X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לפי הסדר חדש נשללה זכאותן של נשים הרות, המעוניינות לבחור את זהות הרופא המבצע בדיקת מי שפיר וסיסי שיליה, כך שנשים אלו נאלצות כעת לממן מכיסן את מלוא עלות הבדיקה ולשלם עוד אלפי שקלים נוספים על חשבונן
▪  ▪  ▪
זכות בחירה [צילום אילוסטרציה]

לקראת דיון שיתקיים מחר (יום ג', 24.1.12) בוועדה לקידום מעמד האישה, מפרסמת הר"י נייר עמדה המבהיר את התנגדותה להסדר החדש השולל את זכאותן של נשים הרות, המעוניינות לבחור את זהות הרופא המבצע בדיקת מי שפיר וסיסי שיליה, כך שנשים אלו נאלצות כעת (בניגוד למצב הקיים עד להסדר) לממן מכיסן את מלוא עלות הבדיקה ולשלם עוד אלפי שקלים נוספים על חשבונן.
לפי הסדר חדש שפרסם פרופ' יואל זולוטוגורה (מנהל המחלקה לגנטיקה קהילתית במשרד הבריאות), שעניינו שינויים בביצוע ומימון בדיקות טרום-לידתיות לנשים זכאיות, החל ביום 1.10.11 (למעט תורים שנקבעו לפני ה-1.10 כשהבדיקה לפני ה-1.12) נשללה זכאותן של נשים הרות, המעוניינות לבחור את זהות הרופא המבצע בדיקת מי שפיר וסיסי שיליה, כך שנשים אלו נאלצות כעת (בניגוד למצב הקיים עד להסדר) לממן מכיסן את מלוא עלות הבדיקה ולשלם עוד אלפי שקלים נוספים על חשבונן. ההסדר החדש קובע שמשרד הבריאות ישלם על ביצוע הבדיקות, רק למוסדות שיתחייבו בכתב לבצע את כל התהליך ללא גביית תשלום נוסף מסוג כלשהו ממטופלות המבצעות את הבדיקה.
פגיעה קשה בנשים
הסדר חדש זה משנה באופן מהותי את ההסדר החוקי הקיים מזה עשרות שנים לפיו נשים הרות שגילן מעל 35 שנים או נשים שיועץ גנטי קבע לגביהן שקיים סיכון המצדיק בדיקה פולשנית (בדיקת מי שפיר/סיסי שילייה) זכאיות לבדיקת מי שפיר וסיסי שלייה, ללא עלות, בכל מוסד רפואי המאושר על-ידי משרד הבריאות. הנשים הזכאיות חופשיות לבחור לפי רצונן את הרופא המבצע את הבדיקה תמורת תשלום נוסף הנגבה במוסדות המאפשרים זאת.
על-פי הר"י, ההסדר החדש הגורם לפגיעה קשה ובלתי חוקתית בזכותן לאוטונומיה של נשים זכאיות וכן בזכותם של הרופאים הרלוונטיים לחופש העיסוק, הוצא בחוסר סמכות, שכן הוא מבקש לשלול זכאות שנקבעה על-פי חוק ולשנות מהקצה לקצה, באמצעות הנחיה מנהלית בלבד (שאינה מהווה אף חקיקת משנה) את ההסדר החוקי הקיים.
הגם שלהסדר זה קיימות השלכות רבות-חשיבות ומרחיקות-לכת על תנאי עבודתם ומעמדם של הרופאים, הוא גובש במחשכים ללא שנשמעה עמדתה של ההסתדרות הרפואית בישראל (הר"י), כארגון היציג של הרופאים במדינה אשר בין תפקידיו המרכזיים קידום הרפואה הציבורית בישראל, או עם הגורמים המקצועיים הרלוונטיים, לרבות האיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה, החברה הישראלית לאולטרה-סאונד במיילדות וגינקולוגיה, החברה לרפואת האם והעובר ואף לא עם המועצה הלאומית למיילדות, ניאונטולוגיה וגנטיקה. כל זאת, בניגוד לכל סטנדרט התנהגות מקובל ובניגוד לחובת ההיוועצות החלה על משרד הבריאות, בטרם ישנה סדרי עבודה בצורה כה בוטה.
הר"י והאיגודים הרלוונטיים פנו לגורמים הרלוונטיים בבקשה לבטל לאלתר את ההסדר החדש או למצער להקפיא את כניסתו לתוקף ולהורות על קיומה של היוועצות בגורמים המקצועיים הרלוונטיים, אך בקשה זו לא כובדה.

תאריך:  23/01/2012   |   עודכן:  23/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הר"י: הסדר חדש פוגע בזכויות הנשים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
מאות סטודנטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים יצאו הלילה לאקט מחאתי המוני במאבק להוזלת מחירי המעונות    המחאה בעקבות חוסר ההתקדמות במשא-ומתן על מחירי המעונות באוניברסיטה העברית
איציק וולף
בעקבות אישור אמברגו הנפט האירופי על אירן מאיימים האירנים כי אם ייפגעו מכירות הנפט שלהם הם יסגרו את מצרי הורמוז לשיט חופשי    "אם המערב יימנע מלרכוש נפט אירני, נמכור אותו ללקוחות שלנו שאינם מאירופה"
עופר וולפסון
הממונה על התקציבים באוצר בזמן קביעת תעריפי האשפוז הסיעודי מודה לראשונה בכך שלאוצר לא היה מידע מספק בזמן קביעת התעריף, ואומר כי על משרד האוצר לחשוף את אופן עריכת התחשיב ואת רכיבי התעריף: "אסור שדרך קביעת התעריף תהיה סודית"    מנכ"ל משרד הרווחה מתנגד בחריפות לתהליך הרפורמה בסיעוד וקורא למשרד הבריאות לבצע נסיגה לאחור
עופר וולפסון
ילד נכה, התלוי לחלוטין בעזרת הזולת, יקבל תוספת של 593 שקלים לגמלה החודשית של הביטוח הלאומי
איתמר לוין
בהג'ת גאנם הודה בגרימת מוות ברשלנות של חמישה בני אדם בדרך לצפת בשנת 2010    ביהמ"ש: ענישה אינה הדרך להילחם בתאונות אלא חינוך, הסברה ושיפור התשתיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il