X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יוצאות אתיופיה מתגודדות בזירת הרצח השבוע [צילום: פלאש 90]
דוח מחקר של משרד הקליטה חושף:
אלימות במשפחה מתחילה באתיופיה ולא בארץ
בניגוד למקובל לחשוב, רצח נשים שעלו מאתיופיה בידי בני זוגן אינו נובע מפערי השכלה ותעסוקה דוח מחקר ראשון מסוגו מגלה כי התרבות האלימה מתחילה מאתיופיה, וממליץ להבהיר מראש למיועדים לעלייה שכאן מתנהלים העניינים אחרת

אישה נוספת נוספה השבוע למניין הנרצחות בידי בן זוגן בקהילת יוצאי אתיופיה. יוצאי אתיופיה מהווים כ-1.4% בלבד מאוכלוסיית ישראל, אך הנרצחות מקרב העדה מהוות שליש מכלל הנרצחות בידי בני זוגן - פי 23.7% משיעורן באוכלוסיה. למעלה מ-10% מיוצאות אתיופיה המתלוננות על אלימות במשפחה מועברות למקלטים לנשים מוכות. מדובר באחוז גבוה. בעוד שרוב רציחות נשים במגזר הערבי מתבצעות על-רקע מה שקרוי חילול כבוד המשפחה, בקהילת יוצאי אתיופיה המניעים אחרים לגמרי. כך עולה מדוח מחקר מקיף של משרד הקליטה, המתפרסם כאן לראשונה במלואו.
את דוח המחקר הזמין אגף המחקר במשרד לקליטת עלייה בשיתוף המחלקה לשירותי רווחה במשרד. הכנתו החלה באוקטובר 2007 והעבודה עליו, שכללה אלפי שעות מחקר, התמשכה עד יוני 2009. את המחקר ערכה ד"ר שלוה וייל. הוא דן ב-13 מקרי רצח ובשלושה מקרים של ניסיונות רצח. פרסום הדוח התאפשר בזכות בקשה על-פי חוק חופש המידע, שהגיש שי שחר מהתנועה לחופש המידע.
טענת בני הקהילה האתיופית ומטפלים למיניהם כי רצח נשים אתיופיות בדי בני זוגן מתרחש על-רקע פערים השכלתיים, תעסוקתיים ועוד התבררה כחסרת אחיזה במציאות. בעדה האתיופית יש טאבו בנושא ואין מדברים עליו. לכן גם עורכי המחקר התקשו באיסוף נתונים על הרצח.
71% מנשות הכפרים באתיופיה מוכות
מתברר שהאלימות במשפחה לא התחילה מישראל אלא מאתיופיה. כל אישה שנייה באתיופיה היא קורבן לאלימות בתוך המשפחה. לפי הצהרה שמסרה בינואר 2008 שרת המשפטים של אתיופיה, דימגן וובה, האלימות כלפי נשים נעה בטווח שבין נזקים גופניים ועד רצח. לפי נתונים של UNIFEM מאותה שנה, 71% מהנשים באזורים הכפריים סובלת מאלימות פיזית או מינית. מקרים רבים אירעו בגונדר, מולדתן של אתיופיות רבות שעלו לישראל.
ברוב מקרי הרצח מעורבים עולים חדשים, רובם מובטלים, חסרי השכלה ובגיל מתקדם יחסית, בעלי משפחות עם מספר גבוה יחסית של ילדים וללא זיקה יהודית למדינת ישראל. כלומר, 75% משתייכים לפלשמורה ורק 12.5% בלבד הוגדרו על-ידי הרשויות כ"יהודים". לרוב הרוצחים לא היו אלה הנישואים הראשונים או שהיו להם נשים נוספות. רוב הנרצחות נישאו בגילים צעירים (17-12).
קרובי משפחת הרוצח מטפלים ביתומים
משרד הקליטה מציע בדוח להכשיר את המיועדים לעלייה בעודם באתיופיה וללמדם על נורמות המשפחה בישראל. הומלץ להבהיר להם כי אלימות במשפחה בישראל היא מחוץ לחוק, וכי זכותה של האישה להתלונן עליה לרשויות, כולל למשטרה.
המלצה נוספת היא לשלב את נושא רצח נשים בידי בני זוגן בתוכניות קיימות למניעת אלימות במשפחה ולחדד את סופם הקיצוני של מעשי האלימות. לנשים יוסבר כי שתיקה על אלימות או ניסיון לפתור אותה בתוך המשפחה בלבד עלולים להסתיים בכי-רע.
עוד ממליץ משרד הקליטה להכשיר עובדים סוציאליים, שוטרים ואנשי מקצוע אחרים בהשתלמויות מקצועיות בהן הם ייחשפו למאפייני האלימות במשפחה האתיופית וילמדו כיצד עליהם להתייחס לתלונות הנשמעות באוזניהם.
ההמלצה האחרונה קובעת כי יש להפסיק את המדיניות של הבאת קרובי משפחה של משפחות הרוצחים על-מנת לטפל באחייניהם היתומים.

תאריך:  20/01/2012   |   עודכן:  20/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלימות במשפחה מתחילה באתיופיה ולא בארץ
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הצלב על המצח-מה פירושו?
58  |  20/01/12 21:03
 
- הצלב על המצח מוכיח שהם נוצרים
אברהם בקשישוב  |  20/01/12 22:02
 
- נשים מאתיופיה עם צלב במצח
גימלאי   |  20/01/12 23:02
2
ומה עם אלימות השופטים בבתיהמ"ש ל"ת
האאאאאאאא?  |  20/01/12 21:53
3
הדו"ל אל ממש מלא..
סאקרה  |  13/07/12 10:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירלי בר דיין
מאמן הצהובים לקראת יום ב': "שתי הקבוצות שוות, כי המשחק בחיפה"
איציק וולף
הדרת הנשים עולה מדרגה ונוגעת גם למי שכבר איננה בין החיים    במודעה שפורסמה בעלון ציוני-דתי טושטשו פניה של רות פוגל שנרצחה לפני כעשרה חודשים עם בני משפחתה באיתמר    אביה של פוגל: הצטערתי מאוד לראות את המודעה, עורכי העלון התקשרו להתנצל על הטעות שעשו
ענבל עומר
דיווח ב"טלגרף" מציג דוח שהודלף לפני פרסום תחזית הצמיחה של הקרן בשבוע הבא    על-פי הדוח: גוש האירו יתכווץ ב-0.5% ב-2012    הצמיחה הגלובלית תרד ל-3.3% מ-4%    קרן המטבע מאיצה ב-ECB ליישם מדיניות מוניטארית מרחיבה
זיו אברג'יל
פרסום ראשון: הכסף המיוחל הופקד היו"ר: "זה לא בהכרח ישאיר אותנו"
איציק וולף
איש התקשורת לשעבר והפוליטיקאי בהווה התקבל בחודש יוני לתוכנית ללימודי דוקטורט באוניברסיטת בר-אילן בתוכנית המחייבת הצטיינות בתואר ראשון ותואר שני    זאת למרות שאינו מחזיק בתארים שכאלה ועל סמך "הישגיו הספרותיים והעיתונאיים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il