X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יממה אחת לאחר שנכנס לתפקידו, הדיח מנהל חטיבת החדשות ברשות השידור עובדת שסירבה לעבוד בניגוד להוראות התקשי"ר בית הדין הורה להחזיר אותה לעבודה
▪  ▪  ▪
נסטלבאום. הדחה חפוזה ולא חוקית [צילום: יח"צ]

מנהל חטיבת החדשות ברשות השידור, משה נסטלבאום, הדיח עובדת בצורה בלתי תקינה יממה בלבד לאחר שנכנס לתפקידו. כך קובע (5.1.12) בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב.
ענת רובינשטיין הועסקה כמפיקה בחטיבת החדשות, ובנובמבר 2010 שבה לעבודה לאחר חופשת לידה. רובינשטיין הסכימה אז לעבוד ערב אחד בשבוע כמזכירה ואחת לשבועיים ביום שישי בבוקר, לדבריה - מחשש שתפוטר אם תסרב. באוקטובר 2011 שובצה רובינשטיין פעמיים לעבודה בערב, אך הוסבר לה שהדבר נובע מהשידורים המיוחדים לרגל עסקת שליט. בשבוע שלאחר מכן שוב שובצה בשני ערבים, אך הודיעה שהדבר מנוגד להוראות התקשי"ר וסירבה לעבוד כפי שנדרשה.
נסטלבאום מונה למנהל חטיבת החדשות ב-23.10.11, בו ביום שוחח עם רובינשטיין ולמחרת הופסק שיבוצה בסידור העבודה של החטיבה. בעקבות זאת, ביקשה רובינשטיין להורות לרשות השידור להחזיר אותה לעבודה, תוך שהיא טוענת שהודחה רק בשל היותה אם לשני פעוטות ומשום שסירבה לעבוד בניגוד להוראות התקשי"ר. הרשות טענה, כי רובינשטיין סירבה לעבור לעבוד בירושלים - כפי שנדרשו כל עובדי החטיבה - ולאחר מכן סירבה לקבל תפקיד מזכירותי, ובשל כך הופסק שיבוצה.
נסטלבאום טען בעדותו, כי פעל על-פי הוראת מנכ"ל הרשות - להפסיק את האבטלה הסמויה הנרחבת שהייתה קיימת בחטיבה. "יום לאחר שנכנסתי לתפקיד עברתי על רשימת התקנים של כל עובדי חטיבת החדשות, וגיליתי להפתעתי עשרות עובדים שמקבלים שכר מבלי שיהיו מועסקים בפועל. אין לי כוונה להיות הכוכב הבא של מבקר המדינה וגם לא של דוח מבקר הרשות ולכן התחלתי בפעילות נמרצת כדי להביא לשינוי המצב", טען.
השופטת חנה טרכטינגוט דוחה את דבריו של נסטלבאום. היא מציינת, כי באותו מועד הועסקה רובינשטיין בצוות ההפקה של התוכנית "סדר דין" ולכן אין מקום לטעון שהייתה "מובטלת סמויה". גם אם נסטלבאום ידע שהתוכנית תרד כעבור שלושה שבועות, לא ברור מה הייתה הבהילות בשיחה עם רובינשטיין - בפרט שמונתה לה מחליפה בתוכנית. עוד אומרת טרכטינגוט, כי נסטלבאום היה צריך לפעול לבחון במשנה זהירות את ההחלטות שהוא מקבל מיד עם כניסתו לתפקיד.
"מהירות הפעולה הפוגענית כנגד המבקשת, מבלי שהוכח בפנינו פשר הדחיפות, ובפרט בשעה שההחלטה על הוצאת המבקשת מסידור העבודה גררה מינוי מחליפה למבקשת לפרק הזמן הקצר שעד הסרת התוכנית מלוח השידורים, מובילנו למסקנה כי ההחלטה לוקה, על פניה, בחוסר סבירות ובחוסר מידתיות", קובע בית הדין. עוד נקבע, כי לרובינשטיין לא נערך שימוע כמצוות החוק. יתרה מזו: נציגי הרשות סירבו להיפגש עימה ונסטלבאום כלל לא השיב למכתביה.
טרכטינגוט קובעת: "אין די בטענותיה של המשיבה בדיעבד, כי התכוונה לערוך למבקשת שימוע וכי בעניין זה מתפרצת המבקשת לדלת פתוחה, מאחר שהשימוע היה צריך להיערך בטרם הוצאתה מסידור העבודה, ולא לאחריו. הוצאת המבקשת מסידור העבודה, אף מבלי לפגוע בשכרה, הינה פעולה פוגענית פסולה, השוללת מן המבקשת את זכותה לעבוד ומאפשרת למשיבה להימנע מקבלת החלטה בעניינה, ועל כן אין להתירה".
בית הדין הורה לרשות השידור להחזיר את רובינשטיין לעבודה "בתפקיד חלופי התואם את כישוריה של המבקשת, ניסיונה ואת צורכי המערכת". עוד נקבע, כי למרות שלא עברה קורס מפיקים, הרי שהעובדה שקיבלה קרדיט כמפיקה מלמדת שניתן לשוב ולשבץ אותה לתפקידי הפקה.

