X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"גם אם המדינה תיתן קרקע בחינם, זה לא כדאי" מנכ"ל אזורים: "אם המדינה רוצה בניה להשכרה, שתכניס את היד לכיס ותיתן לנו מענקים והלוואות" רק חברת תדהר רואה אפשרות מסוימת לבניה להשכרה דיור-בר השגה נכשל בת"א
▪  ▪  ▪
רוב ראשי הענף לא מאמינים בבנייה להשכרה [צילום: פלאש 90]

בנית דירות להשכרה איננה ריאלית, ולא תצא לפועל בעתיד הקרוב - זו הדעה הכללית-כמעט שנשמעה היום (17.1.12) במפגש מנכ"לי חברות נדל"ן, שנערך בגבעתים מטעם חברת דן אנד ברדסטריט. להלן תמצית דברי המנכ"לים שהתייחסו לנושא:
  • תמיר דגן, מנכ"ל שיכון ובינוי נדל"ן: "אני היחיד בחדר הזה שבונה כיום בפועל בניה להכשרה - מעונות לסטודנטים בתל אביב, ויש לנו ניסיון. גם אם המדינה תיתן את הקרקע בחינם, אף משקיע מוסדי לא יכנס לתחום הזה!"
  • אופיר גרינברג, מנכ"ל אזורים: "70 אחוז מהדירות בתל אביב הן בשכירות (מבעלים פרטיים, בשכר דירה גבוה -א.ל.) המדינה לא תקנה בנינים ותשכיר את הדירות. מגרשים לא יהפכו לבנינים להשכרה. אם הממשלה רוצה שנבנה להשכרה, עליה להכניס יד לכיס ולתת מענקים, הלואות והקלות מס".
  • אבי מוסרי, מנכ"ל אמות השקעות: "בניה להשכרה? זה לא מעניין! התשואות נמוכות מאוד, ניהול הדירות דורש התעסקות מרובה. התשואה בסופו של דבר אפסית. אין תוחלת. זה אפשרי רק אם המדינה לא רק תיתן את הקרקע בחינם, אלא גם תסבסד חלק מעלויות הבניה"...
המנכ"ל היחיד שדיבר על אפשרות מסוימת לבנית דירות להשכרה היה גיל גבע, מבעלי תדהר: "שוכר ישלם 4,000 שקל לחודש, שהם כ-50,000 שקל לשנה. אם היזם ירצה תשואה של 8%, הוא יוכל להשקיע בבניה 600 אלף שקל. בניה להשכרה ריאלית, לכן, אם המדינה תיתן את הקרקע בחינם, או תמכור אותה במחיר מאוד נמוך. במקרה כזה, יהיו משקיעים מוסדיים שיגלו ענין בהשקעה כזו"
המצב בשטח: המינהל לא נותן קרקע בחינם
כתב NEWS1 מעיר, שהמצב בשטח כיום הוא, שמינהל מקרקעי ישראל איננו נותן קרקע בחינם לפרויקטים של בניה להשכרה. במקרה הטוב ביותר, הוא דורש מחיר מינימום של 25% מערכה הריאלי של הקרקע, וכנגד זאת מאפשר לקונה למכור חלק מהדירות. המינהל מוציא כמה מגרשים למכירה בשיטה זו, וכרגע לא ברור אם יהיה ביקוש, ובאלו תנאים.
"העיריה רוצה להחזיק מקל בשתי קצותיו"
ליטל גינדי-מטלון, מבעלי גינדי החזקות, התייחסה בדבריה גם לאפשרות של דיור בר-השגה, כלומר דירות בזול לזוגות צעירים: "עירית תל אביב הוציאה מכרז למכירת מגרש לדיור כזה בשכונת שפירא, בדרום העיר. חברתנו הייתה היחידה שהגישה הצעה, 6 מיליון שקל. העיריה דחתה את הצעתנו, כי הייתה נמוכה בהרבה מהערכת השמאי, 18 מיליון שקל. העיריה רוצה להחזיק את המקל בשני קצותיו - גם למכור את המגרש ביוקר, וגם לצפות שהדירות יהיו זולות!"
"ארצות הברית היא לא אלטרנטיבה"
אחד המשתתפים שאל את גינדי-מטלון, אם בכוונת החברה להעביר חלק מפעילותה לארה"ב, וזאת בעקבות פרסום שהיה בנושא זה. גינדי-מטלון השיבה: "ארצות הברית היא לא אלטרנטיבה". מדבריה השתמע, שהחברה עומדת להרחיב את פעילותה בבניה למגורים בישראל.

תאריך:  17/01/2012   |   עודכן:  17/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ליטל גינדי מטלון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראשי הענף: בניה להשכרה - לא ריאלי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
"ערבית, רומנית, רוסית, רומנית, בקרוב גם בולגרית"    תדהר מסבירה מדוע אין אפשרות להוזיל את הדירות    "לחפש את ההוזלה בקרמיקות - זו טעות"
עידן יוסף
הסערה בוועדת הכספים בעקבות התייקרות תעריפי התחבורה הציבורית לא הניבה פירות כלשהם - המחירים ימשיכו להתייקר כפי שהיה עד היום
לימור זילבר
מחקר חדש בהיקף עולמי מצא כי המגוון הביולוגי מגביר את תפקודן של מערכות האקולוגיות באזורים צחיחים בעולם
יפעת גדות
כך טוענת גילי מצא שארגנה את הכנס "חמלה בסוף החיים"    משיכה במאבק על הצעת החוק "מוות במרשם רופא", שלא אושרה לפני כשנה    בכנס נאמרו דברים תומכים גם על-ידי רבנים
עופר וולפסון
כך אומר נציג אירן ב-OPEC    אירן מתחה ביקורת חריפה על סעודיה, לאחר שזו הצהירה כי תגביר את ייצוא הנפט לעולם אם יוטל אמברגו על אירן    אחמדינג'אד הורה להגביר ההגנה על מדעני הגרעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il