והוכרו חריגים לעיקרון זה, כמו חיילים, אנשים המוגבלים בניידות, נשים השוהות במקלט לנשים מוכות, אנשים המאושפזים בבתי חולים, אסירים, ועוד. אוכלוסיות אלה מצביעות במעטפות כפולות בקלפיות מיוחדות שאינן במקום מגורי המצביעים.
מוצע לאפשר גם למי שמשרת שירות לאומי במקום הרחוק ממקום מענו הרשום במרשם האוכלוסין, להצביע במעטפה כפולה בקלפי הערוכה להצבעה במעטפות כפולות – בקלפיות שבהן מצביעים אנשים המוגבלים בניידות ונשים השוהות במקלט לנשים מוכות - ביישוב בו הוא משרת שירות לאומי. ההזדהות תהיה, כמקובל, עם תעודת זהות, וכן עם תעודת שירות בה יצוין היישוב בו משרת נושא התעודה שירות לאומי".
16 ח"כים תמכו בהצעה, שעברה ללא מתנגדים. ההצעה תוחזר לוועדת החוקה, חוק ומשפט להכנתה לקריאה השנייה והשלישית.

תאריך:  16/01/2012   |   עודכן:  18/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השוו את תנאי משרתי שי"ל ברק"ל לחיילים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זיו אברג'יל
החלטה לגבי עונש הפחתת הנק' תינתן בשלישי. התובע: אתם האחרונים שמקופחים
איתמר לוין
"בית עוגנים" טענה שתסייע לאזרחים בהליכים משפטיים, אך רשם העמותות חושד שהוציא כספים במרמה ולא עמדה בהבטחותיה או שהעניקה ייעוץ בידי מי שאינם עורכי דין
איתמר לוין
המשטרה: אמנון נסימי ורוני חנוך קיבלו מאות שקלים מכל נבחן בעשרות אם לא במאות מקרים בשנה וחצי האחרונות    החשודים מכחישים את העבירות המיוחסות להם
עופר וולפסון
השביתה מחר לא תכלול את מוסדות החינוך המיוחד, שיפעלו כרגיל    ראש הממשלה קרא לראשי הרשויות להפסיק השביתה: "חלק מהטענות מוצדקות, ברובן אפשר לטפל תוך זמן קצר"    חו"ר מרכז השלטון המקומי ציין כי נתניהו ביקש דחייה של 45 יום כדי לבחון את הבקשות: "זה לא רציני. דרישותינו היו ידועות מראש"
עופר וולפסון
סקרים שערך אגף כוח האדם בצה"ל מעלים כי 80% ממשרתי הקבע סבורים שהם יכולים להשיג עבודה רווחית יותר מחוץ לצה"ל    יו"ר ועדת העבודה, ח"כ חיים כץ, לאוצר: "מרגיש מרומה. לא הייתי מאשר העלאת גיל הפרישה למשרתי הקבע אם הייתי יודע שלא תעמדו בהתחייבות ליצור אופק שירות בצידו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il