X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ממצאי מחקר חדש הראו כי הסיכון לפציעות מנפילות היה גבוה פי שלושה בקרב קשישים שסבלו מדמנציה וקיבלו תרופות נוגדות דיכאון
▪  ▪  ▪
סיכון גבוה [צילום: פלאש 90]

קשישים הסובלים מדמנציה נמצאים בסיכון גבוה יותר לנפילות אם הם מקבלים טיפול בתרופות נוגדות דיכאון על-ידי צוות בית האבות. אלו ממצאי מחקר חדש.
חולי דמנציה רבים סובלים גם מדיכאון, ותרופות המוכרות כמדכאי ספיגה חוזרת של סרוטונין (SSRI's) ניתנות להם לעתים קרובות. אך ממצאי המחקר, שפורסם ב-British Journal of Clinical Pharmacology, הראו כי הסיכון לפציעות מהנפילות היה גבוה פי שלושה בקרב קשישים אלו.
איגוד האלצהיימר קרא לביצוע מחקרים נוספים לחיפוש אחר טיפולים אלטרנטיביים. הסיכון לנפילות בעקבות הטיפול בנוגדי דיכאון ישנים יותר כבר ידוע היטב, מאחר שהתרופות עלולות לגרום לתופעות לוואי כמו סחרחורת וחוסר יציבות. התקווה הייתה כי המעבר לתרופות חדשות יותר מסוג SSRI יפתור את הבעיה, לפחות חלקית, אך המחקר האחרון, שנעשה על-ידי חוקרים מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת ארסמוס שברוטרדאם הראה בדיוק את ההפך.
החוקרים תיעדו את השימוש היומי בתרופות ואת הנפילות ב-248 בתי אבות לאורך תקופה של שנתיים. הגיל הממוצע של המשתתפים היה 82, ועל-פי התיעוד 152 מהם סבלו מסה"כ 683 נפילות.
ההשלכות של הנפילות היו גבוהות יחסית, כש-220 מהן הסתכמו בפציעות כולל שברים בירך ובעצמות אחרות, ובמקרה אחד נפטר אחד הקשישים בעקבות הנפילה.
הסיכון לנפילה שגרמה לפציעות נמצא גבוה פי שלושה בקרב קשישים שהשתמשו ב-SSRI בהשוואה לאלו שלא השתמשו בתרופה והסיכון עלה עוד יותר במקרים בהם הקשישים קיבלו תרופות מרגיעות גם כן.
לדברי החוקרים, יש לקחת בחשבון סיכונים אלו כאשר בוחנים את הצורך בתרופות נוגדות דיכאון. כמו-כן על הרופאים להיות זהירים כשהם רושמים SSRI לאנשים קשישים הסובלים מדמנציה, גם במינונים נמוכים.
מומחים מתחום האלצהיימר ציינו כי ממצאי המחקר מדאיגים לאור העובדה שמדובר בתרופות כה נפוצות ובעליה כה משמעותית בסיכון. חשוב להדגיש כל היבט טיפולי שעלול לגרום לסיכון לאדם הסובל מדמנציה ולדאוג שאנשים עם המצב יקבלו תמיד את הטיפול הטוב ביותר שניתן לתת להם.
נכון לעכשיו יש צורך במחקרים נוספים כדי להבין מדוע נוגדי דיכאון גורמים להשפעה כזו על אנשים עם דמנציה ולבדוק אם קיימת אלטרנטיבה טיפולית אחרת.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  24/01/2012   |   עודכן:  24/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תרופות נוגדות דיכאון גורמות לנפילות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תרופות לקשישים
אלה123  |  29/01/12 13:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המדינה: דנקנר קיבל במירמה מבנק הפועלים הלוואה בסך 3.4 מיליון דולר, תוך מסירת פרטים כוזבים על עושרו האישי    מדובר בהלוואה שבעניינה נסגר התיק נגד ציון קינן
עופר וולפסון
גייס אג"ח בסכום של 1.5 מיליארד דולר ל-10.5 שנים בתשואה של 4.115% - עלות הגיוס הנמוכה ביותר ששילמה אי-פעם מדינת ישראל בהנפקה דולרית    הביקושים בהנפקה הסתכמו בקרוב לפי ארבעה מהסכום שהונפק
איתמר לוין
דחה את ערעורו של פעיל בפת"ח עד 1991, לפיו יש להקל בעונשו משום שכיום מדובר בארגון עימו מנהלת ישראל קשרים    קובע בדעת רוב: יש להרתיע מחבלים עתידיים
עופר וולפסון
הכנסת אישרה את החלטת ועדת הכלכלה לפצל את הצעת החוק לרפורמה בלימודי הנהיגה לשתי הצעות חוק, האחת לרישיון נהיגה מדורג והשנייה לנושא המרכזים ללימוד נהיגה    זאת, עקב כוונת משרד התחבורה לקדם בשלב זה רק את נושא הרישיון המדורג
אלעזר לוין
הוועדה המחוזית אישרה למצלאווי לבנות מגדלים בני 27 קומות, לעומת 25 קומות בתב"ע המאושרת    ההטבה תאפשר לבנות עוד 3,600 מ"ר, ששווים נאמד בכ-40 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il