X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש העליון החמיר את עונשו של נוי קלדרון, שנהג בשכרות, תחת השפעת סמים, במהירות מופרזת ותוך חציית צומת באור אדום ג'ובראן: יש להעלות את רף הענישה על נהיגה בשכרות
▪  ▪  ▪
נהג בשכרות ובמהירות מופרזת [צילום ארכיון: פלאש 90]

בית המשפט העליון החמיר (יום ב', 23.1.12) בעונשו של נוי קלדרון, אשר הרג נערה בת 15.5 שישבה ברכבו בעת שנהג בשכרות, תחת השפעת סמים, במהירות מופרזת ותוך חציית צומת באור אדום. השופטים סלים ג'ובראן, אליקים רובינשטיין וחנן מלצר גזרו על קלדרון 5.5 שנות מאסר, לעומת ארבע שנות מאסר שגזר עליו בית המשפט המחוזי בחיפה.
התאונה אירעה בינואר 2008 בחיפה, וקלדרון איבד את השליטה על הרכב לאחר שעבר באור אדום ונעצר רק לאחר שפגע בקיר סלעים בצידו השני של הכביש. לידור זאב, שישבה במושב האחורי של הרכב, הועפה ממנו ונהרגה במקום. קלדרון הורשע בהריגה ובשורה של עבירות תעבורה, שבראשן נהיגה בשכרות.
קלדרון ערער על הרשעתו וחומרת עונשו, ואילו המדינה ערערה על קולת העונש. בין היתר, היו בפיו של הסניגור טענות קשות כלפי השופט משה גלעד, ולפיהן משעה שדחה מרשו את הצעתו של גלעד להודות באשמה - נוהל המשפט בצורה חד-צדדית נגדו. ג'ובראן דוחה את הטענות מכל וכל ואומר, על סמך פרוטוקול המשפט, כי גלעד ניהל אותו בצורה הוגנת ואובייקטיבית.
ג'ובראן מקבל את טענתו של קלדרון, לפיה נפל פגם חמור בהתנהלותה של המדינה, כאשר לא הגישה להגנה מראש את חוות דעתו של רב-פקד ידגר, קצין בוחנים מחוזי, שבחן את זירת התאונה ואף טענה שאין המדובר בעדות מומחה. עם זאת הוא אומר, כי בסופו של דבר לא היה מדובר בראיה פסולה, שכן הגנתו של קלדרון לא נפגעה. עוד קבע ג'ובראן, כי אכן נפלו מספר ליקויים גם בחקירת המקרה, אך גם הם לא פגעו בהגנתו של קלדרון.
על הרשעתו של קלדרון בהריגה אומר ג'ובראן: "התנהלותו של המערער ואופן נהיגתו את רכבו - כאשר לו האחריות על שתי נוסעות צעירות - מגעת כדי רשלנות פושעת. כפי שתואר בהרחבה מעלה, המערער נהג את רכבו במהירות מופרזת, תוך זלזול מוחלט בחוקי התנועה וברעות האורבות בדרך... נסיבות המקרה מדברות בעד עצמן. ברי לכל בר דעת כי אין מדובר בנהיגה רשלנית גרידא. הסכנה שבהתנהלותו המזלזלת של המערער - בחוק ובחיים - הייתה גלויה וברורה באותו הרכב, והיא גלויה וברורה מעובדות המקרה".
בנוגע לעונש אומר ג'ובראן, כי החלטתו של המחוזי אומנם עומדת ברף הענישה המקובל, אך "ראוי שרף הענישה בעבירות של נהיגה בשכרות, אשר הביאו לתוצאות קטלניות, יוחמר, וישקף את ההוקעה הנדרשת להתנהגות זו". הוא אומר, שהעלאת הרף צריכה להיעשות בהדרגתיות ובזהירות הראויה, ולכן גזר על קלדרון 5.5 שנות מאסר בפועל.

תאריך:  23/01/2012   |   עודכן:  23/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
5.5 שנות מאסר על הריגת נערה בתאונת דרכים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
השוטה צוחק עלינו
ע.ג.  |  23/01/12 14:40
 
- טוב נו, היא לא היתה בת של שופט
מוקיי  |  23/01/12 15:39
2
תקדים קלגסבלד: 8 חודשים
חשדנית  |  23/01/12 15:24
3
פוסקים להעלות-לקלגסבלד מורידים
חיי אדם במשפט  |  24/01/12 05:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בעקבות דיווח על מקרה מוות בארה"ב סמוך למתן התכשיר בפעם הראשונה, וחשד לשישה מקרי מוות בלתי מוסברים, החליטה סוכנות התרופות האירופית לנקוט משנה-זהירות, ולפרסם הנחיות עד לסיום תהליך הבדיקה
איתמר לוין
מספר תחנות משטרה יפעלו בשנתיים הקרובות להענקת טיפול שיקומי בתיקים של עבירות קלות, במקום להעמיד לדין את העבריינים    ייסגרו תיקיהם של מי שיעמדו בתנאי התוכנית
עופר וולפסון
הדיון בפרשת פיטוריו של הכלכלן שלמה מעוז מכה גלים בוועדת הכספים, כשהיו"ר גפני הודיע כי יקיים בירור מלא בנוגע לאפליית מזרחים ברשויות השלטון ובאקדמיה    אקסלנס: "מעוז לא פוטר מכל תפקידיו; ממשיך לכהן כדירקטור"
תומר לוי וזיו אברג'יל
הפועל חיפה דורשת פיצוי, השחקן מסרב לשלם מכיסו. איקנדה יוחתם
איציק וולף
נשיא המדינה נפגש עם שר המשפטים ואמר לו כי על מערכת אכיפת החוק לפעול בכל הכלים שברשותה נגד מסיתים לרצח יהודים    השר נאמן: משרד המשפטים מקיים בדיקה מקיפה בנושא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il