תעשיית הקרוזים מתכוננת לפעילות שיווקית מאסיבית להשבת אמון הלקוחות המבוהלים מהתמונות המשודרות ברחבי העולם מהספינה 'הקוסטה קונקורדיה' שהתהפכה על צידה מול חופי איטליה. לדברי גורמים בענף, התאונה עלולה לגרום לפגיעה משמעותית במכירות במהלך התקופה הקרובה. כך מדווח אתר msnbc.com.
קרניבל, הבעלים של הספינה שהתפכה על צידה מול החוף המערבי של איטליה, ציינה כי החברה לבדה צפויה לספוג פגיעה של 90 מיליון דולר כתוצאה מהתאונה שאירעה ביום שישי האחרון, וזאת רק כתוצאה מכך שהספינה תהיה מושבתת לכל אורך השנה.
"יכולות להיות לכך השלכות ארוכות-טווח על תעשיית השיט. לתאונה שכזו יכולה להיות השפעה משמעותית מבחינת המשך המסחר, כאשר אנחנו נמצאים בשיא עונת ההזמנות", אמר האנליסט ג'פרי דהולין.
הרבעון הראשון של השנה נחשב לתקופה הקריטית מבחינת ההזמנות, והתמונות המשודרות ברחבי העולם אינן מעודדות את הנופשים לבחור בשיט.
קרניבל הודיעה כבר במהלך דצמבר כי היא מתכננת להוריד מחירים ב-2012, בשל ביקוש חלש באירופה, כתוצאה מהמשבר בגוש האירו אשר גובה את מחירו.
"עבור שנת הכספים שהסתיימה ב-30 בנובמבר, אובדן ההכנסות ב-2012 צפוי להגיע ל-95-85 מיליון דולר או ל-0.12-0.11 למניה", נמסר מחברת קרניבל.
"'קוסטה קונקורדיה' מבוטחת עבור 513 מיליון דולר על-ידי מספר מבטחים, כולל RSA ,XL וג'נרלי, כולל ביטוחים ימיים הכוללים תוספת לכיסוי תביעות כתוצאה מפגיעה פוטנציאלית", אומרים גורמים בענף.
יצוין כי הביקוש לקרוזים כמעט הוכפל מ-9.8 מיליון נוסעים בשנת 2000 ל-18.8 מיליון נוסעים ב-2010, בעוד שהתעשיה מייצרת הכנסות שנתיות מעל ל-35 מיליארד אירו באירופה בלבד.