X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוק ההוצאה לפועל ישונה כך שתחול הגנה על התשלום המכונה "דמי ליווי", אותו משלם משרד הרווחה לעיוור, במסגרת הליכי הוצאה לפועל הננקטים נגדו
▪  ▪  ▪
כ-7,000 עיוורים בממוצע זכאים לתגמול מדי חודש [צילום: AP]

הכנסת אישרה (יום ג', 17.1.12) בקריאה השנייה והשלישית את חוק איסור עיקול דמי ליווי לעיוור, של הח"כים דב חנין (חד"ש) ומאיר שטרית (קדימה). 16 ח"כים תמכו בהצעת החוק בקריאה השלישית, שעברה ללא מתנגדים.
המטרה העיקרית של החוק היא להוסיף בחוק ההוצאה לפועל הגנה מפני עיקול, שתחול על תשלום המכונה "דמי ליווי", אותו משלם משרד הרווחה לעיוור, במסגרת הליכי הוצאה לפועל הננקטים נגדו. מדובר על תשלום שמגיע לכל היותר ל-935 שקל, וזכאים לו כ-7,000 עיוורים בחודש בממוצע ורובם אינם מקבלים את הסכום המרבי.
מטרת דמי הליווי לסייע לעיוור בניידות ולהקל עליו להשתלב בחברה ובשוק העבודה. יש לציין, כי בשונה מגמלאות ותשלומים רבים אחרים המוגנים מפני עיקול, למעט כאשר החוב הוא חוב מזונות, דמי הליווי יהיו מוגנים גם מפני עיקול שהוטל בשל חוב מזונות.
ההגנה הבסיסית חלה על כספי דמי הליווי כשהם נמצאים אצל משרד הרווחה. כדי למנוע את עיקול הכספים מיד עם כניסתם לחשבון הבנק של הזכאי, ולאפשר לו להשתמש בהם בפועל, נקבע בחוק שהתקבל כי ההגנה תורחב ותוחל על חשבון הבנק שאליו הועברו, למשך 30 ימים מיום העברתם. הגנה כזאת קיימת בחלק מהסעיפים הקובעים הגנה על עיקול לגמלאות שונות.
ההוראה המרחיבה את ההגנה ל-30 יום נוספים בחשבון הבנק של הזכאי לגמלה, תיקבע גם בחוק הנכים (תגמולים ושיקום) ובחוק משפחות חיילים שנספו במערכה (תגמולים ושיקום).
חוקים אלה קובעים כבר כיום הגנה מפני עיקול לתגמולים המשולמים על-ידי האגף לשיקום במשרד הביטחון, והרחבת ההגנה לחשבון הבנק של הזכאים תהפוך אותה לאפקטיבית ותאפשר לזכאים להשתמש בכספים המגיעים להם.
בנוסף, יתבצע תיקון עקיף לפקודת העיריות שמטרתו להבטיח שכלל ההגנות מפני עיקול נכסים הקבועות בסעיפים 22 ו-50 לחוק ההוצאה לפועל, וביניהן גם ההגנות על תשלום דמי הליווי והתגמולים שמשלם אגף השיקום במשרד הביטחון, יחולו גם כאשר העיקול מתבצע מכוח פקודת העיריות.

תאריך:  17/01/2012   |   עודכן:  17/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגנה מעיקול לחודש לדמי ליווי לעיוורים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי שאולי
זאבי אמור היה לתמוך בתשלום האג"ח של 30 מיליון שקל בעוד שבועיים, אך היום הודיעה החברה על קיום דיון בנושא    יפנאוטו: "בעל השליטה מחויב להבטחותיו, ופרטים לגבי התחייבות זו יימסרו באסיפת מחזיקי האג"ח"
עופר וולפסון
הבקשה להקפאת ההליכים - עד ל-31 במרס    השופטת הילה גרסטל קבעה דיון במעמד הנושים למחר    החברה מבקשת למנות נאמנים שינהלו אותה בתקופת ההקפאה ומציינת: "חשש שבעלי האג"ח יעמידו את החוב כלפיהם לפרעון מיידי"
אלעזר לוין
65,000 משפחות יוכלו מעתה , תמורת תשלום קטן, לקבל חכירה לטווח ארוך של בתי המגורים שלהן, ובשלב מאוחר יותר גם לרכוש בעלות , תמורת תשלום שליש מהשווי הריאלי    מהפכה לעומת הבעלות המשותפת, שהייתה נהוגה דורות
אלעזר לוין
סך הנכסים של 25 החברות המובילות זינק אשתקד ב-8%    מנכ"ל דן אנד ברדסטריט מתריע על התייקרות חמרי הגלם ומחסור בעובדים בענף
אלעזר לוין
הוציאו פוליסת ביטוח לחברת ECI-טלקום, שקיבלה עבודה ב-20 מיליון דולר בדנמרק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il