X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אפגניסטן מספקת כתשעים אחוזים מצריכת העולם באופיום, שמשמש להפקת הירואין מעריכים, כי באפגניסטן הפיקו אשתקד כ-5,800 טונות של אופיום לעומת 3,600 טונות בשנת 2010 הכנסות שדות הפרג באפגניסטן חשובות לכלכלת המדינה, אך גם ממנות שחיתות במדינה ואת הצטיידות טאליבן
▪  ▪  ▪
מחלת צמחים [צילום: AP]

הכנסות ענף האופיום באפגניסטן גדלו בשליש במהלך שנת 2011 - ל-1.4 מיליארד דולר, שהם כעשירית מהתמ"ג של המדינה, קובע דוח של המשרד לסמים ולפשע של האו"ם, שפורסם בשבוע שעבר.
הדוח מסביר, כי בשנת 2010 פשתה מחלת צמחים בשדות הפרג באפגניסטן, ומחירי האופיום בעולם האמירו מאוד. אשתקד נותרו המחירים גבוהים למרות שיבול הפרג לא ניזוק ממחלות.
יורי פדוטוב, מנהל המשרד לסמים ולפשע של האו"ם, סבור, כי הכנסות שדות הפרג באפגניסטן חשובות לכלכלת המדינה, אך גם ממנות שחיתות במדינה ואת הצטיידות טאליבן בציוד ובאמצעי לחימה. לדעתו, רק שיתוף פעולה נמרץ בינלאומי יביא להיפוך המגמה בשוק הזה.
אפגניסטן מספקת כתשעים אחוזים מצריכת העולם באופיום, שמשמש להפקת הירואין. למרות מאמצים של המעצמות ושל האו"ם לא נפסק גידול האופיום, בעיקר, בדרום המדינה. סקרים מצאו, כי המחירים הגבוהים של האופיום מעודדים את החקלאים המקומיים לגדל פרג, כיוון שהכנסותיהם מהגידול הזה גבוהות בהרבה מהכנסותיהם מכל יבול אחר, ומחירו רק מאמיר.
סקרים מעריכים, כי באפגניסטן הפיקו אשתקד כ-5,800 טונות של אופיום לעומת 3,600 טונות בשנת 2010. המחירים הגבוהים של האופיום בשנת 2010, כך מעריכים, עודדו את החקלאים באפגניסטן להגדיל את שדות הפרג בכשבעה אחוזים, למרות כל הניסיונות של ממשלת אפגניסטן ושל גורמים בינלאומיים להילחם בגידול הזה.
האופיום האפגני מיוצא דרך פקיסטן ודרך רוסיה לאירופה. נמסר, כי ברוסיה לבדה יש כשני מיליוני מתמכרים להירואין. כדי להילחם בתופעה, מאמנת רוסיה סוכנים אפגניים למלחמה בסמים, ולוחצת על ארצות-הברית לסגור את מעבדות הסמים האפגניות.

תאריך:  18/01/2012   |   עודכן:  18/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכנסות אפגניסטן מאופיום עלו ב-2011
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המחוזי בירושלים התיר לחברה לקזז את המע"מ בגין רבע מהוצאותיה לאחר שהיא ומנהלה הועמדו לדין    השופטת מרים מזרחי קובעת מבחן תלת-שלבי לקביעת ההוצאות שיוכרו בקיזוז
עופר וולפסון
כך עולה מסקירה של בנק ישראל, שבדק את רמת המחירים ביחס למשק בעל רמת הכנסה לנפש דומה לזו של ישראל, עבור שנת 2008    עוד נמצא כי במחירי מוצרי חלב, דגים ומשקאות לא-אלכוהוליים הפער אף מזנק ל-30%    הפערים התרחבו עוד יותר ב-3 השנים האחרונות
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון קבע שמשרד החינוך ומרכז החינוך התורני ייתבעו אף הם בטענה לנשיאת באחריות למותה של אושר רחימי בת השש, שנפטרה לאחר שנשכחה ברכב הסעות לבית הספר
עידן יוסף
מביע צער על הפגיעה במשפחות שכולות, אך מאשים את התקשורת בסילוף דבריו והוצאתם מהקשרם    אלעזר שטרן: "טמטום"
עופר וולפסון
זאת לעומת תחזית קודמת של 4% צמיחה    תחזית ההכנסות ממיסים הופחתה ב-11 מיליארד שקל    שר האוצר: "ישנם שני איומים מרכזיים על המשק: מחנק אשראי שבו יזמים יתקשו בגיוס אשראי וירידה בהיקף ההשקעות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il