X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשנה למנכ"ל משרד הבריאות אמר בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת כי חברת "פריגו", בעלת הרישיון לייצר, לייבא ולשווק את תרופת האלטרוקסין בישראל, תוזמן לשימוע פריגו: הופתענו לשמוע את הדברים נציגות החולים: נוצר סחר שחור בתרופות, מקרי מוות והפלות שייתכן שנגרמו לא נחקרו
▪  ▪  ▪
מטופלי האלטרוקסין דורשים חקיקה

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר בועז לב, הודיע (יום ג', 24.1.12) כי המשרד יזמן לשימוע את נציגי חברת פריגו, המשווקת בישראל את התרופה אלטרוקסין. זאת במסגרת החקירה של מחדלי שיווק התרופה אלטרוקסין בהרכבה החדש, חקירה שהחלה בעקבות חשיפת News1.
בדיון שנערך בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אמר לב כי משרד הבריאות יבקש מפריגו פרטים על מחדלי החברה, כפי שעלו בדוח ועדת הבדיקה המיוחדת שמינה משרד הבריאות.
לדבריו, חברת פריגו עברה על החוק ועל התקנות בכך שבמהלך הליך הרישום של התרופה החדשה לא מסרה פריגו למשרד הבריאות פרטים על אודות היקף חריג של תופעות לוואי, שנגרמו כתוצאה מן ההרכב החדש של התרופה בניו-זילנד ובדנמרק.
פריגו: "הופתענו"
מנגד, טוענת פריגו כי היא הופתעה לשמוע את הדברים וכי לאורך כל הדרך פעלה על-פי נהלי משרד הבריאות. דוברת החברה ציינה כי כל מידע שנמסר לידי פריגו מרגע קבלת הרשיון הועבר מיידית למשרד הבריאות. "לפריגו, כמפיצת המוצר, נודע לראשונה על המקרים בניו-זילנד ובדנמרק רק לאחר השקת הפורמולציה החדשה", ציינה.
עו"ד נילי דיקמן מהמחלקה המשפטית של משרד הבריאות ציינה בדיון כי נגד חברת פריגו יכולים להינקט מספר צעדים מינהליים. לדבריה, בידי המשרד ישנה האפשרות לשלול את רישיון החברה במקרים חריגים. אולם ככל הנראה אפשרות זו אינה עומדת כעת על הפרק. בין היתר משום שהיא תגרום להפסקת שיווק האלטרוקסין שעדיין משמש כ-75% מן החולים הסובלים מפעילות לקויה של בלוטת התריס בישראל.
חולים לא מאוזנים
ד"ר לב טען בדיון כי טענות המטופלים קיבלו מענה וכי כעת קופות החולים מספקות תרופות חלופיות.
נציג קופת חולים מכבי ציין בדיון כי הקופה מספקת למבוטחיה שלוש תרופות אפשריות ללא צורך בהליך אישור מיוחד. מדובר באלטרוקסין, ביוטירוקס ובסינטרואיד. דבריו נאמרו לאחר שיממה קודם לכן, בסמיכות מחשידה לדיון בוועדה, פרסמה דוברות הקופה הודעה על כך שהתרופה סינטרואיד, היקרה פי ארבעה מן התרופות האחרות, תסופק לכל חולה שיזדקק לה.
נציגות החולים בדיון, שרון גלילי וגליה רסין, טענו מנגד כי דבריו של לב חוטאים לאמת. לדבריהן, למרות הודעות משרד הבריאות וקופות החולים על האפשרות לקבל תרופות חלופיות - לא מספקות קופות החולים את התרופות הללו באופן סדיר וחלק, אלא מערימות קשיים ביורוקטיים על החולים.
"יש חולים שעדיין לא מאוזנים, ונאלצים להתרוצץ בין אישורים וועדות. נוצר סחר שחור בתרופות, אנשים חולקים תרופות זה עם זה. מקרי מוות והפלות שייתכן שנגרמו לא נחקרו", אמרה רסין וציינה כי היא נאלצת לייבא באופן אישי תחליף מארצות הברית על-מנת להישאר מאוזנת הורמונלית.
בזמן שבו התקיים הדיון קיימו כ-25 חולים מטופלי אלטרוקסין מפגן מחאה בגן הוורדים הסמוך לכנסת.
בשיחה עם News1, ציינה שרון גלילי כי כעת דורשים החולים מחברי הכנסת להוביל חקיקה אשר תקבע באופן מוחלט את חובת משרד הבריאות לפקח על החלפת פורמולציות של תרופות ולהציג כל מקרה שכזה בפני המטופלים הרלוונטיים.
זאת, משום שבמקרה של האלטרוקסין לא הועבר המידע באופן שבו עד היום, כארבעה חודשים לאחר חשיפת המחדל, יש אנשים שלא יודעים שתופעות הלוואי שמהן סבלו נבעו כתוצאה מיציאה מאיזון בשל האלטרוקסין החדש.
ממלא-מקום יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, ח"כ אריה אלדד, אמר בתום הדיון הקצר כי הוא חושש שמקרה כזה כמו מחדל האלטרוקסין עלול להישנות, מכיוון שקיימות בשוק תרופות נוספות שהן יחידות ואינן גנריות.
"הדוח קשה, ומשרד הבריאות נכשל בניהול המשבר בתחילתו, אך ראוי להערכה על אופן הבדיקה. ייתכן שהכנסת תידרש לחוקק סנקציות נוספות על אלה הקיימות כיום בתחום", אמר.

תאריך:  24/01/2012   |   עודכן:  25/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריה אלדד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד הבריאות ישקול צעדים מינהליים נגד פריגו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מתחיל הטיוח....
אשי  |  25/01/12 06:23
2
ואז מה? האם יפוצו אותם
מכיר ההפקרות.  |  25/01/12 11:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
יבנו מגדל בן 50 קומות משרדים במתחם הבורסה    עיריית רמת השרון אישרה בניית 2,900 דירות, 20% מהן לדיור בר-השגה
אלעזר לוין
הסיבה העיקרית: ההוריקנים, הצונאמי ורעידות האדמה של 2011, שגרמו הפסדים אדירים לחברות הביטוח בעולם
מחלקה ראשונה
בראשית 2009 שכרה קדימה את שירותיו של חוקר פרטי בשם רפי חאמי לבצע משימות חקירה, שכללו מעקב אחר ראש הממשלה ורעייתו בזמן הבחירות    מקורב לחוקר הפרטי מאשר: שרה נתניהו ומאבטח צולמו בחשאי    קדימה: "הוחלט שהקמפיין לא יעסוק בענייניו הפרטיים של נתניהו"
אלעזר לוין
המתנגדת - החברה להגנת הטבע    אשדר וסטאקו בונות 330 יחידות מול חוף הים    ביהמ"ש המחוזי: היחידות אינן דירות מגורים, ואינן זכאיות למס רכישה מופחת    היזמים מכרו לפחות 116 דירות ב-2.75 מיליון שקל ליחידה
עידן יוסף
צפויה למשוך הצעת חוק שהגישה בנושא    צה"ל: בניגוד לטענותיה, לא מוכר אף מקרה של חייל שנשלח למעצר בגלל שאיחר לבסיס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il