X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית הדין לעבודה החיל על איריס פרחי את ההלכה שנקבעה לגבי כתב גל"צ לשעבר, שאול צדקא באופן נדיר חלקו נציגי הציבור על השופט וזיכו את פרחי גם בתשלום בגין דמי הבראה
▪  ▪  ▪
11 שנות העסקה [צילום אילוסטרציה: AP]

עיתונאית שהועסקה כפרילנסרית במעריב במשך 11 שנים תקבל פיצויי פיטורים, דמי הבראה ודמי הודעה מוקדמת. כך קבע (יום א', 22.1.12) בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב.
איריס פרחי כתבה במעריב, בעיקר בנושא תיקי תביעות קטנות, בשנים 2003-1992 וקיבלה שכר סופרים חודשי שהשתנה לאורך התקופה: מכמה מאות שקלים בתחילתה, עבור בשיא של 4,000 שקל בחודש בסוף 2001 וכלה בהיעדר תשלום כלל בחודשים האחרונים להעסקתה.
השופט דורי ספיבק אומר, כי קיים דמיון רב בין מקרה זה לבין מקרהו של שאול צדקא, שהיה כתב גלי צה"ל בלונדון ובית הדין הארצי לעבודה זיכה אותו בפיצויים. בשני המקרים מדובר בעיתונאים שהיו זכאים במידה רבה לבחור את נושאי דיווחיהם; הם לא חויבו לעבוד מהמערכת; הם הועסקו תקופה ארוכה ורצופה; הם קיבלו שכר מקובל ולא הייתה להם יכולת מיקוח מול מעסיקיהם; וגם שכרם היה דומה. לפיכך קובע ספיבק, כי יש להחיל את הלכת צדקא גם על פרחי ולזכות אותה בפיצויים.
לדברי ספיבק, פרחי זכאית לפיצויים משום שמעריב לא סתר את גירסתה לפיה פוטרה, ולאור חישוב הכנסותיה המשתנות קבע שהיא זכאית לפיצויים בסך 25,600 שקל בתוספת ריבית והצמדה מאז ספטמבר 2003. לעומת זאת, דחה ספיבק את תביעתה של פרחי להשלמת שכרה לשכר מינימום, שכן לא הוכיחה שעבדה במשרה מלאה; את תביעתה לנסיעות, משום שלא הוכיחה כלל שנסעה לצורכי עבודתה; את תביעתה לפדיון חופשה; ואת תביעתה לפיצוי בגין עוגמת נפש.
בנושא דמי ההבראה חלקו נציגי הציבור, רן ורדי ונעה נוריאל, על מסקנתו של ספיבק לפיה פרחי אינה זכאית לתשלום זה. ספיבק סבר שמאחר שדמי הבראה משולמים על-פי היקף משרה ופרחי לא הוכיחה מה היה היקף משרתה, אין היא זכאית לדמי הבראה. ורדי ונוריאל סברו, כי מאחר שנקבע שהתקיימו יחסי עובד-מעביד בין פרחי למעריב, יש לזכות אותה בדמי הבראה עבור השנתיים האחרונות של עבודתה (התקופה שטרם התיישנה בעת הגשת התביעה) ולחשב את דמי ההבראה ביחס לשכר שנפסק לצורכי הפיצויים. כיוון שכך, תקבל פרחי גם דמי הבראה בסך 3,100 שקל, דמי הודעה מוקדמת בסך 900 שקל והוצאות בסך 7,000 שקל. בסך-הכל, בערכים ריאליים, היא תקבל קרוב ל-40,000 שקל.

תאריך:  23/01/2012   |   עודכן:  23/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרילנסרית שפוטרה ממעריב תקבל פיצויים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל יועז
בספטמבר שיגרה אלשיך לוועדת האתיקה בלשכה תלונה נגד עו"ד ר"א, שהופיע בפניה, שאליה צורף פרוטוקול הדיון    לטענת ר"א, הוא גילה בו תיקונים ותוספות שלא היו בפרוטוקול המקורי    דוברות בתי משפט: "אלה תיקונים טכניים מותרים"
מירב ארד
החברה החדשה BUY2FLY תציע דילים בתחום התיירות באמצעות אתר אינטרנט    בראש החברה יעמוד טל קארו, לשעבר מנכ"ל "למטייל" באינטרנט
איציק וולף
המשטרה עצרה תושב לוד בן 35 בחשד כי היה ברכב שפגע ביום שישי לפנות בוקר באילן סירק והרגו    לא ברור האם נהג ברכב או שהיה אחד הנוסעים    במקביל נעצר חשוד בתאונת פגע וברח בגליל
יפעת גדות
התהוות שני דורות של זקנים באותה משפחה (בני 70-60 ובני 80+), תגרום למצב שבמקרים לא מעטים בנות ובנים יצטרכו להושיט סיוע לא רק להוריהם, אלא גם לסביהם    האגודה הישראלית לגרונטולוגיה דורשת מהממשלה, בשיתוף גורמים נוספים, לעצב תוכנית-אב לאומית שתספק מענים לגידול הצפוי
איציק וולף
הפוליטיקאי המתהווה הגיב בדף הפייסבוק שלו לפרסומים על אודות הרשמתו ללימודים אקדמיים לתואר שלישי למרות שלא סיים תואר ראשון    "מישהו מוטרד מכניסתי לזירה הפוליטית, מעניין רק למה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il