X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר חדש מראה כי אנשים ששותים שלוש כוסות תה שחור ביום מורידים את רמות לחץ הדם שלהם ב-3-2 נקודות בממוצע ברמת האוכלוסיה, ההבדלים שנצפו בלחץ הדם יכולים להיות קשורים לירידה של 10% בשכיחות יתר לחץ דם ולירידה של 7% עד 10% בסיכון למחלות לב ולשבץ
▪  ▪  ▪
ירידה משמעותית [צילום: האגודה למלחמה בסרטן]

אחת התכונות הבריאותיות של התה השחור היא הורדת לחץ הדם. מחקר חדש מראה כי אנשים ששותים שלוש כוסות תה שחור ביום מורידים את רמות לחץ הדם שלהם ב-3-2 נקודות בממוצע. ולמרות שהתחושה היא כי מדובר בירידה לא גדולה, חוקרים מדגישים כי ירידות קטנות ברמות לחץ הדם, כמו אלו שנראו במחקר, יכולות להיות בעלות השפעה משמעותית על שכיחות לחץ דם גבוה (יתר לחץ דם) ועל הסיכון למחלות לב.
ברמת האוכלוסיה, ההבדלים שנצפו בלחץ הדם יכולים להיות קשורים לירידה של 10% בשכיחות יתר לחץ דם ולירידה של 7% עד 10% בסיכון למחלות לב ולשבץ. כך על-פי מסמך שפרסמו החוקרים, מבית הספר לרפואה באוניברסיטת מערב אוסטרליה ב-Archives of Internal Medicine.
לדבריהם, זוהי הפעם הראשונה בה שימוש ארוך טווח בתה נמצא כתורם להורדת לחץ הדם אצל אנשים עם לחץ דם נורמלי עד נורמלי-גבוה.
במסגרת המחקר, החוקרים בדקו את ההשפעות של התה השחור על רמות לחץ הדם בקרב 95 גברים ונשים ששתו תה על בסיס קבוע. לחץ הדם הסיסטולי (המספר הגבוה בנתוני לחץ הדם) הממוצע שלהם היה בין 150-115 בתחילת המחקר.
מחצית מהמשתתפים שתו שלוש כוסות תה שחור ביום למשך שישה חודשים, והמחצית השנייה שתו משקה פלצבו עם טעם דומה שהכיל קפאין. שתי הקבוצות היו דומות בומנחים של מין, גיל ומשקל.
בסוף המחקר, אלו ששתו תה שחור נהנו מירידה של 2 ו-3 נקודות בממוצע בלחץ הדם הסיסטולי לאורך 24 שעות ושל 2 נקודות בלחץ הדם הדיאסטולי (המספר הנמוך בנתוני לחץ הדם).
החוקרים סבורים כי ישנם מספר הסברים ליתרון הבריאותי שזוהה במחקר.
מחקרים שנעשו לאחרונה הראו כי שתיית תה שחור יכולה לשפר את תפקוד תאי האנדותל (שכבת הציפוי), המרפדים את החלק הפנימי של כלי הדם. חוסר תפקוד של תאים אלו הוא סמן מוקדם לשינויים בלחץ הדם. מחקרים אחרים הראו כי הפלבנואידים הנמצאים בתה יכולים לשפר את מצב כלי הדם ולהפחית את משקל הגוף ואת השומן הבטני.
לממצאים השלכות בריאותיות חשובות על הציבור כולו, זאת לאור העלייה בשיעור לחץ הדם הגבוה בכל העולם והחשיבות של לחץ דם גבוה כגורם סיכון למחלות לב ולמוות.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  25/01/2012   |   עודכן:  25/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הוועדה המקומית לא קיבלה את התנגדות החברה להגנת הטבע    אשדר וסטאקו בונות 330 יחידות מול חוף הים
עופר וולפסון
האוצר וההסתדרות יקיימו פגישת סיכום בניסיון להגיע להבנות בעניין צמצום העסקת עובדי הקבלן, לאחר שהמו"מ נקלע למבוי סתום    בהסתדרות מאיימים: "אם לא תושג פריצת דרך נפנה שוב לביה"ד לעבודה בבקשה לחדש את השביתה הכללית במשק"
אלעזר לוין
התוכנית החדש ב"מחיר למשתכן" מפלה לרעה, בבירור, משפחות חרדיות    אטיאס: "אני מותקף על-ידי חוגים חרדיים, 90% מהדירות נמכרות למשפחות חילונית, ואף משפחה חרדית לא קנתה דירה בבניינים רבי-קומות"    המגבלה על גודל הדירה תפגע במשפחות ברוכות ילדים
אלעזר לוין
20% מהמגרשים המוזלים יימכרו לזוגות ללא ילדים    35% - לבעלי 2-1 ילדים    45% - לבעלי 3 ילדים ויותר    עדיפות ליוצאי צבא ושירות לאומי, לעולים חדשים ולנשואים ותיקים    בוטלה ההעדפה למשפחות מרובות ילדים    גובה השכר לא יובא בחשבון    אטיאס: "נשווק קרקע לדירות ככל הדרוש, אין מגבלה של 5,000 דירות"
מירב ארד
חברת התעופה Norwegian הזמינה 100 מטוסי בואינג 737 MAX ו-22 מטוסי בואינג 737-800    מדובר בהזמנה הגדולה ביותר שקיבלה בואינג מחברת תעופה אירופית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il