X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זאת לעומת תחזית קודמת של 4% צמיחה תחזית ההכנסות ממיסים הופחתה ב-11 מיליארד שקל שר האוצר: "ישנם שני איומים מרכזיים על המשק: מחנק אשראי שבו יזמים יתקשו בגיוס אשראי וירידה בהיקף ההשקעות"
▪  ▪  ▪
שטייניץ. "מצב המשק טוב, אך לא מצוין" [צילום: פלאש 90]

האוצר תיקן את תחזית הצמיחה שלו לשנת 2012 כלפי מטה ל-3.2% לעומת תחזית של 4% קודם לכן. כך עולה (יום ד', 18.1.12) מסקירה שהציג שר האוצר יובל שטייניץ בפני ועדת הכספים.
עם זאת, לדבריו, כל מספר בין 2% צמיחה ל-5% הוא סביר ברקע המשבר. תחזית ההכנסות ממיסים של האוצר מסתכמת עבור 2012 ב-221 מיליארד שקלים - 11 מיליארד שקלים פחות מההערכה הקודמת, כאשר היעד לאחוז הגירעון בתקציב הוא 2%, "אך אנחנו מעריכים שלא נעמוד בו, כיוון ש-2012 תהיה שנה לא פשוטה והצפי הוא ל-3.4%", אמר שר האוצר.
לדברי שטייניץ, ישנם כרגע שני איומים מרכזיים על המשק: מחנק אשראי שבו יזמים יתקשו בגיוס אשראי וירידה בהיקף ההשקעות.
"קיים חשש להשקיע בארץ עקב העליהום על בעלי ההון"
את דבריו בפני הוועדה פתח שטייניץ בהצגת הנתונים הטובים של שנת 2011. "זו שנה שנייה ברציפות שישראל צמחה יותר מכל מדינות המערב עם שיעור של 4.8%, שאינה מבוססת רק על הגדלת הפעילות הכלכלית במשק אלא על גידול מרשים בהשקעות. בסוף 2011 רמת ההשקעות הייתה גבוהה בעשרות אחוזים ביחס לתקופה שקדמה לפרוץ המשבר העולמי, אך יהיה קשה לשמור על אותה רמה של השקעות גם ב-2012. בקרב המשקיעים קיים חשש מלהמשיך להשקיע בארץ בעקבות המחאה החברתית, עקב תחושת העליהום על בעלי ההון. מספיק ש-10% מהמשקיעים החיצוניים ידחו את השקעתם והצמיחה תיפגע".
שטייניץ המשיך בעניין שאר נתוני 2011: "שיעור האבטלה השנתי הממוצע עמד על 5.6% ולקראת סוף השנה שיא של 5% בלבד. גביית המיסים הייתה פחותה מהצפי וגם הגירעון גדל מעט מעל לצפי; במקום 3% הגענו ל-3.3%. הישג מרשים נרשם בהורדת יחס החוב-תוצר מ-80% ל-74%". שטייניץ ציין עוד כי ב-2010 החלה מגמת צמצום העוני שנמשכה ב-2011 וצפויה להימשך ב-2012 בגלל נקודות הזיכוי להורים לילדים קטנים וצעדים נוספים, על-פי נתוני הלמ"ס והביטוח הלאומי.
בהתייחסו לסוגיית תקציב הביטחון אמר שטייניץ כי "בעבר ראשי ממשלה ושרי אוצר לא ידעו לאן הולכים רוב התקציבים שיועדו לביטחון וכי כעת, לראשונה מזה עשרות שנים, תתקיים שקיפות מלאה וניתן יהיה לפקח על אופן ניהול וניצול תקציב הביטחון". הוא הוסיף כי לראשונה תהיה גם בקרה על השכר במערכת הביטחון וגם כי התקציב הכולל נחתם בראשית שנת התקציב וכל התוספות יינתנו כעת בתחילתה. התקציב עצמו יעמוד על קרוב ל-60 מיליארד שקל. "זה התקציב ואין בילתו, אלא אם כן יתרחש אירוע ביטחוני חריג", אמר שטייניץ.
סימנים מדאיגים
מנכ"ל האוצר, דורון כהן, הוסיף כי הצמיחה ב-2011 אכן הייתה נפלאה, אך אמר כי יש כעת סימנים מדאיגים. "קיים איום של ירידה בייצוא. תחזית הצמיחה של 3.2% תלויה במידה רבה בגידול בייצוא לפחות בשיעור של 2.5%. אנחנו המדינה היחידה ששיעורי האבטלה בה יורדים משמעותית מאז פרוץ המשבר, בניגוד למדינות גוש האירו, שם הממוצע עומד על 10.1% ובארה"ב על 9%. כמו-כן, בכל העולם המערבי חלה ירידה בדירוג האשראי בשנתיים האחרונות ואילו בישראל חלה עלייה עד ל-A+".
בתגובה לדברים שאמר שר האוצר נמסר מהפורום לצדק חברתי: "במקום להתפאר במצב הכלכלה של ישראל ביחס לאירופה, מוטב היה ששר האוצר היה מציג פתרונות אמיתיים לבעיות האמיתיות של הכלכלה הישראלית: הפערים הבלתי נסבלים, הרעבת השירות הציבורי, החינוך, הבריאות, הרווחה ועוד. בדבריו הביע שר האוצר דאגה לקהילה העסקית, שמודאגת מה'עליהום' כביכול ובכך שוב הוכיח שטייניץ אטימות מוחלטת ונאמנות למאיון העליון בלבד".

תאריך:  18/01/2012   |   עודכן:  18/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוצר הוריד תחזית הצמיחה ב-2012 ל-3.2%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
נתונים מסקר חברתי חדש מראים כי 14% מבני 20 ומעלה מתקשים להירדם בכל לילה או כמעט בכל לילה    71% מהאוכלוסיה בגיל 20 ומעלה עברו בדיקת לחץ דם בשנה האחרונה
איתמר לוין
הרשת נקלעה לחובות של 200 מיליון שקל    ההנהלה הגישה את הבקשה שלא על דעת הבעלים, משה גאון ושלמה זבידה    נושים טוענים: הבעלים מתחמקים מהתחייבויותיהם כלפי הרשת    בא-כוח הבעלים: אם נכנסים לגרעון קשה - הם לא יהיו חלק מזה
מירב ארד
יוסי פתאל: החשש הוא מצמצום פעילותן של חברות התעופה הישראליות והן עלולות אף להיעלם ממפת יעדי הטיסות לאירופה    בתחילת השבוע נפגשו בכירי חברות התעופה בנושא עם שר התחבורה
איציק וולף
יו"ר קדימה כינסה מסיבת עיתונאים והכריזה על הקדמת הבחירות לראשות המפלגה    "לא אתן לאותם אנשים שמנסים לשים סימני שאלה על המועמדות שלי לגרום לבלבול בציבור"    לא שללה אפשרות שתעזוב את המפלגה במקרה של הפסד
איתמר לוין
נדחתה תביעתו של מתאמן נגד חדר כושר לאחר שנפצע בעת הרמת משקולות    ביהמ"ש קובע, כי חובת השמירה על קשר עין בין המדריך למתאמנים חלה רק כאשר מדובר על קטינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il