תאריך:  18/01/2012   |   עודכן:  18/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נסטלבאום הדיח עובדת בצורה בלתי תקינה
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
יש עוד תביעות דומות
כליפי  |  18/01/12 21:46
2
כישלון של הלשכה המשפטית!!כנסו!
Matz kka  |  18/01/12 22:46
 
- הכוונה לסיפור על מצא פיגוז!
אלעזרי  |  18/01/12 23:18
 
- הלשכה המשפטית
MATZ KAKI  |  19/01/12 01:11
 
- לשכה משפטית כושלת!!! כנסו!!
Metz pepe  |  19/01/12 22:22
3
אין עונש לפושעים???
י-י  |  18/01/12 22:46
4
חנן וייס-בארה"ב חייבים תעודה
במקצוע  |  19/01/12 02:24
5
צדק צדק תרדוף
יוד אלף  |  19/01/12 07:27
6
צדק צדק תרדוף
יוד אלף  |  19/01/12 07:40
7
שהיא לא מספיק שמאלנית ?
כנראה שהבעיה  |  19/01/12 10:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
חברת הביו-רפואה תחל השנה בניסויים קליניים במסגרת השלב השני בטיפול PLX-PAD בחולי טרשת עורקים חמורה
איתמר לוין
שמואל אביבי קיים יחסים עסקיים עם סוחר נשק שווייצרי במקביל לתפקידו - ולאחר מכן מונה למנכ"ל של חברה הקשורה אליו    הודה בהפרת אמונים, סעיפי השוחד והמירמה נמחקו
איתמר לוין
סניגורו של שלמה פוקס טען, כי החיילת הודתה בדף הפייסבוק שלה שביצעה פרובוקציה    התובעת: מדובר בדף שהובא באתר "חדרי חרדים" ואין דרך לוודא שהוא אינו מזויף
חן מענית
בתחילת הקריירה שלה, כרשמת בעליון, פגשה אגמון-גונן את עו"ד כנרת רצון, ששימשה בתפקיד ניהולי    השתיים הסתכסכו סביב סוגייה ניהולית, והיחסים הגיעו לפיצוץ    באוקטובר 2007 נפגשו שתי הנשים שוב, כשהשופטת דנה בתביעה
עופר וולפסון
היקף החובות של הסינים ליצואנים ישראלים עומד על למעלה מחצי מיליארד דולר, כ-50 מיליון דולר מתוכם נחשבים לחובות בסיכון גבוה    משרד עוה"ד יובל לוי: "בעיית הגבייה של חובות בסין משותפת לכל החברות המערביות הפועלות במדינה. בניגוד לעבר, כיום הסוחרים הסינים חוששים מתביעות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il