X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ אורי אריאל הגיש העתירה במטרה לחייב את רה"מ ושר האוצר לקיים את לשון החוק למיסוי רווחי נפט ולהקים באופן מיידי את הקרן הלאומית שתחלק את הרווחים למטרות חברה ורווחה - חודשיים לאחר שאמורה הייתה לקום "נאלץ לפנות לבג"ץ שיורה להם להפסיק לעבור על החוק"
▪  ▪  ▪
החוק לא הוגש לכנסת. באוצר ממלאים פיהם מים [צילום: מן הטלוויזיה]

שלושה חודשים לאחר המועד הקבוע בחוק למיסוי רווחי נפט, שחוקק בעקבות מסקנות ועדת ששינסקי, להגשת הצעת החוק הממשלתית להקמת הקרן הלאומית לרווחי גז ונפט וחודשיים לאחר שפנה לשר האוצר יובל שטייניץ ללא מענה, הגיש (יום ב', 23.1.12) ח"כ אורי אריאל עתירה לבג"ץ יחד עם הפורום המשפטי למען ארץ ישראל והתנועה החברתית "אורות" נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר שטייניץ, בדרישה שיורה להם מיידית להגיש את הצעת החוק להקמת הקרן כמתחייב בחוק.
כזכור, בהצעת החוק שאושרה בסוף חודש מרס בכנסת נקבע באופן מפורש כי "הממשלה תקים קרן לניהול כספים שהתקבלו מהיטל על רווחי נפט לפי חוק זה אשר יועברו למטרות חברתיות-כלכליות. הקרן תוקם בחוק שיסדיר את אופן פעולתה, אופן הוצאת הכספים שינוהלו בה והמטרות שלשמן יועברו. הצעת חוק כאמור תוגש לכנסת לא יאוחר מיום ד' בחשוון התשע"ב 1 בנובמבר 2011".
החוק כאמור לא הוגש במועד ולאחר פניות מספר לשר האוצר ואי-עמידה בהוראות ועדת הכספים שהתכנסה בעקבות בקשת ח"כ אריאל, החליט חבר הכנסת לפנות לעזרת בית המשפט העליון שיורה על קיום החוק כלשונו.
על-פי הנאמר בתביעה: "עיקרון שלטון החוק הינו מנדבכי היסוד של שלטון דמוקרטי, והמשיבים שאינם פועלים בהתאם לחובה שהוטלה עליהם בחוק, פוגעים בשלטון החוק ומהווים דוגמה שלילית לאזרחים הנדרשים לציית לחוק בעוד המשיבים עצמם עוברים על החוק".
לדברי העותרים, הצעת החוק אינה מותירה כל שיקול דעת בעניין, ועל כן חובה היה עליהם להגיש את הצעת החוק לא יאוחר מהמוקד שנקבע ואי-הקמת הקרן מהווה הפרה של הוראות החוק.
"השתהות הממשלה מלמדת אולי על טוהר כוונותיה"
עו"ד איתי הכהן, מומחה למיסוי, המייצג את ח"כ אריאל ויתר העותרים, מסר בתגובה: "התנהלות זו מצד האוצר חמורה במיוחד לאור היד הקשה שמפעיל האוצר כלפי אזרחים הנדרשים להגיש דיווחים שנתיים לרשויות המס על הכנסותיהם ללא קשר אם היו להם רווחים ואילו כאשר מדובר בפעולה שעל משרד האוצר לבצע בפרק זמן קצוב שנקבע בחוק, מרשה האוצר לעצמו להתעלם מחובה זו. הדברים חמורים במיוחד בתקופה שבה קיימת רגישות חברתית גבוהה לקידום ולהקצאת משאבים למען מטרות חברתיות, תחת הכותרת 'צדק חברתי'". עוד הוסיף עו"ד הכהן כי השתהות הממשלה בהקמת הקרן מלמדת אולי על טוהר כוונותיה וניסיון "למסמס" את העניין.
ח"כ אריאל אמר: "לצערי אחרי קרוב לחודשיים בהם ניסיתי לקבל מהאוצר תשובות לשאלה מדוע ומתי הם מתכוונים לעמוד בלשון החוק, אני נאלץ לפנות לבג"ץ שיורה להם להפסיק לעבור על החוק ולהתנהג כאחרון העבריינים. לא יעלה על הדעת שהאוצר יעשה בכסף הציבורי כראות עיניו כאשר החוק קובע מפורשות כי עליו להגיע לידי הציבור למטרות חברתיות ברורות. צר לי שאנו נאלצים להגיע למצב בו נדרשת התערבות בג"ץ, אך ההתנהלות השערורייתית של האוצר לא הותירה לי ברירה".

תאריך:  23/01/2012   |   עודכן:  23/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להקים מיידית הקרן לחלוקת רווחי הגז לציבור
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
במקום חוקים מפגרים תנו לקרנות
glen  |  23/01/12 17:53
2
משחק ציני רב משתתפים
יואבחלב  |  23/01/12 18:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בדיקת עיניים יסודית עשויה לצמצם את הבעיה
יפעת גדות
השקתו של ה"מקינטוש" חשפה שורה של חידושים בתחום המחשבים האישיים, כמו מערכת הפעלה גרפית, עכבר וכונן דיסקטים חדשני של 3.5 אינץ'
יפעת גדות
לפי הסדר חדש נשללה זכאותן של נשים הרות, המעוניינות לבחור את זהות הרופא המבצע בדיקת מי שפיר וסיסי שיליה, כך שנשים אלו נאלצות כעת לממן מכיסן את מלוא עלות הבדיקה ולשלם עוד אלפי שקלים נוספים על חשבונן
מירב ארד
מאות סטודנטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים יצאו הלילה לאקט מחאתי המוני במאבק להוזלת מחירי המעונות    המחאה בעקבות חוסר ההתקדמות במשא-ומתן על מחירי המעונות באוניברסיטה העברית
איציק וולף
בעקבות אישור אמברגו הנפט האירופי על אירן מאיימים האירנים כי אם ייפגעו מכירות הנפט שלהם הם יסגרו את מצרי הורמוז לשיט חופשי    "אם המערב יימנע מלרכוש נפט אירני, נמכור אותו ללקוחות שלנו שאינם מאירופה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il