X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ברלינר דחתה את בקשת המדינה לקבוע הרכב: שופט יחיד יוכל גם הוא להתמודד עם החומר, וההשלכות הציבוריות אינן סיבה להימנע מדן יחיד ברלינר עשויה ליטול על עצמה את הדיון בתיק
▪  ▪  ▪
ברלינר. תלך בעקבותיה של ארד? [צילום: בוצ´צ´ו]

משפט הולילנד יתנהל בפני שופט יחיד בבית המשפט המחוזי בתל אביב. כך החליטה (יום ג', 17.1.12) נשיאת בית המשפט, דבורה ברלינר, אשר דחתה את בקשת המדינה לקיים את הדיון בפני הרכב של שלושה שופטים.
המדינה נימקה את בקשתה בהיקפו הגדול של התיק ובכך שלכתב האישום ולהכרעות בו "עשויות להיות השלכות ציבוריות ומשפטיות משמעותיות ומרחיקות לכת". כל הנאשמים הותירו את העניין לשיקול דעתה של ברלינר, למעט דני דנקנר ומאיר רבין אשר טענו, כי גם שופט יחיד יוכל לדון בתיק.
ברלינר אומרת כי היקפו של התיק אינו עילה: "התיק הנוכחי אינו שונה מתיקים רבים אחרים המתבררים בכל הערכאות, כאשר רובם המכריע של תיקים אלה (בהנחה שהוראות החיקוק הרלוונטיות אינן מחייבות זאת) מתבררות בפני דן יחיד. זכויותיהם של נאשמים אינן נפגעות מניהול הדיון בפני דן יחיד... חזקה על כל שופט שבפניו יתברר ההליך, שידע להתמודד עם החומר הרב והמורכב שיובא בפניו ולתת מענה יעיל, מקיף וממצה לכל הסוגיות בהן יידרש לדון".
לגבי חשיבות התיק, אומרת ברלינר: "פסקי דין אינם נופלים בחשיבותם ומשמעותם משום שניתנו על-ידי דן יחיד. ההכרעה הערכית בנושא המותב נעשתה על-ידי המחוקק, כאשר קבע מהן העבירות שעל-פי טיבן ומהותן ידונו בפני הרכב של שלושה שופטים. ככלל, סוג העבירות שמדובר בו, ולא מיהותם של הנאשמים או ההשלכות הציבוריות שעשויות להיות לפסק הדין, אמור להכתיב את גודלו של המותב, ולא שוכנעתי שיש מקום לחרוג מעיקרון זה במקרה הנוכחי". עוד היא מעירה, כי יש להביא בחשבון גם את האינטרס הציבורי שבניצול מיטבי של זמנם של השופטים.
ברלינר טרם החליטה מי ידון בתיק. השופטים הפליליים הבכירים ביותר במחוזי בתל אביב הם ברלינר עצמה, סגן הנשיאה עודד מודריק והשופט ג'ורג' קרא. מאחר שקרא ניהל את משפט קצב, ייתכן שברלינר לא תעביר אליו תיק מתוקשר נוסף שיעסיק אותו תקופה ממושכת. ברלינר עשויה ליטול את התיק על עצמה, כפי שעשתה נשיאת המחוזי בירושלים, מוסיה ארד, במשפטו הנוכחי של אהוד אולמרט (אם כי שם היא יושבת בראש הרכב).

תאריך:  17/01/2012   |   עודכן:  17/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
זאת בעקבות דברים שבהם תקף את ח"כ אנסטסיה מיכאלי    טיבי: "הוועדה נתקפה באמוק, הפעם ללא שפיכת כוס"
איתמר לוין
הפרקליטות לא מצאה די ראיות להעמיד לדין את מנכ"ל בנק הפועלים בפרשת דנקנר   "הוחלט להעביר את ממצאי החקירה לעיונו של המפקח על הבנקים, על-מנת שזה יבחן את משמעות הממצאים בהיבט המינהלי והרגולטורי"
יפעת גדות
חלק מהמטופלים שעברו ניתוח נגד השמנה עם טבעת מתכווננת יצטרכו לעבור ניתוח נוסף כדי להוציא את הטבעת, או שהטבעת כבר לא תפעל    תוצאות המחקר מקבילות לנתונים המגיעים גם מאירופה והתמונה דומה, ככל הנראה, גם בקרב חולים שטופלו בישראל
איתמר לוין
בית המשפט קבע שעו"ד שניהל תביעת נזיקין מבלי להמתין להצעת השופט, יקבל רק 10% מן הסכום שנפסק למרשו - ולא את הסכום המירבי של 13%
איתמר לוין
רשת מוצרי הבשר קרל ברג פיטרה עובדת במכתב שנשלח בפקס והוקרא לה בפומבי, תוך שהיא מעלה נגדה טענות חסרות-שחר    ביה"ד קבע: מנהל הרשת לא העיד אמת והגיש מסמך מפוברק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il