X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אוהדת של מכבי חיפה נפצעה מיידוי אבן של אוהדי בית"ר ירושלים ביהמ"ש קבע: לנוכח רגישות המשחק, הייתה המשטרה צריכה לאבטח גם את סביבות האיצטדיון לאחר סיומו
▪  ▪  ▪
אוהדי בית"ר התפרעו [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

המשטרה תשלם פיצוי של 107,000 שקל לאוהדת כדורגל שנפצעה מיידוי אבן של אוהדי בית"ר ירושלים ליד איצטדיון קריית אליעזר, לאחר משחק בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים. כך קבעה (6.1.12) שופטת בית משפט השלום בחיפה, עדי חן-ברק.
רבקה כדורי, ילידת 1987, נפצעה בשנת 2007 כאשר המתינה בתחנת אוטובוס הסמוכה לאיצטדיון בחיפה. המשחק הוגדר "ברמת סיכון גבוהה - משחק רגיש ביותר", ואבטחו אותו 250 שוטרים ו-160 מאבטחים. היא טענה, כי בשל רגישות המשחק, היה על המשטרה ומכבי חיפה לדאוג לאבטחת האזור הסמוך לאיצטדיון גם לאחר המשחק. המשטרה טענה, כי השוטרים עזבו רק לאחר שהסתיימה התפרעות אוהדי בית"ר, והאירוע התרחש שעה וחצי לאחר המשחק ובמרחק של 500 מטר מהאיצטדיון.
חן-ברק קיבלה את גירסתה של כדורי לגבי מקום האירוע ומועדו: 200 מטר בלבד מהאיצטדיון וכחצי שעה לאחר תום המשחק. התחזיות למהומות בסיום המשחק התממשו, אך השוטרים שהוצבו מחוץ לאיצטדיון עסקו רק בהכוונת התנועה ועזבו זמן קצר לאחר סיום המשחק.
"לא ניתן כל הסבר מדוע לא הוצבו שוטרים בתחנות האוטובוסים (אלא רק בכיכר כאמור לעיל), בפרט על-רקע העובדה שמספר השוטרים שנקבע כי יאבטחו את האירוע היה גדול מאוד, וכן לא ניתן כל הסבר מדוע מעגל האבטחה הרחוק כלל הסדרת התנועה בלבד, ומדוע קבלו השוטרים הוראה לעזוב את המקום לאחר שהתנועה חזרה לסדרה", היא אומרת. "נזכיר שוב כי אחת המטרות שהוגדרו בהוראת היום של מכבי חיפה הייתה לאפשר עזיבה בטוחה של הצופים".
חן-ברק מוסיפה: "ברור כי המשטרה אינה יכולה ואינה צריכה להציב ולהצמיד שוטר לכל אוהד קבוצה שעוזב את המקום ברכבו הפרטי, ואולם היא כן צריכה ויכולה להציב שוטרים בתחנת אוטובוס מרכזית בה מצויה כמות גדולה מאוד של אוהדים הממתינים לאוטובוס בסיום המשחק. כאשר מתקיים משחק רגיש כל כך (שהוגדר, כזכור, כרמת סיכון A) כאשר ידוע וברור לכל כי למשחק מגיעים אוהדים משולהבים שעשויים להתפרע ובכלל זה להפעיל אלימות (כפי שאכן התרחש לאחר סיום המשחק), ראוי כי מעגל האבטחה יכלול נוכחות שוטרים גם בתחנת אוטובוס מרכזית הסמוכה לאצטדיון, ולא רק לצורך הסדרת התנועה.
"ודוק - מדובר בתחנות אוטובוס קרובות מאוד לאיצטדיון, המשרתות קהל רב שבא למשחק - בפרט נוער ואנשים צעירים שלא מגיעים למקום ברכבים פרטיים. כן היה ראוי כי נוכחות המשטרה במקום תהיה רציפה ותימשך זמן ממושך יותר מהשעה 23:00 או בסמוך לאחר שעה זו, שכן המשחק עצמו הסתיים זמן קצר קודם לכן כך שגם אם בשעה שבה עזבו השוטרים את המקום היה השטח נראה רגוע, היה מקום להמתין זמן נוסף ולהמשיך ולייצר גורם הרתעה בעצם נוכחות שוטרים כלפי אוהדים שמבקשים לנקוט בפעולות אלימות, זאת בשעה שאוהדים רבים (של הקבוצה המקומית) עדיין ממתינים בתחנות האוטובוס וטרם עזבו את השטח".
לדברי חן-ברק, "סביר לקבוע כי נוכחות שוטרים באזור תחנות האוטובוסים הייתה מרתיעה אוהדים אלימים מלבצע ולנקוט פעולות אלימות, ומכאן שהמשך הנוכחות הייתה מונעת את התרחשות האירוע". לעומת זאת, היא דחתה את התביעה נגד מכבי חיפה, משום ש"הנחיות הביטחון ניתנות על-ידי המשטרה בלבד, וכי לקבוצה לא היה כל מעמד בקביעת סידורי הביטחון, היקפו, שעות עבודת השוטרים, מעגלי האבטחה וכו'". המשטרה חויבה לשלם לכדורי גם הוצאות ושכר טירחה בסך 22,000 שקל.

תאריך:  18/01/2012   |   עודכן:  18/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עדי חן-ברק
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה תפצה על פציעה לאחר משחק כדורגל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
מיראנדס מהליגה ה-3 הוליכה 0:2 עד הדקה ה-85, אך ירדה מנוצחת
עידן יוסף
השר אלי ישי, שהיה חבר בקבינט בתקופת המלחמה, אמר כי הצבא ניצח במלחמת ששת הימים משום שלא נשען על כוחו ועוצם ידו, אלא נשא עיניו לשמיים
מערכת אתר ערוץ הספורט
הגרמני יחליף את גאטוסו ואקווילני הפצועים. טאיוו ישלם את המחיר?
דניאל שמיל
סיטיפס רוצה להגדיל התדירות בירושלים    החברה פנתה לצוות הבקרה הבינלאומי לרכבות קלות בבקשה להפעיל 21 רכבות, לעומת 18 כיום
איתמר לוין
מרדכי אלפריח טען בראיון ברדיו, כי אחיה של יו"ר קדימה קיבל עבודות ממשלתיות לאחר שפקד חברים לקדימה    ביהמ"ש: מאחר שאלי לבני הוא האח היחיד, הוא זוהה עם ההאשמות למרות שיבוש שמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il